Ufattelig treig DVD-opptaker !! Unngå denne !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Ufattelig treig DVD-opptaker !! Unngå denne !

Ikkje kjøp Sony RDR-HX820 (eller sannsynligvis andre Sony opptakere også).

Fikk testet ut min igår og synes det må være den treigeste DVD spilleren jeg noen gang har sett / betjent.

Når en skruer på power knappen tar det irriterende lang tid før spilleren er "klar" og dersom man er så uheldig å trykke på "Eject" knappen kort tid etter at en skrur på "Power", hva skjer da ? Jo den skruer seg av igjen. Det føles nesten så ille at dersom en skal bruke Sony RDR-HX820 så kan en lage egg og bacon før du får åpnet luka og satt i gang spilleren. Ikke helt optimalt altså om du skal bruke den til musikkavspilling på et vorspiel f.eks !!

Fjernkontrollen har også dårlige knapper som en må trykke ned med kraft før spilleren responderer. Alt i alt et skuffende produkt hvor det tydeligvis er viktigere for Sony å holde pris nede enn å gi kunden et godt produkt !!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generellt er vel en DVD opptager en del mer komplisert oppgyggd enn en ren DVD avspiller, så det at det går litt lenger tid når du booter opp denne, som har et mye større operativ system, må spinne opp en hardisk, initiere tv tuner, kanskje kjøre i gang timeslip fungsjon osv, det er vel egentlig ganske naturlig.

Er du plaget med sen oppstart for å se DVD eller spille av CD osv, er det kanskje ikke så dumt å anskaffe seg en egen DVD spiller i tilegg til opptageren, eventuellt la dvd opptakeren konstant stå på, og heller avskrive levetiden og kanskje fjerne litt invendig støv med jevne mellomrom.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Ikkje kjøp Sony RDR-HX820 (eller sannsynligvis andre Sony opptakere også).

Fikk testet ut min igår og synes det må være den treigeste DVD spilleren jeg noen gang har sett / betjent.
    Syns subject er litt misvisende...

Har en Sony RDR-HX710, og jeg skal være enig i at DVD-delen er ekstremt treg, men så lenge man holder seg til harddisk-delen syns jeg den er helt grei.

Så som opptaker syns jeg den fungerer utmerket, men som disk-spiller er den mindre egnet. Det gjelder forsåvidt andre opptakere jeg har hatt også...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Sony RDR-HX1000 og er meget fonøyd med denne, men så bruker jeg den kun som opptaker. Må regne med at med harddisk tuner osv at det tar litt tid med oppstart.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det er forskjellig praksis på dette, tror noen fyrer opp harddisken bare man skrur på spilleren, og noen ikke. På min KiSS tar det svært kort tid å skru på og bruke spilleren, harddisken snurrer ikke før man bruker timeshift, opptak eller skal se på noe fra harddisken. En metode som funker bra etter min mening. Skal være sagt at mange KiSS-spillere er plaget med mye annet tull, men der synes jeg de har valgt en god løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pioneer 530 er jeg ganske så fornøyd med, den er oprativ etter ca 5 sekunder (hardisk/rec/tuner/åpne). Hvis jeg trykker play når den er avslått så bruker den bruke ca 10 sek på å slå seg på og starte filmen. Ellers hvis spilleren står på så starter dvd spilleren og de andre funksjonene umiddelbart!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi, jeg har endelig fått profilbilde av mitt kjære fotballag sin stadion !!

Opps, det virket visst ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generellt er vel en DVD opptager en del mer komplisert oppgyggd enn en ren DVD avspiller, så det at det går litt lenger tid når du booter opp denne, som har et mye større operativ system, må spinne opp en hardisk, initiere tv tuner, kanskje kjøre i gang timeslip fungsjon osv, det er vel egentlig ganske naturlig.
    Dette er sikkert rett. Men det er ingen grunn til at noen spillere (opptakere og vanlige avspillere) er usedvanlige trege, mens andre starter umiddelbart ved et tastetrykk. Her er det ingeniørenes manglende vektlegging av brukervennlighet som har fått for stort spillerom. Det gjelder absolutt den nevnte SONY DVD-opptakeeren. Hadde det vært opp til meg, skulle alle DVD-spillere hatt en oppstart på nivå med Sonys mange tilårskomne CD-spillere: Oppstart av cd-plater i løpet av 2-3 sekunder!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er sikkert rett. Men det er ingen grunn til at noen spillere (opptakere og vanlige avspillere) er usedvanlige trege, mens andre starter umiddelbart ved et tastetrykk. Her er det ingeniørenes manglende vektlegging av brukervennlighet som har fått for stort spillerom. Det gjelder absolutt den nevnte SONY DVD-opptakeeren. Hadde det vært opp til meg, skulle alle DVD-spillere hatt en oppstart på nivå med Sonys mange tilårskomne CD-spillere: Oppstart av cd-plater i løpet av 2-3 sekunder!
    Det er igrunnen ikke første gang jeg har blitt skuffet over Sony sine produkter så jeg undrer meg hvorfor jeg fortsetter å kjøpe dem. Både DV kamera, Digitalt kamera og en tidligere DVD spiller har det vært "billigpreg" over og jeg går i samme fella hver gang. TV'en derimot har jeg aldri hatt kluss med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •