Hvilke innebygde scalerere i DVD-spillere er de beste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke innebygde scalerere i DVD-spillere er de beste?

Jeg har tidligere lest mange lovord om Denon 1930, Oppo, Panasonic s-97, osv.

Så skjønner dukker det stadig opp info om at den flotte Faroudja Genesis-brikken FLI-2310 sliter med macroblocking, og jeg tenker å revurdere dvd-kjøp.

Jeg har i hovedsak en Samsung le-32m61 som trenger bedre dvd-signal enn det den får nå. Jeg er ikke steinrik.

Så hvilke spillere scalerer bra? NAD? Marantz? Pioneer? (ikke min 696i)

Og jeg kan ikke kjøpe en spiller til 30000 med DVDO liksom...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produkter fra Silicon Optix er ekstremt bra på oppskalering (og deinterlacing). Så kan anbefale produkter med deres Realta -eller Reon VX chip. Et eksempel på slike produkter er Denon 2930 (Reon VX) og Denon 3930 (Realta). Andre produkter med deres bildeprosessorbrikker finner du på hjemmesiden til Silicon Optix.

Faroudja brikken bør man styre unna grunnet macroblocking, og ikke minst at deres oppskalering bygger på en overdrevet bruk av edge-enhancement, som gir en illusjon av bra bilde - men alle detaljene flyr ut vinduet. Men på en annen side, man får det man betaler for. Den siste utgaven av Faroudja-brikken har langt mindre trøbbel med macroblocking. Og for alt jeg vet er bildet produsert fra denne brikken nøyaktig hva du ønsker. Test og velg det du er fornøyd med. Pris er selvsagt også en faktor.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris ER en faktor. Jeg tror vi har funnet en lov tilsvarende tid er penger der.

Hvilken er den siste utgaven av Faroudja-brikken? Jeg har googlet noe, men finner ikke ut av det. Er det en nyere versjon av 2310?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •