Hvorfor Blu-ray eller HD DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor Blu-ray eller HD DVD

Til dere som allerede har handlet inn blu-ray eller hd dvd spiller og begynt å handle inn dvd'er: Hva er deres argument for å velge enten det ene formatet eller det andre? Hvorfor blu-ray? Hvorfor hd dvd?

mvh

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Toshiba HD-E1 HD-DVD
    - HD-DVD var først ute
    - HD-DVD spillerne er billigst (enn så lenge i alle fall)

Det kan nok bli en kombo-spiller i framtiden, men det vil tiden vise...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er hvorfor noen hatt satt foten ned på en side... Jeg mener, gå under HD Software forumet og mange av brukerne har skrevet Bluray/HD-DVD i stor skriv i signaturen + mange har Bluray/HD-DVD logoer som avatarer. Hvorfor velge en side? Det er det samme som du spør ja, men hva fikk dem til å støtte ene eller andre siden f.eks uten å ha begge foran seg på en test...

Jeg skulle egentlig kjøpe Playstation 3 uansett, og den har jo Bluray. Klarte ikke å vente og bestilte HD-DVD underveis også.... Med 2 konsoller har man begge, selv om HD-DVDen mangler noen funksjoner (som jeg egentlig ikke trenger)...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte HD-DVD, fordi spilleren var rimelig, og jeg ble nyskerrig på all "fuzzet" om HD :-D

Som homecinema nevner, kan godt være det blir en combi spiller i fremtiden, men jeg ville ha HD - nå

EDIT: For meg som ikke kan fordra konsoll spilling, så var valget faktisk meget enkelt. Og om HD-DVD taper, ja så har jeg fortsatt spilleren og dvd'ene... så jeg bryr meg faktisk fælt lite om eventuell vinner.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte HD DVD i begynnelsen av januar ene og alene av den grunn at jeg fikk HD-E1 til under 5000 kroner og MÅTTE ha HD NÅ! Når det kommer en BR som koster under 5000 kroner som er minst like god som HD-E1, så blir det enda en komponent i hylla for avspilling av HD-software. Bryr meg mindre om hvilket format som er hva og hvor mange lag noen kan presse inn på diskene eller hvor vinklet en laser kan være for å få så mange lag som mulig.

Per i dag så tiltaler det ellers meg at med HD DVD finnes det ikke soner. Filmer fra alle verdens hjørner kan avspilles. Men det er vel ingen grunn til å tro at filmselskapene og BR/HD DVD-leirene kan komme opp med noe som skal forhindre at vi uansett skal klare å komme oss rundt soneindelinger.

ToCa

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle uansett ha en PlayStation 3, så dermed ble det Blu-ray.

Har igrunn mest tro på Blu-ray på sikt, på grunn av større studiostøtte og dermed flere tilgjengelige storfilmer. 'Content is King', som det så fint heter

Også for utbredelsen av HD sin del håper jeg at det ender opp med et format, men skulle det vise seg at HD-DVD holder stand, så blir det nok en HD-DVD spiller etterhvert også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har tenkt er at hvis jeg skal ha hd i dag må det bli en spiller av hver eller en kombi. Har jeg en av hver, og det ene formatet vinner krigen kan den andre spilleren bare settes på hylla og vente til den blir verdifull. Det blir jo samme som VHS vs. Video2000 krigen.

Så er det nok to ord som går igjen for valget av hd bildemedium - tolmodighet (eller mangel på dette) og nysgjerrighet.
    Greit nok med ps3. Den har jo primært andre funksjoner og man får BR på kjøpet. Smart av Sony.

Disse rimelige hd dvd spillerene som noen av dre har. Er denne bedre enn dyrere BR spillere pr i dag? Er BR generelt dyrere? Noen som har en link til en kombispiller om dette finnes enda?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hoppet på "hd bølgen" nå i januar og kjøpte meg en PS3 fra US for 4 lapper.
    Var ikke så vanskelig å velge Blu-ray da dem har den beste støtten fra studioene og filmer som jeg har lyst på.
    Tror ikke jeg kommer til å kjøpe en HDDVD spiller.Det beste ville vel hvert et format sånn at studioene slipper å gi ut filmene så mange ganger.
    Når det gjelder prisen på Blu-ray spillere så er det vel ikke så gæernt med en 20Gb PS3 til ca.2000 på eBay nå.Og Playstation har jo rykte på seg til å være en god Blu-ray spiller noe jeg bare kan bekrefte.
    Og så synes jeg HDDVD addon til X-box er latterlig uten hdmi utgang,vi er tross alt i 2007.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Det jeg lurer på er hvorfor noen hatt satt foten ned på en side... Jeg mener, gå under HD Software forumet og mange av brukerne har skrevet Bluray/HD-DVD i stor skriv i signaturen + mange har Bluray/HD-DVD logoer som avatarer. Hvorfor velge en side? Det er det samme som du spør ja, men hva fikk dem til å støtte ene eller andre siden f.eks uten å ha begge foran seg på en test...
    Helt enig.

Jeg har HD DVD spiller fordi den er billig og fordi jeg har HTPC som jeg kan bruke den på. Samtidig var bildekvaliteten på filmene overlegen da jeg kjøpte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jo mindre man vet, jo mer skråsikker er man... som regel.

Noen individer har en fryktelig trang til å heie på et produkt, en leverandør eller en standard og kan tydeligvis tilbringe uendelige mengder tid med å krangle med hverandre om små "seire", som hvorvidt HD-DVD eller BR solgte fleste spillere i januar måned f.eks.

-k

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag bestilte jeg en HD DVD spiller, Toshiba HD-XE1. Denne har jeg bestemt meg for en god stund siden. Grunnen var gode tilbakemeldinger på denne/disse (HD-E1) og prisene er innefor et forsvarlig budsjett. Jeg tror at jeg da har en god HD DVD spiller en stund som også er meget god på SD DVD.

BR spillere har jeg snaut sett på siden de er dyre, ikke har fått like gode kritikker, samt at jeg heller vil prioritere PS3 og få BR den veien.

Etterhvert vil det kanskje bli en god kombispiller, om ikke et format raskt blir eneveldende. Men det vil nok oppgraderes andre ting før den tid i så fall.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Toshiba HD-XA1 HD DVD spiller.
    Kjøpte den fordi den var rimelig, og de har ikke noe soneinndeling slik at jeg kan kjøpe både norske og amerikanske utgaver uten at spilleren begynner å hoste av den grunn, det gjør nemlig Blu-Ray spillerene.
    Det er godt med filmer på begge sider, og det kommer det nok til å være i fremtiden og. De fleste filmselskapene er uavhengige og utgir på begge format.

Jeg skal nok ha meg en Blu-Ray spiller etterhvert, men det gjenstår å se når. Prisen må i allefall bli vesentlig lavere, og det må være en som tar norske filmer.

Man må nok uansett ha begge format i fremtiden så da får man velge om man vil ha det nå og kjøpe en HD DVD spiller til 4.500/1.700kr (HD-E1/Xbox addon), og så kjøpe en Blu-Ray spiller når disse er blitt rimeligere, eller vente til kombi spillerene hagler over oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med sonefri er jo et godt argument i tillegg til pris selvfølgelig. Jeg så litt på PS3 på ebay i dag. En her på forumet hadde vel kjøpt en slik fra usa sonefri... men flere av de jeg så på ebay var soneinndelt på BR delen, men sone2 eller sonefri på vanlig dvd avspilling... Noen som har flere detaljer på hvordan dette fungerer over there?

Det kan se ut til at det blir HD dvd på meg i første omgang også da. Også da pga sonefri og pris. Så får jeg heller kjøpe BR/PS3 når dette er litt mer "tilgjengelig" prismessig. Og når eller hvis det skulle bli nødvendig.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Noen som har flere detaljer på hvordan dette fungerer over there?
    Min amerikanske PS3 er soneinndelt på Blu-ray (Sone A) og DVD (Sone 1), mens spill er sonefrie. Imidlertid er langt fra alle Blu-ray disker sonekodet.

Har enda ikke sett noen løsning for å gjøre den sonefri.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •