Hva slags anlegg til min Denon DVD-2930 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags anlegg til min Denon DVD-2930 ?

Jeg skal hente min nye DVD-2930 nå, og sitter å snuser på nytt anlegg - ønsker noe av merket Denon og Dali....

Hvordan sier dere til denne sammensetningen, evnt. hva trenger jeg ekstra og hva er kanskje overflødig ? Jeg bor forresten i blokk og kan ikke ha på for høy eller tung lyd, men er opptatt av klarhet i lyden uten at det skal riste - har stor stue også...

Her er mitt forslag:

DALICONCSUB12CH DALI Concept Sub 12 Subwoofer - Kirsebær kr. 4.498,

DENAVR3806BK DENON Denon AVR-3806 Hjemmekinoreceiver - Sort kr. 10.998,-

* DALISUITE2.8CH DALI Suite 2.8 Høyttalere - Cherrywood kr. 7.996,-

* DALISUITEC0.8CH DALI Suite C0.8 Senterhøyttaler - Cherrywood kr. 3.998,-

Subtotal kr. 27.490,-

Jeg irriterer meg enda at Denon ikke har den knalle fargen lys-lys gull som min gamle DVD 2800 har... Noen som fatter hvorfor Hi Fi Klubben / Denon har droppet det og har kun de aller fleste av sine komponenter med de kjedelige og trist fargene sølv og sort ? Er ” Premium Silver” den samme fargen som lys-lys gull jeg prøver å beskrive forresten ?

Peer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Er ” Premium Silver” den samme fargen som lys-lys gull jeg prøver å beskrive forresten ?
    Om du ser på sidene til denon.com så finner du at kun de dyre modellene leveres i "premium silver". Resten leveres kun i svart og sølv. Kan virke som "premium silver" er fargen du er på utkikk etter. Denon 2930 leveres kun i sort/sølv, Denon 3930 leveres i Premium Silver/Silver/Black.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringen Snicker

Noen som kan gi meg tilbakemelding ang. anleggforslaget mitt - om det er en fin løsning - evnt. hva jeg bør endre og ettervært bygge ut med (f.eks. bakhøytallere...)

Peer

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Dali Ikon istedetfor Suite, tror jeg.

Og en SVS eller XTZ sub istedet for den Dali-subben. SVS vil ganske sikkert gruse Dali'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hente min nye DVD-2930 nå, og sitter å snuser på nytt anlegg - ønsker noe av merket Denon og Dali....
    Kan du forklare kort hvorfor du ønsker ikke å kjøpe noe annet en Denon og Dali ? Det finnes mange andre produkter som er like bra (hvis ikke bedre) i samme prisområdet.

P.S: Jeg har ikke noe mot Denon og Dali. De lager veldig bra produkter begge to

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Suite

Fint anlegg du vurderer å kjøpe deg. Jeg har nettopp mottatt min 2930 spiller, og fra før har jeg Denon AVR-3802. Føler litt for å bytte denne ut med 3806 etter hvert. Ellers har jeg Dali Suite 2.8 og C0.8 med Nordost Solarwind Bi-wire høytalerkabler på alle 3 i front. Dette gir en utrolig klar og rein lyd. Kjempenydelig å høre på SACD! Dire Straits - Brothers in arms og Pink Floyd - Dark side of the moon er en ren nytelse med dette anlegget, og også filmer i D Digital engasjerer og fjør sitt til at alle detaljer i filmen kommer frem, også i lyden. Har enda ikke byttet noe bak. Har Dali Blå seire 3003 som bakhøytalere inntil videre. Overfører forøvrig lyden fra film med monster THX coax til forsterker. ( Høytalerne har absolutt utseende med seg! )

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Asleroe !

Jeg har blitt anbefalt om å høre på Dali Ikon høytallere også, men jeg prøver å holde prisnivået ikke for høyt.. Det skal ikke være lett dette her... Hehe... Men takk for tilbakemelding

Peer

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Asleroe !

Jeg har blitt anbefalt om å høre på Dali Ikon høytallere også, men jeg prøver å holde prisnivået ikke for høyt.. Det skal ikke være lett dette her... Hehe... Men takk for tilbakemelding

Peer
    Jeg har Dali ikon 7 og denon avr 3806 og denon dcd 1500.. det låter sinnsykt rent, vil ikke tro det. Du kan jo ta Ikon 6, den fikk pris for årets stereo høytaler og prisen er ikke så ille.

Kan si det sånn at du vil få mye glede med ett slikt anlegg, deilig å detaljer både høyt og lavt

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger,

Tusen takk for tilbakemelding

Har du bare forsterker, CD-spiller og to høytallere i anlegget ditt ?

Jeg ser at Dali Ikon 6 koster en tusenlapp ekstra, så det kan i grunn gå om forskjellen er veldig stor... Får vel høre også om jeg hører noe forskjell mellom Suite og Ikon. Bør jeg om jeg velger Ikon høytallere, skifte de andre høytallerene i anlegget, som f.eks. nevnte Suite senterhøytalleren ?

Lurte på en annen ting, hvis en er borte i lengre tider: F.eks. jeg som kan være borte ca. opp til en mnd. av gangen i ferien - finnes det noe å dekke høytallere med som anbefales (med tanke på støv og sollys) ?

En ting til: Når jeg drar til HiFi Klubben for å høre på anleggløsning, bør jeg ordne med en slags oversikt over hvordan stue og romløsningen i leiligheten min er ? Hva har dere andre gjort for å finne ut beste løsning for rommet anlegget skal stå ?

Peer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Dali Ikon 6 koster en tusenlapp ekstra, så det kan i grunn gå om forskjellen er veldig stor... Får vel høre også om jeg hører noe forskjell mellom Suite og Ikon. Bør jeg om jeg velger Ikon høytallere, skifte de andre høytallerene i anlegget, som f.eks. nevnte Suite senterhøytalleren ?
    Hør litt med HFK. Det er ikke sikkert at det er så forskjell mellom dem. Ellers start en ny tråd her på forumet og spør om hjelp og hva de andre synes.

Lurte på en annen ting, hvis en er borte i lengre tider: F.eks. jeg som kan være borte ca. opp til en mnd. av gangen i ferien - finnes det noe å dekke høytallere med som anbefales (med tanke på støv og sollys) ?
    Jeg hadde brukt svarte sekker (100 liter) som koster ikke noe. Du finner dem på Europris eller i matbutikker.

En ting til: Når jeg drar til HiFi Klubben for å høre på anleggløsning, bør jeg ordne med en slags oversikt over hvordan stue og romløsningen i leiligheten min er ? Hva har dere andre gjort for å finne ut beste løsning for rommet anlegget skal stå ?
    Jeg gjorde dette når jeg kjøpte min 3806 men fikk veldig lite hjelp. Det er mulig at du finner noen som kan hjelpe deg. Igjen, det beste stedet for å få hjelp er her, på forumet. Jeg tror at du skal få bedre hjelp her enn på HFK.
    Ønsker du å få prof. hjelp så finnes det også (KringLYD for eks.)

Lykke til !

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jerome for tilbakemeldingen og forslag.

Det blir nok ikke noen ny tråd om jeg forandrer noe på den opprinnelige løsningen undervei, da jeg er åpen for tips og anbefalinger. Greit å ha alt samlet her inne i en tråd da. Syvende og sist er det vel demonstrasjonen jeg får på HiFiKlubben som er avgjørende, men jeg er veldig interessert å få tilbakemeldinger fra dere som har anlegg her inne, noe jeg setter veldig pris på.

Peer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha alt samlet her inne i en tråd da.
    Helt enig men det er ikke alle som skal kommer hit for å hjelpe deg med plassering av anlegget ditt, spesielt når tittelen handler om noe annet en plassering/optimalisering.
    Les litt hva som står i AV-rom konstruksjon / optimalisering. Jeg tror at jeg hadde spurt der hvis jeg var deg. Men du bestemmer :-D

Syvende og sist er det vel demonstrasjonen jeg får på HiFiKlubben som er avgjørende, men jeg er veldig interessert å få tilbakemeldinger fra dere som har anlegg her inne, noe jeg setter veldig pris på.
    Jeg har snakket et par ganger med en som heter Anders Stokke (HFK Marcus Thranesgt.). Jeg vet ikke hvis han jobber der fremdeles. Han hjalp meg en del når jeg prøvde min 3806. Han var mer opptatt av at jeg skulle få god lyd enn å selge meg noe dyrt. Veldig flink. Anbefales !

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger,

Tusen takk for tilbakemelding

Har du bare forsterker, CD-spiller og to høytallere i anlegget ditt ?

Peer

Hei Peer

Jeg har også dvdspiller da av typen Pioneer DV696S, men jeg mangler surround høytalerne da. De kommer med senere anledning, har brukt og sprengt budsjettet her, så jeg får ta de i neste omgang.

Vel, hvis du går for ikon serien ville jeg da tatt steget fullt ut og valgt det istedenfor noe annet. Du vil da få mer design og stil over anlegget ditt, så det ikke ser ut som det er satt sammen av strikk og binders. Jeg ville valg
    alt av samme type, for det blir bare mer stilrent den veien.

Da det gjelder løsning for hvor anlegg skal stå har jeg bare plassert der tv'n står, men jeg skulle ha spredd det mere for romklangen skyld. Tok bare første og beste plass, skal bare spelle så det holder.

Håper du får kommet til deg "Klubben" og sjekket varene, og du vil ikke bli skuffet over hva ikon kan levere. 7'er modellen er hissig! TRO MEG... Selv
    får jeg vondt i hue av de klare tonene, sjekk selv og du blir ikke lei deg.

Med hilsen

Roger Waters

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •