Hvordan brenne DivX film på CD, for å spille av på DivX-kombitabel spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan brenne DivX film på CD, for å spille av på DivX-kombitabel spiller?

Hei

har en DVD-opptaker (den i signaturen min) som jeg bruker til DVD film. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få brent en DivX film som er en data-fil, og over på en CD-R og få spilt den av på DVD-opptakeren. Det er et DivX merke på DVD-opptakeren, derfor regner jeg med at det egentlig skal gå.
    Jeg har Nero brenneprogram. Brente en CD med DivX filen (brente den som en fil, ikke som videofil) og det fungerte ikke.

Bare lurte på om noen har noen tips før jeg sløser med flere CDer.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min spiller er det bare å brenne den som en vanlig fil? Da funker det som smurt! Har en pioneer dvd spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    På min spiller er det bare å brenne den som en vanlig fil? Da funker det som smurt! Har en pioneer dvd spiller.

Hmm... På min står det bare "loading" eller "play" eller no, kommer ikke videre...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er hd xvid så vil ikke det fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Står DivX da :neutral: Noen andre som vet hvordan jeg kan brenne....? Skal eksperimentere litt mer nå...

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mod over 545, nemlig 645. Men 545 støtter det samme som 645'en. Jeg bruker NERO som brenne prog, å brenner DVD data på en dvd rewritble plate å det funker. Genitalt å bruke en rewritble plate, så slipper man å brenne å så kaste MASSE cd eller dvd plate Med Rewriteble, så er det bare å brenne masse filmer på 1 cd/dvd.Når man har sett alt på cd/dvd, så er det bare brenne over det gamle igjen.
    Har ikke prøvd en vanlig cd, men det skal vel ikke ha noe å si om det er CD eller DVD så lenge man brenner "data".

Spilleren takler DivX som det står på selve spillern. Prøv å brenn på en dvd plate, å se om det fungere..

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Til min spiller brenner jeg bare filmene over på en vanlig cd-r eller dvd-r, og putter den i dvd-spilleren.... deretter må jeg trykke på MENU for å få listet opp filene på platen...så er det bare å velge filen jeg vil spille av og sette seg godt til rette....

Er en del spillere en MÅ gå inn i menu for å få spillt av DivX-vid.

.:R-M-I:.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

takk for tipset. Klokket rundet akkurat 20.00 så rekker ikke i dag, men skal plukke opp en DVD-RW etter skolen i morgen og teste litt. Håper det går.

Så du brenner flere filmer av gangen.....?

I grunn en lur tanke med DVD plate, da endel DivX filmer kommer på 900 mb også.

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jupp..

Jupp...jeg fyrer lett innpå 4-5 divx-filmer (så sant de ikke er spanned over flere filer) på en dvd....visst du bare skal ha EN film, så er det jo like greit å legge den på en CD-r....er egentlig samme hva du bruker, så lenge du får brent ut divx-filmen....så kan du i det minste prøve det jeg skrev til deg når du får tid....

Må inrømme at jeg skjønte ganske lite den første gangen jeg skulle sette på film også....i og med at menyen på dvd-spilleren min ikke hopper opp på skjermen før jeg trykker på MENU-knappen :P er vant med at den er der, så lenge det ikke er en DVD-film liksom :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •