Macroblocking!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Macroblocking!!

Jeg er rett rundt hjørnet til å kjøpe en ny dvd spiller siden min Philips 9000s ikke lengre vil vere dvd spiller, men istedet bare blinke og si "ikke mulig nå"!! Men uansett om spilleren er et helv...... når det kommer til softwareproblemer er den fortsatt en god spiller både på bilde og lyd. Men det er en annen ting som er skikkelig revva med denne spilleren og det er macroblocking problemer. Helt forferdelig på eks Ice Age 2, A Bugs Life, Superman Returns osv.... Jeg klarer nesten ikke å se en film hvis det er mya macroblocking! Jeg hadde egentlig tenkt meg en ny spiller med tilsvarende Faourodja 2310 chip siden den er bra, men så leste jeg for litt siden at macroblocking er et problem som gjentar seg med denne chippen. Burde jeg gå bort i fra spillere med denne chippen hvis jeg plages med macroblocking på min tv, eller er det forskjellig fra spiller til spiller (med 2310 chippen) på hvor ille dette er? Jeg har nå mer eller mindre bestemt meg for en oppo 971 eller 981, eller en brukt Panasonic s97, men kanskje jeg burde revurdere?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Jeg klarer nesten ikke å se en film hvis det er mya macroblocking! Jeg hadde egentlig tenkt meg en ny spiller med tilsvarende Faourodja 2310 chip siden den er bra, men så leste jeg for litt siden at macroblocking er et problem som gjentar seg med denne chippen. Burde jeg gå bort i fra spillere med denne chippen hvis jeg plages med macroblocking på min tv, eller er det forskjellig fra spiller til spiller (med 2310 chippen) på hvor ille dette er?
    Macroblocking er et Farroudja-fenomen, så vil du være på den rette siden bør du nok kanskje vurdere en spiller med chip fra en annen leverandør.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var enklere sagt enn gjort.. ser ut til at nesten alle "billig" spillerne har denne chippen. Fra starten av har jeg vurdert disse spillerne; Oppo 971 el. 981, Yamaha 1700, Denon 1930, Cambridge dvd89, Panasonic s97 el den nye s99? og pioneer 696. Alle disse spillerne har Faroudja chip (2310 el. 2301) untatt Cambridge? og pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Macroblocking er et Farroudja-fenomen, så vil du være på den rette siden bør du nok kanskje vurdere en spiller med chip fra en annen leverandør.
    Macroblokking forekommer også på selve DVD'en. Skal forøvrig legge til at på denon 1930 var ikke dette spesielt merkbart med mindre man stilte lyset obskurt høyt opp og hadde på "bildeforbedringseffekter". Denon 1930 anbefales uansett ikke siden spilleren har store lyd/bilde synkroniseringsproblemer på en rekke titler. Gå for denon 2930 istedenfor, den har en ekstremt bra videobrikke som gjør oppskalering og får frem bildedetaljer på et helt nytt nivå (macroblocking er heller ikke en problemstilling her). Eneste minus er prisen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •