Problemer Sony RDR-HX820, Tuner/TV !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer Sony RDR-HX820, Tuner/TV !!

Hei

Jeg har akkurat kjøpt en Sony DVD opptaker RDR-HX820 samt en 50" plasma Panasonic TH50-PV60E. Men det er en ting som plager livet av meg.

1. Først koblet jeg antenneinngangen rett på tv'en som foretok et automatisk innstilling av stasjonene. Dette funket utmerket.

2. Jeg koblet opp DVD opptakeren med HDMI kabel samt flyttet antennekabelen til IN på opptakeren og den vedlagte antennekabelen UT fra opptaker tilbake til TV.

3. Ved oppstart foretok DVD opptakeren en ny stasjonsinnstilling.

4. MEN, når jeg switcher tilbake til vanlig TV ved bruk av "AV knappen" så er det ingen signaler til TV-tuneren. Jeg bruken kun RF tilslutning, har hverken dekoder eller andre komponenter. Og når en søker på nytt så finner TV ingen kanaler Hvorfor går ikke kabel-TV signalene gjennom DVD opptakeren hverken i ON eller i standby. Jeg blir liksom tvunget til kun å bruke tuneren i DVD opptakeren.

Må jeg ty til noe så simpelt som å kjøpe en T-plugg på kabeltv-kabelen og la en gå direkte til DVD opptaker og en egen direkte på TV ? Hvorfor kan jeg ikke bruke den innebygde tuneren i tv apparatet når kabeltv-signalene går gjennom SONY opptakeren? Og hvordan vil det fungere å ta opp fra en bestemt kanal mens en ser på en annen om ikke dette fungerer?

Skjønner dere hva jeg mener og hva jeg evt. gjør feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med ei på jobben som mente hun hadde samme problem med sin Panasonic DVD opptaker. Er det noen som vet noe om dette?

Er det rett og slett ikke mulig å bruke TV tunere når signalene går gjennom DVD opptakeren?

Newcomer perulv sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke akkurat den modellen til sony, men jeg tror det er både en rf-plugg inn og en rf-plugg ut, som du kan bruke for å sende signalet videre til din skjerm.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Er det rett og slett ikke mulig å bruke TV tunere når signalene går gjennom DVD opptakeren?
    Dette fungerer fint som bare det med min opptaker, så det er jo ikke umulig at det er noe galt med din...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •