Problemer med Toshiba HD-E1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Toshiba HD-E1

Slo på stortromma på mandag å kjøpte meg 37" LCD tv (Toshiba 37WL68) Ny DVD-spiller H/K DVD 37 og til slutt en HD DVD Toshiba HD-E1. Jeg koblet opp alt, og dette så og fungerte perfekt. Testet litt på HD spilleren, da dette er nytt for meg. Jeg laget meg middag, og da jeg kom på stua igjen, så jeg at luka på HD spilleren sto åpen. Tenkte ikke noe mere på dette å lukket den igjen, men plutselig spratt den bare ut igjen, å slik fortsatte dette uansett hvor mye jeg prøvde å lukke den.

I går dro jeg tilbake til Lefdal å forklarte problemet, og jeg fikk en ny spiller med meg tilbake. Jeg koblet opp denne også, satte i filmen Firewall og koste meg over at dette endelig fungerte. Et par ganger måtte jeg trykke på pause, og startet filmen igjen. Da jeg tittet på displayet på spilleren for å se hvor langt filmen hadde gått, sto den låst på rundt 30 minutter, hvorpå jeg ikke fikk til å bruke fjernkontrollen å pause filmen, eller stoppe denne, eller gå til meny. Jeg så filmen ferdig og fikk heller ikke da til å stoppe den eller løse ut luka for å ta ut filmen. Det endte med at jeg måtte restarte maskina, men da sto det bare Welcome i displayet, og filmen startet, men fikk ikke til å ta ut denne eller bruke fjernkontrollen.

Etter restart og uttak av kontakt en stund, fungerte spilleren igjen, å jeg testet en annen film. Dette gikk fint en stund til problemet plutselig oppsto igjen.

Er det noen som har denne spilleren og opplevd lignende? Skal tilbake til Lefdal igjen, så får jeg se hva de sier. I og med at dette er et nytt produkt, så kan det hende det fungerer med en firmware oppdatering, men virker ikke dette, så blir nok kjøpet hevet, slik at jeg får kjøpe meg HD-EX1 istedet for når denne kommer.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt HD E1 i et par uker nå og min har fungert helt prikkfritt både med HD DVD og SD DVD. Men den blir nok byttet ut me HD XE1 da jeg har hatt en sånn i bestilling i over 2mnd.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte personer er etterfulgt av småproblemer... :-P

KJente til en som sleit utrolig med en cd-spiller fra NAD hjemme, tok den med til HFK og der funket den helt fint. De sa det kunne være noe med spenninga i strømmen hjemme hos han.... Sikkert noe annet i din situasjon, men kanskje prøve hos en annen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke spenningen med strømen har noe med dette å gjøre Forøvrig så fungerte avspillingen, filmen gikk hele tiden, men alt som hadde med fjernkontroll og stopknappen på selve spilleren hadde låst seg. Fikk igår min tredje, så jeg skal teste denne i helgen, og hvis samme problemet er der, så blir kjøpet gjort om til HD EX1 når den kommer, så får jeg håpe den duger bedre. Sånn er det med nye ting og ingen alternativer, men jeg håper jeg slipper samme runde som da jeg kjøpte DVD spiller for første gang, da hadde jeg kjøpt/byttet og returnert 8 forskjellige spillere før jeg var fornøyd. Begynte med en Kiss spiller, via hitatchi og en del andre merker før det ble en Pioneer DV737.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    I og med at dette er et nytt produkt, så kan det hende det fungerer med en firmware oppdatering.
    Det er tilgjengelig ny Firmware til den, det anbefales å oppgradere, da den retter noen feil.

Er bare å koble den opp til Internet, så kan du laste ned ny firmware rett i spilleren.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt HD E1 i noen få uker nå og har ikke opplevd noen feil eller rariteter med den, men det må nevnes at jeg oppdaterte den med siste firmware nesten med en gang.

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært i samme situasjon som emnestarter, så hadde jeg byttet maskinen enda en gang. Husker ikke nøyaktig hva firmware upgraden skulle fikse, men rimelig sikker på at slike feil ikke var nevnt i fix listen. Rimelig sikker er ikke 100% sikker, bare så det er sagt.

Selv har jeg hatt min HD E1 i over en måned nå og ingen problemer. Har derfor ikke giddi oppgradere firmware.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet min tredje spiller, og den ser ut til å ha det meget fint. Den har låst seg kun en gang, men etter restart så ble den fin igjen. Skal oppgradere firmware på denne så snart som mulig for å eventuelt slippe slike ting i fremtiden. Alle gode ting er tre...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsetter i denne tråden siden den andre toshiba tråden går mest i ex1 for tiden...

Jeg har nå prøvt ut 3 filmer, alle har lavere lyd på hd enn vanlig dvd. Spesielt swordfish og Troy, her måtte jeg opp ca 10db for å få samme lydtrøkk. The Bourne Supremacy var også litt lavere men ikke så mye, kanskje 2-3 db.

Har andre det slik ? (er ikke noen kjempekatastrofe siden jag bare kan guffe opp, men finner det merkelig) Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.

Så var det oppdatering av firmware, tenkte dette kanskje kunne hjelpe på den lave lyden. Men her går mine pc kunnskaper i stå, need help

Har funnet ip : 10.0.0.4
    subnet : 255.255.255.0
    gateway : 10.0.0.1

Prøver å plotte dette inn, men finner ingen server når jeg forsøker å kjøre update.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver igjen...

I kveld var planen The Departed på HD, men ble visst MI III.
    Toshibaen ville nemlig ikke spille av Departed dvd'en, grunnen jeg mistenker, (siden Departed er på combi disc) er at jeg må ha nyeste firmware.

Og da er fortsatt problemet at jeg ikke finner noen server :? Annyone ? Se posten over, om disse tallene er feil, hvor finner jeg de rette ?

Dere får ha meg unnskyldt, men pc, det kan jeg rett og slett ikke. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det samme som deg nesten:
    Toshiba 37EL67Z samt en HD-E1.

Jeg får ikke til å koble DVDspillren til nettet for oppdateringer.
    Så jeg ser frem til svar om hvordan jeg gjør dette.

Ang lyd så testet jeg min spiller hos en kompis i dag.
    Først så vi litt av DOOM hd og så en vanlig DOOM dvd.
    Måtte faktisk skru ned lyden på den vanlige dvd'en. Mye mer lyd enn HD-plata.
    Den vanlige dvd'en ble spillt av på en 'vanlig' dvd-spiller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    I kveld var planen The Departed på HD, men ble visst MI III.
    Toshibaen ville nemlig ikke spille av Departed dvd'en, grunnen jeg mistenker, (siden Departed er på combi disc) er at jeg må ha nyeste firmware.

Og da er fortsatt problemet at jeg ikke finner noen server :? Annyone ? Se posten over, om disse tallene er feil, hvor finner jeg de rette ?

Dere får ha meg unnskyldt, men pc, det kan jeg rett og slett ikke. :-D
    Når det gjlder The Departed, er filmen i TwinFormat? Hvis den er det, må du velge hvilket lag spilleren skal ta hensyn til FØR du setter i filmen. Du finner dette ved å velge Setup - General - Twin Format Disc. Sett denne til HD DVD så tenker jeg dette løser seg.

Når det gjelder Firmware, så har jeg ikke prøvd dette, men det du skal gjøre er å gå inn på Setup - Ethernet - OK - DHCP ON - OK - DNS ON - OK - Velg Confirm OK Deretter velger du Setup - General - Maintenance - Update. Hvis ingen oppdateringer er tilgjengelig, så får du beskjed om dette, er det oppdatering tilgjengelig, begynner den å laste ned. Ikke gjør noe før alt er OK og ferdiglastet. Som sagt jeg har ikke prøvd dette selv, men utifra "bruksanvisningen" så skal det være så enkelt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jeg så tilbakestående ?
    Twin Format Disc står på hd-dvd, og jeg er helt enig, i bruksanvisningen virker det megalett å fixe firmware update. Men det er det altså ikke

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lyd på HD-DVD:
    Hva slags utganger kjører dere? Optisk eller HDMI? HDMI 1.1 eller 1.3?

Dersom dere kjører optisk, så skal HD-LYDEN settes til PCM downscaling eller noe sånt for å få riktig lyd på den optiske kabelen. Kan ikke si jeg har lagt merke til så mye forskjell nå og før, men jeg tilpasser alltid lyden etter hva slags film og tilskuere jeg har med hver gang jeg setter i en DVD eller musikk for den sakens skyld.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Angående lyd på HD-DVD:
    Hva slags utganger kjører dere? Optisk eller HDMI? HDMI 1.1 eller 1.3?

Dersom dere kjører optisk, så skal HD-LYDEN settes til PCM downscaling eller noe sånt for å få riktig lyd på den optiske kabelen. Kan ikke si jeg har lagt merke til så mye forskjell nå og før, men jeg tilpasser alltid lyden etter hva slags film og tilskuere jeg har med hver gang jeg setter i en DVD eller musikk for den sakens skyld.
    Kjører helt likt som deg, merker heller ikke store forskjelden på hva en setter den optiske utgangen på. Eneste er som jeg (og andre) har nevt ca XX antall ganger, er at jeg må justere opp lyden med ca 10db kontra vanlige dvd'er (i samme spiller)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd ut på optisk kabel skal stå til bitstream. Hvis du kjører PCM over den optiske kabelen får man 2-kanals PCM. Ref. tabellen i Owner's Manual kapittel 6 side 60.

ToCa

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsetter i denne tråden siden den andre toshiba tråden går mest i ex1 for tiden...

Jeg har nå prøvt ut 3 filmer, alle har lavere lyd på hd enn vanlig dvd. Spesielt swordfish og Troy, her måtte jeg opp ca 10db for å få samme lydtrøkk. The Bourne Supremacy var også litt lavere men ikke så mye, kanskje 2-3 db.

Har andre det slik ? (er ikke noen kjempekatastrofe siden jag bare kan guffe opp, men finner det merkelig) Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.

Så var det oppdatering av firmware, tenkte dette kanskje kunne hjelpe på den lave lyden. Men her går mine pc kunnskaper i stå, need help

Har funnet ip : 10.0.0.4
    subnet : 255.255.255.0
    gateway : 10.0.0.1

Prøver å plotte dette inn, men finner ingen server når jeg forsøker å kjøre update.
    Hvis du har f.eks nextgentel som isp må du nok åpne opp noen porter på routeren for at spilleren skal få tilgang til serveren.
    Nå vet jeg ikke hva slags porter toshibaen bruker for å koble seg opp, men man kan bare åpne opp for alle porter til spilleren.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Lyd ut på optisk kabel skal stå til bitstream. Hvis du kjører PCM over den optiske kabelen får man 2-kanals PCM. Ref. tabellen i Owner's Manual kapittel 6 side 60.

ToCa
    Det jeg mener (han også tror jeg) er at Digital Output SPDIF står bitstream, mens Digital Output HDMI står på Downmixed PCM (der er på sistenevte jeg/vi ikke hører forskjeld...)----> virker forøvrig logisk siden vi ikke bruker hdmi, men sår noe om hva den bør settes på i manualen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hvis du har f.eks nextgentel som isp må du nok åpne opp noen porter på routeren for at spilleren skal få tilgang til serveren.
    Nå vet jeg ikke hva slags porter toshibaen bruker for å koble seg opp, men man kan bare åpne opp for alle porter til spilleren.
    Er også rimelig sikker på at det er noe med ruteren ja, skal ringe ngt i morgen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også rimelig sikker på at det er noe med ruteren ja, skal ringe ngt i morgen.
    Hva NGT rutere angår så spørs det om NGT kan hjelpe deg med hvilke porter E1 trenger åpnet.
    Eller er det et spm om hvordan man åpner porter?

Om så er det relativt enkelt.
    Du kan gjøre det via NGT sine kundesider (du må logge deg inn selvsagt). Husker ikke helt hvor man setter opp portene, men ganske så enkelt å finne.

Den andre måten er litt mer tricky, men jeg liker den måten (mer kontroll)
    Innebærer at man tar en telnet til ruteren og setter opp NAT.
    Husker ikke helt oppskriften (er på jobb), men om det er aktuelt så kan jeg sikkert finne ut hvordan. Send meg gjerne en PM.

M.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •