Problem med Harman Kardon DVD 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Harman Kardon DVD 25

Jeg har en HK DVD25 spiller i stua. Har problem med at spilleren ofte ikke reagerer på signaler fra fjernkontrollen. Har byttet batterier, samt programmert en annen fjernkontroll til å håndtere HK DVD25 spilleren. Men det samme skjer da. Veldig irriterende da jeg står og hamrer på fjernkontrollen til noe skjer. Av og til reagerer ikke DVD spilleren på at jeg trykker på noen taster, mens andre ganger går det helt greit. Noen som vet hva jeg kan gjøre ?

Jeg vil nødig levere denne inn til reparasjon for å betale en dyr service. Det er vel billigere å kjøpe ny (evt brukt). Spilleren skal nemlig erstattes av en SONY DVP 92S som står i hjemmekinoen min. Men dette hadde jeg tenkt å utsette til jeg kjøpte meg en HD DVD spiller/Blue Ray. Dette skjer nok innen 1 år, men jeg hadde tenkt å vente til "multispiller" kommer, samt at de fleste barnesykdommer er borte.

Det dumme med HK DVD25 er at det meste MÅ styres via fjernkontrollen. En kan ikke navigerer i menyer uten fjernkontrollen:evil:

Noen som har opplevd samme problem ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en H/K AVR reciver som fjernkontrollen sluttet og funke på.
    Det endte med at jeg kastet fjernkontrollen i veggene og kjøpte en ny kontroll :-( dyrt ble det.
    Har reklemasjonen gått ut?
    Vet ikke om den dekker fjernkontroller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har en H/K AVR reciver som fjernkontrollen sluttet og funke på.
    Det endte med at jeg kastet fjernkontrollen i veggene og kjøpte en ny kontroll :-( dyrt ble det.
    Har reklemasjonen gått ut?
    Vet ikke om den dekker fjernkontroller
    Etter turen i veggen kan jeg bekrefte at reklamasjonsretten din har gått ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Det dumme med HK DVD25 er at det meste MÅ styres via fjernkontrollen. En kan ikke navigerer i menyer uten fjernkontrollen:evil:

Noen som har opplevd samme problem ?
    Det kan selvsagt være dritt/støv på insiden av IR-mottakeren på HK DVD25. Om den ikke er ny så sprett den opp og gjør reint på innsiden (kan begynne med utsiden av IR-mottaket først). Har den stått i et røykfylt miljø så sniker de partiklene seg inn overalt Kan skje ellers også selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke stått i et røyfullt miljø, i tillegg til at jeg er ganske ryddig av meg (støvsuger ofte). Men jeg skal vaske både utsiden og innsiden (spretter opp).

Takk for rådet.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Den har ikke stått i et røyfullt miljø, i tillegg til at jeg er ganske ryddig av meg (støvsuger ofte). Men jeg skal vaske både utsiden og innsiden (spretter opp).

Takk for rådet.:-D
    Et annet triks om ikke alt annet funker er å sjekke om koblingen til IR-mottakeren (kabelen) sitter skikkelig. Eventuelt lodd den fast på nytt (greit med stødige hender, eventuelt hjelp av noen som har gjort det før). Koblingen til printkortet fra IR-mottaker kan selvsagt også ha blitt dårlig. Sjekk begge ender om du allerede har den åpen.

NB! ikke lek med loddebolt på printkortet Går galt i 9/10 tilfeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg åpnet spilleren og sjekket, men det var ingen støv å se. Vanskelig å se om koblingen er dårlig. Lodding holder jeg meg langt unna !

Men, jeg testet med å plugge en ledning inn i IR-in bak på spilleren og inn i Sony receiveren (IR out). Av en eller annen grunn så funker det nå. Ikke spør meg hvorfor. Har testet i en halv time, og det er ingen problemer. Kanskje jeg har guddommelige hender ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snicker
    Etter turen i veggen kan jeg bekrefte at reklamasjonsretten din har gått ut
    Tror kansje den er gått ut likevel er vel over 6 år siden h/k avr 5500 kom ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •