Utfordrere til Denon 3930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utfordrere til Denon 3930

Begynner å lure på om jeg må bytte ut 3930 da den ikke gir bilde på PJ'en (lang historie).

Hvilke(n) spiller(e) kan konkurrere mot 3930?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 989 muligens? Marantz dv9600?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Enkelte utlanske blader syntes DV-989 er bedre enn 3930. Ingen vits å låse seg helt til denne 3930.
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte utlanske blader syntes DV-989 er bedre enn 3930. Ingen vits å låse seg helt til denne 3930
    Nettopp. Og i tillegg er brukervennligheten noe bedre på Pioneer (raskere oppstart, skifte av spor o.l. Ellers opplevde jeg at 3930 nektet å spille av en del av filmene mine, som går som en drøm med DV-989. Muligens softwareproblemer?

For ikke å nevne at 989 selges for 9000 flere steder, mens du skal kjenne noen på "klubben" for å få den billigere enn 12k.

Mye tyder på at du likegodt kan kjøpe Pioneer, om du ikke må ha spilleren i sort farge (for Pioneer kommer ikke i sort i Norge/Europa).

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips, Pioneern er en god smule billigere fra fyndborsen.se inkl. frakta osv... Penger spart;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Et tips, Pioneern er en god smule billigere fra fyndborsen.se inkl. frakta osv... Penger spart;-)
    Blir vel uansett ikke særlig billigere enn 9000,-

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Pioneer 989 muligens? Marantz dv9600?
    Det kan selv Marantz DV7600

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2830, Toshiba XE1 eller kanskje en HTPC?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

3930 har sikkert de samme barnesykdommene som 3910 (at de ikke lærer). Dette medførte for min del at jeg returnerte den. Software oppdatering kom etter hvert på denne (men da var det for sent for min del).
    Jeg ville personlig valgt 989, men det er jo bare min mening og 9000kr er en god pris syntes jeg.
    Lykke til med valget.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Merkelig!

Kan virke som Denon har sluppet 2930-3930 for tidlig på markedet, av det jeg har lest så får begge svært gode karakterer i diverse magasiner osv, så da blir jeg overrasket når flere her på forumet i løpet av kort tid kommer med slike tilbakemeldinger.

Personlig kjøpte jeg Pioneer DV-989 i okt/nov ifjor og betalte ca 6500,- NOK pluss transport(dette er inkl norsk mva) sammens sub og receiver(1000kr/3) er meget fornøyd med den men jeg ville ikke brukt mer på dvd spiller gitt hva som kommer rundt hjørnet snart.
    Uansett om du kjøper Yamaha, Pioneer, Denon, Onkyo, Sony eller noe annet så blir du nok fornøyd for 5-7lapper, bare du ikke har UGLE øyne da!!:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For ikke å nevne at 989 selges for 9000 flere steder, mens du skal kjenne noen på "klubben" for å få den billigere enn 12k.

Mye tyder på at du likegodt kan kjøpe Pioneer, om du ikke må ha spilleren i sort farge (for Pioneer kommer ikke i sort i Norge/Europa).
    Hvor finnes den til 9000,-? (bortsett fra i Sverige?)
    Ser NetOnNet selger den for under 10.000,-

Ser den selges for 11.995,- på Hificenteret.

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig synes jeg 3930'n er flere hakk bedre enn 989.
    Min 989 levde i systemet mitt i under 1 måned før jeg skiftet den ut(den korteste levetiden av alle komponenter jeg har hatt i systemet).
    Ble ikke fornøyd med bildet på denne.
    Denonen er bedre lydmessig og merkbart bedre bildemessig enn 989.
    La gå at den er tregere i menyene(jeg bruker den for å se film),men den gir et helt vindunderlig bilde.
    Har hatt en del problemdiscer opp gjennom tiden men jeg har ennå tilgode å
    ha problemer med disse på 3930'n,Lagskifte? (eksisterer ikke med 3930).
    Dette blir nok definitivt min siste Sd DVD spiller.

Mvh Terje

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt en 989, og angrer som en hund på at jeg solgte den... Er den desidert beste spilleren jeg har hatt, og det begynner etterhvert å bli mange. Det jeg savner aller mest er de enkle menyene og hurtigheten på oppstart, for det finnes sikkert spillere med hakket bedre bilde selv om den er meget god her også. Totalt stillegående var den også. Sukk!:sad:
    Uten å gjøre dette til en prisjakt tråd, så kan den kjøpes fra fyndbørsen til 8150kr ferdig fortollet og levert.

En annen spiller som kanskje kunne vært et alternativ er Yamaha DVD-S2700. Denne har fått mye skryt for lydgjengivelese, samt at bildet skal være meget bra også. Men denne er vel så ny at det er få erfaringer ute ennå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig valg jeg står overfor nå. Må vente på ny 3930 og se om denne passer til TX-300. Hvis ikke må jeg handle ny DVD-spiller. Denon blir det hvertfall ikke, for toppmodellen er alt for dyr.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peiper
    Denonen er bedre lydmessig og merkbart bedre bildemessig enn 989.
    Har ikke hatt noen 989 så har ikke kunnet sammenligne disse spillerne direkte, men jeg har lest i en rekke tester (deriblant AreaDvd.de) at 3930 er litt bedre på bildesiden og betydelig bedre på lydsiden i forhold til 989 (Lyd & Bilde skrev interessant nok at lydkvaliteten i stereo var på nivå med Arcam DV137 til 18.000 kr.) Men i testene påpekes det at du trenger en bra skjerm/projektor for å se forskjellene.

Har selv hatt en 3910 og jeg merker at lydkvaliteten er blitt bedre, for ikke å snakke om billedkvaliteten.

La gå at den er tregere i menyene(jeg bruker den for å se film),men den gir et helt vindunderlig bilde.
    Bildet er veldig bra, selv i 1080p. Bildet som 3930 produserer på de teknisk beste DVD'ene jeg har er ikke så langt unna HD-kvalitet (den største forskjellen er detaljnivået, naturligvis). 3930 og Sony W2000 produserer isammen et bedre bilde enn det jeg fikk med min gamle 3910 og BenQ HD-projektor (som jeg ikke angrer på at jeg solgte).

Har hatt en del problemdiscer opp gjennom tiden men jeg har ennå tilgode å ha problemer med disse på 3930'n,
    Jeg testet noen av problemdiskene mine på 3930 og de fungerte helt fint.

Lagskifte? (eksisterer ikke med 3930).
    Lagskiftene er nesten ikke merkbare. Stor forskjell her i forhold til f.eks. Toshiba HD-E1.

Dette blir nok definitivt min siste Sd DVD spiller.
    Samme her. Det er også grunnen til at jeg valgte å investere i denne litt dyrere spilleren. Jeg ønsker å få det beste ut av min eksisterende DVD-samling.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Har ikke hatt noen 989 så har ikke kunnet sammenligne disse spillerne direkte, men jeg har lest i en rekke tester (deriblant AreaDvd.de) at 3930 er litt bedre på bildesiden og betydelig bedre på lydsiden i forhold til 989 (Lyd & Bilde skrev interessant nok at lydkvaliteten i stereo var på nivå med Arcam DV137 til 18.000 kr.) Men i testene påpekes det at du trenger en bra skjerm/projektor for å se forskjellene.

Har selv hatt en 3910 og jeg merker at lydkvaliteten er blitt bedre, for ikke å snakke om billedkvaliteten.

Bildet er veldig bra, selv i 1080p. Bildet som 3930 produserer på de teknisk beste DVD'ene jeg har er ikke så langt unna HD-kvalitet (den største forskjellen er detaljnivået, naturligvis). 3930 og Sony W2000 produserer isammen et bedre bilde enn det jeg fikk med min gamle 3910 og BenQ HD-projektor (som jeg ikke angrer på at jeg solgte).

Jeg testet noen av problemdiskene mine på 3930 og de fungerte helt fint.

Lagskiftene er nesten ikke merkbare. Stor forskjell her i forhold til f.eks. Toshiba HD-E1.

Samme her. Det er også grunnen til at jeg valgte å investere i denne litt dyrere spilleren. Jeg ønsker å få det beste ut av min eksisterende DVD-samling.
    Det har kommet ny firmware til 3930 som hifiklubben får til butikken i disse dager... Foretrekker at butikken oppdaterer enn at jeg tar sjansen og det går til *******...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •