DVD-opptaker og Digital-TV (Get)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-opptaker og Digital-TV (Get)

Hei,

Jeg kan null og niks, så håper noen av dere kan ta dere tid til å se det jeg skriver under og gi meg noen tips.

jeg ønsker å skaffe meg en dvd-opptaker for å bruke til avspilling av dvd-er og til å ta inn tv-signal gjennom. Ser at i dekoderne som f.eks. Get leier ut til kundene sine så vil det sannsynligvis kommer HDMI-utgang etter hvert. Jeg har bare én HDMI-inngang i prosjektoren jeg skal sende dvd- og tv-signal til, så det er uansett greit å sende signalet gjennom dvd-opptakeren heller enn direkte til prosjektoren, så slipper jeg å bytte kabel etc avhengig av om jeg vil se tv eller dvd (regner ikke med at det finnes HDMI-kabler med splitt, men vet ikke).

det betyr vel at jeg bør skaffe meg en dvd-opptaker med hdmi-inngang, så jeg slipper å ta inn analogt signal fra dekoderen fra Get. Utelukker dette Pioneer DVR 545H? Leser at den visstnok ikke har dette, samtidig som det hevdes i en LydOgBilde test at den kan fås med digital TV-tuner. Hva menes med dette?

Har Sony RDR HX-820 hdmi-inngang? klarer ikke å se det ut i fra de spesifikasjonene jeg har lest. Jeg regner med at både Sonyen og Pioneeren vil kunne ta inn det analoge signalet fra dekoderen, fram til det tilbys dekoder med digital utgang?

Ønsker å kjøpe en av disse to, da de passer min lommebok, men vil samtidig ikke sitte i uføret allerede etter få måneder når jeg ønsker å bruke det digitale signalet ut fra dekoderen.

Lyden vil jeg enkelt å greit sende til stereoanlegget, og regner med at det er en smal sak å gjøre fra begge disse dvd-opptakerne?

Tusen takk for svar!

Tor

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bobbob
    Hei,

Jeg kan null og niks, så håper noen av dere kan ta dere tid til å se det jeg skriver under og gi meg noen tips.

jeg ønsker å skaffe meg en dvd-opptaker for å bruke til avspilling av dvd-er og til å ta inn tv-signal gjennom. Ser at i dekoderne som f.eks. Get leier ut til kundene sine så vil det sannsynligvis kommer HDMI-utgang etter hvert. Jeg har bare én HDMI-inngang i prosjektoren jeg skal sende dvd- og tv-signal til, så det er uansett greit å sende signalet gjennom dvd-opptakeren heller enn direkte til prosjektoren, så slipper jeg å bytte kabel etc avhengig av om jeg vil se tv eller dvd (regner ikke med at det finnes HDMI-kabler med splitt, men vet ikke).

det betyr vel at jeg bør skaffe meg en dvd-opptaker med hdmi-inngang, så jeg slipper å ta inn analogt signal fra dekoderen fra Get. Utelukker dette Pioneer DVR 545H? Leser at den visstnok ikke har dette, samtidig som det hevdes i en LydOgBilde test at den kan fås med digital TV-tuner. Hva menes med dette?

Har Sony RDR HX-820 hdmi-inngang? klarer ikke å se det ut i fra de spesifikasjonene jeg har lest. Jeg regner med at både Sonyen og Pioneeren vil kunne ta inn det analoge signalet fra dekoderen, fram til det tilbys dekoder med digital utgang?

Ønsker å kjøpe en av disse to, da de passer min lommebok, men vil samtidig ikke sitte i uføret allerede etter få måneder når jeg ønsker å bruke det digitale signalet ut fra dekoderen.

Lyden vil jeg enkelt å greit sende til stereoanlegget, og regner med at det er en smal sak å gjøre fra begge disse dvd-opptakerne?

Tusen takk for svar!

Tor
    Går du for Pioneer DVR-545 H "160 GIGA ", så har denne hdmi utg.Knallspiller

DVR-545H-S Pioneer DVD-opptakere - Hjemmeunderholdning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men har den hdmi-inngang, eller må jeg basere meg på å sende analogt signal inn til den? hva vil det si at den visstnok kan fås med digital TV-tuner i denne sammenhengen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men har den hdmi-inngang, eller må jeg basere meg på å sende analogt signal inn til den? hva vil det si at den visstnok kan fås med digital TV-tuner i denne sammenhengen?

HDMI
    HDMI på våre DVD-opptakere gir deg gnistrende klare bilder til en TV med HDMI inngang. Signalet forblir digitalt hele veien og er mindre utsatt for støy. Vær dog oppmerksom på at HDMI i seg selv ikke er noen garanti for gode bilder - det finnes HDMI produkter som slett ikke er bedre enn andre produkter med kun alanloge bildeutganger. I tillegg til HDMI utgang finner du på denne opptakeren også en scaler, som kan konvertere signalene til HD-oppløsningene 720P eller 1080i. :razz: Dette blir helt klart bra saker,ellers får man tak i splitt til hdmi her evt: AVshop.no Muligens får du evt tak i billigere andre steder på nettet!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Tusen takk for svar!

Tor
    Du kan skaffe deg en hdmi switcher enhet eller surround receiver/forsterker som har innebygd switcher/eller innebygd hdmi innganger med behandling av hdmi bilde/lyd i forsterker... surround forsterkere med switcher kan hende ikke tar inn digital lyd fra hdmi kabel.. en kan få opptil 5 hdmi innganger på en surround forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Om jeg kjøper meg en pioneer 545 opptaker da, så ligger jeg vel greit an så lenge det er analoge signaler jeg må ta inn fra TV-dekoderen, og så kan jeg kjøpe en 1-2 HDMI switch når det eventuelt blir digital utgang fra TV-dekoderen en vakker dag, og kjøre den rett til prosjektoren. OK?

Er det noen her på forumet som har gjort en pioneer 545 sonefri, eller har en slik fjernkontroll som en bruker til å få gjort dette og er villige til å være til hjelp mot en flaske vin eller to? Bor i Vika i Oslo.

tor

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar.

Om jeg kjøper meg en pioneer 545 opptaker da, så ligger jeg vel greit an så lenge det er analoge signaler jeg må ta inn fra TV-dekoderen, og så kan jeg kjøpe en 1-2 HDMI switch når det eventuelt blir digital utgang fra TV-dekoderen en vakker dag, og kjøre den rett til prosjektoren. OK?

Er det noen her på forumet som har gjort en pioneer 545 sonefri, eller har en slik fjernkontroll som en bruker til å få gjort dette og er villige til å være til hjelp mot en flaske vin eller to? Bor i Vika i Oslo.

tor
    Butikken du kjøper denne av gjør denne sonefri uten altfor mye ekstra,uten tvil bare spør,og dette ordner seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo!!!!!!!

Det er greit med en dvd/hd opptaker med tuner, men om kun kort tid må du ha en digital tuner ala get/Canal digital for å få signaler til den. Så da blir jo spørsmået; Skal jeg vente til det kommer en hd recoder med mpg4 og decoder innebyg, eller skal jeg kaste bort 4400 på en analog recoder i dag.

Jeg sier bare nei, ikke kjøp noe i dag som du ikke har nytte av i morgen. Lei en pvr fra get eller canal digital.

Ps: Har du dysleksi? nei vel så hold kjeft.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •