Hvilke DVD-R plater passer best til Pioneer opptaker ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke DVD-R plater passer best til Pioneer opptaker ?

jeg har kjøpt denne
    DVR-545H-S Pioneer DVD-opptakere - Hjemmeunderholdning

Jeg slengte inn noen gamle CD-R og DVD-R plater og spilte av filmer men noen plater ville den ikke ta, og noen filmer ble vist med rævva bilde o.l.....Så jeg tipper spillern helst tar en spesiell type DVD-R plate....anbefalinger ?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig litt rart... Jeg har en Pioneer DVR 433 (?) og den har tatt alt jeg har slengt på den. Jeg har kanskje ikke brukt de billigste no-name platene, men den har i alle fall tatt billige verbatim og sony med glans.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg brenner noen filmer på en DVD-RW, og kopierer disse over på HDD på Pioneer - blir avspilling av film bedre enn ved å spille av fra dvd ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan får jeg kopiert en divx film over til HDD på opptakeren ? Jeg får bare 'this disc can not be used for copying' o.l......

Jeg brenner filmen på PC'n - kan det ha noe med brenneprogrammet å gjøre ? Aner ikke råd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornetjeneste
    hvis jeg brenner noen filmer på en DVD-RW, og kopierer disse over på HDD på Pioneer - blir avspilling av film bedre enn ved å spille av fra dvd ?
    Nei

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornetjeneste
    Jeg slengte inn noen gamle CD-R og DVD-R plater og spilte av filmer men noen plater ville den ikke ta, og noen filmer ble vist med rævva bilde o.l.....Så jeg tipper spillern helst tar en spesiell type DVD-R plate....anbefalinger ?
    VideoHelp.com - DVD Recorder list

Som du ser skal denne fungere med både +/- R/RW/R DL. Pionner er kjent for å spise det aller meste også. Når det gjelder anbefalinger så er alltid Verbatim en vinner. Men pleier være en plan å brenne på halv hastighet av hva platen er laget for.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk - skal sjekke det ut.

I går spilte jeg av en film, den var delt inn i to filer. Etter at fil nr èn var ferdig, hoppet Pioneer øyeblikkelig tilbake til TV modus istedet for å hoppe til fil nr to ! Jeg måtte da inn igjen på dvd-menyen og velge fil nr to til å spille av....Hvorfor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tilleggsinformasjon. Min erfaring er at Nero Burning ROM 7.5 (eller høyere) alltid gir film som kan spilles av på de fleste dvd-spillere/brennere. Også en fordel om du lukker disken etter brenning (close session).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

har Nero Ultimate (trial versjon) - har forresten kjøpt ny dvd brenner til PC'n......så får vi se

Edit : Nix. Ingenting ble bedre.Jeg håper det er firmware som er problemet - en kilde har opplyst meg om at det finnes en nyere versjon der ute (jeg har 1.50, men kilden har 1.57) MEN - det kan hende den regionsfrie spillern blir tilbakedatert hvis jeg oppdaterer FW.....stoler du på den påstanden ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    seneste nytt :

MPEG4-Modifier. De filmer jeg laster ned (avi) som har 'packed bitstream' kan jeg velge å 'unpack' med Modifier-programmet. Deretter lagrer jeg filmen på pc, brenner så ut på plate (f.eks. dvd-r) og det spilles av knirkefritt på Pioneer-spillern min.

Så trenger jeg en løsning på de filer (fortsatt avi) som har bra lyd, men bildet er forvrengt når jeg spiller av på Pioneer.

Finnes det er program som gjør at jeg kan omprogrammere eller velge annen codec til filmen ? Har testet ut VirtualDub men det gjenkjente ikke noen av avi-filene ;(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •