Feil i L&B nr. 3: Test av Toshiba HD-E1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil i L&B nr. 3: Test av Toshiba HD-E1

Til etterretning: I testen av Toshibas HD DVD-spiller HD-E1 i kommende Lyd & Bilde står det at testen er utført på en Toshiba TDP-MT200. Dette er feil. Jeg har både denne og Projectiondesign M20 hjemme, og det å teste en HD-spiller på en 480-projektor har jo liten hensikt (selv om det står i teksten at det er en 720-projektor). Spilleren ble testet på M20! Jeg koblet den for moro skyld opp til MT200 for å se om det hadde noen hensikt med HD DVD på en lavoppløst projektor. Det har det, men bare i form av mindre kompresjonsstøy enn på vanlig DVD. I testen kom jeg til skade å kun nevne MT200, og i et sovende øyeblikk skrev jeg at denne hadde 720 linjer.

Ville bare klarere det før alle leser testen, som er rett rundt hjørnet.

(Ja, jeg er klar over at jeg burde testet på en 1080-proj men hadde ingen tilgjengelig i testperioden. Spilleren har uansett bare 720p/1080i ut.)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, greit å være føre var ja, den trives nok som du sier litt bedre med M20. Sånn i forhold til en 1080i/p kan full-HD-kilder ofte se kjempebra ut også på 720p-projektorer, men fordelen med en del av 1080p-traverne mot E1 er gjerne at mange støtter inverce telecine av 1080i...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit alle får høre det fra meg først som sist, ja. :-)

Ja, IVTC er jo en stor fordel på HD-disker med NTSC framerate. Testen min omfatter dog ikke dette, det var viktig å prøve å fatte seg i korthet. ;-)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For "pal"/50hz film med speedup er 1080i=1080p for alle praktiske hensyn, bare å klæsje halvbildene oppåhverandre for bildebehandleren og spille av to ganger, så "bare 1080i" burde ikke medføre noe trøbbel

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle ikke være det, men med Pioneer sin ekte HD plasmaskjerm PDP-5000EX ble bildet faktisk vist interlaced når vi kjørte 1080i. Det er ikke jeg som tester denne tv-en, så jeg har ikke fått utforsket hvordan. Plasma-tv-er er jo progressive i natur. Men det er ingen tvil om at det ble trøbbel mellom synken av annenhver linje når det kom bevegelser, og grafikken ble dermed "stripete" med 1080i. Dette skal utforskes nærmere!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggu rart. De kaller vel PDP5000 for en screen/monitor/display, og ikke TV, mulig den mangler litt på bildebehandlingsfronten. Ellers høres det ikke bra ut for en eisa-vinner. Hvis det var i60 er det forståelig at det ikke ser pent ut hvis den ikke gjør pulldown correction riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •