dvd spiller som tåler slitte plater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dvd spiller som tåler slitte plater

noen som vett om en bra dvd spiller som tåler litt hakk i platene? er lei av og prøve nye dvd spiller som **** ikke kan lese platene mine, har nå sony dv9000es søppel spiller

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skift ut platene da vel...., en platespiller kan jo heller ikke avspille plater der er mishandlede.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et forsøk med å kopiere de hakkete CD'ene på PC'en. Det er lenge siden sist jeg gjorde det, men "reddet" et par hakkete plater for en kompis på den måten. Kopiene ble ganske OK, ingen blip eller hopp, men PC'en tygget lenge under kopieringen (feilsjekk og korrigeringer).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slitte plater

nå tenkte jeg ikke må ødelagte plater men litt skraper burde jo gå. kopiere til pc hørtes ikke dumt ut, men får jeg digital lyd ved kopiering? og samme bildekvalitet? takk for svar

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke gitt at PC'en klarer å lage en perfekt kopi av DVD'en, men det er nok verd forsøket. En blank DVD+/-R koster ikke mange kronene.

Selv bruker jeg Nero Burning Rom til det meste av CD håndtering på PC'en og denne lager 1:1 kopi (digitalt). Det gjør forøvrig de fleste programvarene. Merk at det er noen CD'er som er kopibeskyttet og er vanskeligere å kopiere.

Når det gjelder kvalitet på kopierte plater så er det faktisk enkelte som hevder at kopien kan ha bedre kvalitet enn originalen under gitte omstendigheter. Selv har jeg ikke gode nok guld-ører til å høre denne forskjellen.

Til DVD bruker jeg DVDshrink pga at jeg ikke synes at det er verd å bruke penger på en dobbel-layer DVD. Vha DVDshrink + Nero kopierer jeg DVDen, men da med redusert innhold for å presse alt inn på en enkeltsidig DVD. Da fjerner jeg typisk ekstramateriale, lydspor jeg ikke har bruk for etc. Med litt flaks trenger ikke DVDshrink å komprimere filmen, men noen ganger blir filmen komprimert litt for å få plass på en enkeltsidig plate. DA blir ikke kopien lenger 1:1 bitmessig og kvaliteten kan bli redusert.

Edit: Nå er jeg for ukonsentrert og trykker SEND i stedet for forhånsvis, så dette innlegget er litt ufullstendig, sorry.
    Edit2: Nå har jeg fyllt på litt mer info...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kopi kan aldri bli bedre enn originalen, med mindre vi snakker om en genmanipulert dame, som liker å ta oppvasken!

Unntak må jo være om originalen er skadet med riper, o.l., eller en disc som ikke er "finalized". Men i "real life", du kan ikke få bedre kvalitet om du brenner en kopi av en musikkcd, en film eller whatever, så lenge den platen fungerte fra før da, uten leseproblemer.

Jeg er også litt "irritert" over at de dyre spillerene alltid sliter mest med nye formater, de sliter mest med ripete plater og det er alltid tungvinnt å bytte sone på de dyreste spillerene.

Jallaspillerene som koster 200kr på lidl tar gjerne sonefri og de værste ripede platene ever!!

Eksempel: Søsteren min har surroundanlegg med dvdspiller fra OBS (matbutikken). Den spilleren tar de VÆRSTE platene i universet, de platene er så syyykt ripete, men den sliter aldri!!

riktignok er resten av spilleren crap, forsterkerdelen ryker hele veien (hun har sin tredje enhet nå), men ja.. Merkelig det der, highend spillere med best lyd og best bilde er ofte mer følsom for ripede plater.

Dog. har du råd til highend spiller, har du råd til nye plater :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja sant nok. takker for mange gode svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har nå hatt nærmere 40 dvd-spillere siden 1997 (joda Sony også, 9000ES, 900QS og 999ES) og ingen har taklet problemplater og alskens formater så godt som Pioneers billigmodeller, DV-380 og DV-585 (jeg har fremdeles en av dem, som reserve-spiller). Lyden gir derimot en begrenset opplevelse, selv med en brukbar receiver, der lyder blir digitalt overført, men det er kanskje mindre viktig?
    De nevnte spillerne gav jeg hhv. 600 og 990 kroner for - på Hifi-Center Kjeden. De "knuser" billigspillerne på rema og Rimi osv. så Pioneer er et trygt kjøpt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •