Til eiere av Sony RDR-HX820, NB !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Til eiere av Sony RDR-HX820, NB !!

Bruker dere alle kun tuneren til DVD opptakeren eller har noen av dere klart å få spilleren til å sende videre VHF/"TV" signalene fra f.eks kabel-TV slik at du kan bruke tuneren på TV'en ? T.o.m gamle VHS spillere maktet å sende VHF signalene videre fra "Antenna IN" til "Antenna Out". Virker bare så teit ut hvis du blir avhengig av å start en DVD opptaker hvis du kun skal se et TV program. Dersom du lurer på hvorfor jeg ikke bare kan bruke DVD tuneren så skyldes det: 1. Dårligere fjernkontroll 2. TV'en sliter mer med AUTO adjust funksjonen. 3. Sony HX820 har noen skraverte felter som vises oppe og nede i bildet i et sekund eller to når en skifter kanal. 4. Jeg ønsker å kunne se TV uten viftestøy fra HDD.

For øvrig, jeg har hverken parabol eller dekodere. Så problemet ligger enten i en teknisk produktbegrensning / dårlig løsning hos HX820 eller så må det være en set-up sak i menyen.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har en HX710, og har ingen problemer med å bruke TV-tuneren. Har bare koblet antenneledning til inn- og utgangen på opptakeren på 'vanlig' måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hei!

Har en HX710, og har ingen problemer med å bruke TV-tuneren. Har bare koblet antenneledning til inn- og utgangen på opptakeren på 'vanlig' måte.
    Det samme gjorde jeg men TV tuneren virker ikke likevel. Kan det ha sammenheng med at jeg har HDMI kabel også som kanskje "overstyrer" ? Du skriver at du har ingen problemer med å bruke TV-tuneren, hos meg virker den ikke samme om DVD opptakeren er i stand-by eller på.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Det samme gjorde jeg men TV tuneren virker ikke likevel. Kan det ha sammenheng med at jeg har HDMI kabel også som kanskje "overstyrer" ?
    Høres rart ut... Trodde antennesignalet var ren 'pass-through' upåvirket av andre tilkoblinger. Har du prøvd å ta begge antennekablene ut fra opptakeren, og koblet dem sammen og så testet tuneren på TV'en? Da finner du ihvertfall ut om kablene er OK...

Kan sjekke koblingene mine i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Høres rart ut... Trodde antennesignalet var ren 'pass-through' upåvirket av andre tilkoblinger. Har du prøvd å ta begge antennekablene ut fra opptakeren, og koblet dem sammen og så testet tuneren på TV'en? Da finner du ihvertfall ut om kablene er OK...

Kan sjekke koblingene mine i kveld.
    Det er nettopp det Hifiklubben har rådet meg til å gjøre. Og jeg tester i kveld, om det viser seg at det er HX820 som er problemet så går den rett i retur til Hifiklubben.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.Jeg har RDR-HX820, og jeg har ikke noe problem med å bruke tuneren på den selv om opptakeren er slått av.Har koblet anntenne ledningen på vanlig måte.Har heller ikke noe problem med viftestøy som flere klager på.Er veldig fornøyd med opptakeren min

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.Jeg har RDR-HX820, og jeg har ikke noe problem med å bruke tuneren på den selv om opptakeren er slått av.Har koblet anntenne ledningen på vanlig måte.Har heller ikke noe problem med viftestøy som flere klager på.Er veldig fornøyd med opptakeren min
    Samme her!

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •