Rotel rdv 1080 spørsmål om kvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel rdv 1080 spørsmål om kvalitet

Driver for tiden og jakter på en dvd spiller som jeg skal bruke til både avspilling av dvd plater, cd plater og til bilde til min Plama tv. Jeg har en Rotel surround forsteker 972 og en pioneer dvd opptaker 540 et eller annet som jeg har brukt til nå. Det vigtigste er idag lyd delen i stereo.

Har fått tilbud om å kjøpe en Rotel rdv 1080 til under 3000kr noe som må vere en god pris da denne kostet 20k når den kom. Jeg har funnet ut at denne ble redusert til 10k noe senere og noen kaller denne spilleren for en flopp. Jeg trodde Rotel laget kvalitets spillere. Er det noen som har hatt denne og kan si meg om dette stemmer? Hvorfor flopp?

Har fått mange hendvendelser på en anonnse jeg har ute på flere spillere
    Hvordan vil denne Rotelen stille seg mot spillere som feks:
    Marantz: cd 17 ( 3 år gammel )
    cd 7300 ( 1.5år gammel )
    cd 6000 ose (4 år gammel )
    cd 4001

Pioneer: dv 696
    dv 737

Er det stor forskjell på bildedelen på en billig dvd spiller med Hdmi idag, mot dyre dvd spillere som er 4-5år gamle? Pioneer dvd 696 mot f.eks Rotel rdv 1080 og Pioneer sin 737 som begge kostet 5-10 ganger så mye i nypris? Om ikke så kommer jeg til å kjøpe en ren cd spiller. Har ikke hatt sjansen til å se bilde overført på hdmi eller dvi. Har kun brukt scart Komponent kabler tidligere men da med progressive scan.

Takker for raske svar og synspunkter da de brukte spillerene jeg har på hand er holdt av til meg til onsdag denne uken. ( 21.02.07 )

Har dere forslag til gode multispillere til rundt 3000kr som både har gode bilder og god lyd? Husk på den skal brukes på en surround reciver Rotel 972 og jeg liker å ha det morro med lyd og søker ikke det perfekte.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face " Gammel" men fortsatt god!

Jeg har selv en Rotel RDV 1080 som jeg kjøpte for snart 4 år siden, det var straks etter at den ble satt ned til 10K. Etter ca. 1 år så måtte jeg byte laseren i spilleren, jeg har ikke hatt noen problemer med spilleren ellers. Det siste året har jeg stort sett kun brukt den som cd spiller, da jeg har en LG harddiskspiller med hdmi. Denne er hakket bedre en rdv 1080 på bilder i fra min projektor.

De siste månedene har jeg vurdert å oppgradere, men har ikke klart å bestemme meg for om jeg skulle kjøpe en ren cd spiller eller en ny god dvd spiller. Derfor lånte jeg forrige helg med meg en Lyngdorf cd 1 til 18K og en Denon 3930 dvd spiller i fra HIFI klubben.

Denon spilleren var bedre en RDV 1080 på både bilde og lyd,selv om det var på bilde siden den imponerte meg mest.
    Lyngdorf spilleren var som forventet i en egen klasse, det var veldig inntresant å høre hvor god lyd man får i denne prisklassen.
    Jeg klarte ikke å bestemme meg for hva jeg skulle satse på etter hjemlånet.

Men før forrige helg så kjøpte jeg meg en brukt Benchmark DAC 1 til 6K som jeg kobblet sammen med RDV 1080, selv om jeg hadde lest gode tester og hørt mye positivt om denne DAC 1, så ble jeg meeeget imponert over hva disse klarte å trylle fram av lyd i sammen. Dette ligger jammen ikke langt etter Lyngdorf cd 1 i lydkvalitet.

Jeg vil anbefale deg uansett om du kjøper rdv 1080 eller noen av de andre rene cd spillerne, så kombiner denne med en Benchmark DAC 1 og du vil få mye god lyd for pengene.

Lykke til med oppgraderingen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •