SONY: Harddisk på DVD opptaker spinner i stand-by

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation SONY: Harddisk på DVD opptaker spinner i stand-by

Hei

Jeg har en nykjøpt SONY RDR-HX820. Dette er min første DVD opptaker med harddisk.

Men er det normalt at harddisk også skal spinne etter at en trykker på stand-by / "power off" knappen? Det har skjedd flere ganger med min selv om jeg ikke tar opp eller noe. Jeg hører både viftestøyen og i tillegg kjenner jeg på chassis til spilleren at den vibrerer og det eneste som viser i displayet er klokka, hvilket er normalt for en DVD opptaker i stand-by.

Har noen andre som har SONY, særlig RDR-HX820 , som har hatt samme problem eller som kan gi en forklaring på hvorfor det er slik?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør den dette også lenge etter at du har trykket på stand-by? Min Daewoo spinner en stund selv om det står off i displayet, men etter ca. et halvt minutt eller så stopper den helt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Gjør den dette også lenge etter at du har trykket på stand-by? Min Daewoo spinner en stund selv om det står off i displayet, men etter ca. et halvt minutt eller så stopper den helt opp.

Har ikke testet ut over lenger tid, men den spant i allefall 15 min igår kveld. Lenger enn det gadd jeg ikke vente da jeg skulle legge meg. Men trodde når en tar stand-by at maskinen skulle gå helt i hvilemodus. Ikke så gøy å gå fra en spiller hvor en vet at HDD/vifte spinner for fullt.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette har noe med auto-oppdatering av klokka å gjøre. Det kan deaktiveres i menyen. Har lest om dette i en anen tråd.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har slått på PDC/VPS (det systemet som skal sikre at opptak starter til riktig tid), så spinner disken i standby på min Sony opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvis man har slått på PDC/VPS (det systemet som skal sikre at opptak starter til riktig tid), så spinner disken i standby på min Sony opptaker.
    Vet du hvordan jeg kan skru av dette?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Vet du hvordan jeg kan skru av dette?
    Slår det av/på per opptak. Tror det er av som default. Hvis du ikke har lagt inn noen timer-opptak, så skal ikke disken spinne...

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har også en Sony rdr-hx820. Jeg har stusset litt på dette jeg også. Selv om jeg ikke har satt timer for opptak og spilleren er slått av så virker det som om han tar en sjekk på seg selv innimellom. Skjønte i starten ikke helt hvor i huset denne lave suselyden kom fra, men joda...det var opptakeren det.

Kan jo da virke som om dette er gjengs for disse spillerene.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rambol
    Hei.
    Jeg har også en Sony rdr-hx820. Jeg har stusset litt på dette jeg også. Selv om jeg ikke har satt timer for opptak og spilleren er slått av så virker det som om han tar en sjekk på seg selv innimellom. Skjønte i starten ikke helt hvor i huset denne lave suselyden kom fra, men joda...det var opptakeren det.

Kan jo da virke som om dette er gjengs for disse spillerene.....

Men pleier den å slå seg av etter en stund? Hos meg spant den i minst 15 min etter at jeg hadde satt spilleren i stand-by/ "power off". Kunne ikke vente mer og trakk heller ut pluggen ifra veggen. Så jeg undrer på hvor lenge den hadde spunnet om jeg ikke hadde trukket ut stikkontakten.

Noen jeg snakket med antydet at det kanskje kunne komme av at vifta sviver en stund etterpå for å kjøle ned maskinen. Jeg hadde nemlig heller ikke satt på timer-opptak.

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja si det, har ikke tatt tiden på den jeg, men har heller ikke gjort noe med den. Er bare dersom det er helt stille i stua at jeg legger merke til dette, og stille er det sjeldent her hjemme...

Dette skjer selv om min opptaker ikke har vært benyttet hele dagen også, så jeg vet ikke om det er pga at opptakeren er varm jeg? Blir den varm av å stå i standby da? Du kan jo alltids ta en tlf til Sony og høre om de vet noe om dette.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevnt- gå inn i menyen å slå av den automatiske klokkejusteringen, da blir den stille som graven i standby.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener de fleste harddisk dvd-opptakere har implementert Guide+ støtte. Noe vi ikke har støtte for i Norge, men denne funksjonaliteten gjør at spilleren prøver å laste ned oppdateringer på Guide+. Slår du derimot Guide+ av vil dette problemet bli borte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •