Blir det bedre bilde men ny dvd-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir det bedre bilde men ny dvd-spiller?

Kjøpte for noen dager siden en Lg 42lc3r. Har nå en eldre dvd-spiller(Pioneer dv370) Det jeg lurer på er om bilde blir mye bedre med en nyere dvd-spiller som har hdmi. som f.eks Pioneer DV-490V.

Takker for svar

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

HDMI kontra S-video(?) gir et stødigere bilde.

Dyrere spillere har bedre bilde enn rimligere spillere. Mer sput i fargene for eks.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en scartkabel til 500kr som jeg fikk med i prisen fra hifi center en gang i tiden. Så ved bytte av dvd-spiller blir det kanskje ikke noe wow opplevelse?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Blir jo vesentlig mindre støy da med HDMI.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av togr
    Jeg bruker en scartkabel til 500kr som jeg fikk med i prisen fra hifi center en gang i tiden. Så ved bytte av dvd-spiller blir det kanskje ikke noe wow opplevelse?
    Bilde blir mye bedre. Har prøvd min Denon 3910 på NEC plasmaen min. Både med DVI og S-video. Betydelig forskjell.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Ja ble litt klokere nå. Men hvis jeg skaffer med en hd-dvd spiller til xbox'n da. Regner med at det blir enda bedre igjen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ok. Ja ble litt klokere nå. Men hvis jeg skaffer med en hd-dvd spiller til xbox'n da. Regner med at det blir enda bedre igjen?
    Nå er ikke jeg kjent med X-box, men det blir jo bra bilde med HD-DVD. Er det 720P eller 1080P på X-boxen? Men en påkostet DVD spiller vil nok gi bedre bilde enn X-boxen på vanlige DVD plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bildet blir bedre med ny DVD spiller og HDMI. Både HDMI og komponent vil gi bedre bilde, da du kan kjøre progressive signaler.

Når dette er sagt, så vet jeg ikke om jeg ville investert for mye i ny DVD spiller nå, ettersom både HD DVD og Blue Ray vil gi et mye større løft på billedsiden.

Et råd er å kjøpe deg en ny DVD spiller på El-kjøp med HDMI og oppskalering (ikke den billigste spilleren). Da kan du teste denne mot din gamle DVD spiller og mot X-boxen. DVD spilleren kan leveres tilbake innen 30 dager, og du får pengene igjen.

Jeg anbefaler deg sterkt å prøve dette selv og se med dine egne øyne. Uten å støte noen her på Forumet, kan jeg si at det som mange på Forumet (inklusive meg selv ??) karakteriserer som vesentlige forskjeller, knapt vil være synlige forskjeller for andre. Stol på dine egne øyne !

En dyr DVD spiller vil jo også gi deg bedre lyd etc, men du spurte spesifikt om bilde.:-D

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. At en dvd-spiller kan gi meg bedre lyd er jo bare bra. Men jeg hadde planer om å handle en for rundt 1500kr. Får man noe ok for den prisen. Men kanskje best å vente på Hd-dvd og blue-ray..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. At en dvd-spiller kan gi meg bedre lyd er jo bare bra. Men jeg hadde planer om å handle en for rundt 1500kr. Får man noe ok for den prisen. Men kanskje best å vente på Hd-dvd og blue-ray..
    Da ville jeg vurdert en spiller til din xbox.

Den kan også brukes på pc/mac, så jeg ville tro man kan firmwaremodde den til å bli sonefri.

Lurer på om det ikke følger med fjernkontroll til den også og den går vel for oppunder 2000kr ny, såvidt jeg vet.

Jeg personlig mener iallefall det er bedre å kjøpe en slik, enn å kjøpe en midlertidig dvdspiller som du bytter ut etter et år uansett.

En standalone hd-dvd-spiller koster vel ca. 5k++? 360 har du vel allerede, så da er det ikke all verden investering i differanse og dne hd dvdspillerne gir nok bedre løft, enn en ny spiller for 1500kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony DVP NS 92. Er veldig fornøyd med bildet, og denne har også gjort det bra på tester. Betalte ca 2500 for 1 år siden, men du kan sikkert på denne for kr 1500 nå. Lyden er også OK, men jeg bruker dedikert CD spiller når jeg hører på musikk (Marantz CD 5001, kostet kr 2500). Jeg kan anbefale å kjøpe dedikert CD spiller enn å betale mye for en DVD spiller for at CD lyden skal bli bra, men dette er en smakssak samt at en må ha plass til 1 ekstra komponent.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte med å kjøpe meg pioneer 696 til 1500.- på elkjøp som en mellomløsning før jeg går til innkjøp av hd-dvd eller blueray! nok om det, er fornøyd med pioneeren og den sender også 576 ut slik at motageren kan oppskalere! bruker min på projektor vi hdmi!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •