Pioneer dvd 737 og 717 noen som har prøvd dem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer dvd 737 og 717 noen som har prøvd dem?

Heisann til alle dere som leser dette. Har letet rundt etter info desse to spillerene her på forumet, men finner ikke noe.

Jeg sitter på sjansen til å kjøpe en av desse to dvd spillerene som er nevnt. Finner mye info om dem på google, men er det noen av dere som har prøvd dem og har noe intrykk fra dem? Jeg kommer til å bruke dem som dvd og cd spiller.

Er det mye feil på desse spillerene? Noen som vet når dem ble laget? Er byggekvaliteten på dem god? Hva var nyprisen på dem i norge. Fant en pris i Dannmark på 9000kr for dvd 737, er 717 lillebroren?

Alle intrykk mottas med glede. Håper noen skriver noe.

Takker på forhand for alt dere kommer med.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    737 var etterfølgeren til 717.På cd avspilling er de nok ganske bra.På dvd får du bedre bilde fra en skitbillig spiller idag.
    717 kom vel rundt 1999-2000 viss jeg ikke husker feil.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en 717 i en periode. Byggekvaliteten på denne er svært god, mener å huske at det var en referansespiller som konkurerte med pio 7700 på den tiden. Jeg kjøpte den mest pga egenskapene som musikkavspiller.
    Jeg var godt fornøyd med den i den tiden jeg hadde den, men fadde bare en 28 tommer, så bildekvaliteten kan jeg ikke si så mye om. Den funket bra som cd spiller.
    Som sagt før så tror jeg nesten alle av dagens dvd spillere knuser den i bilde kvalitet. Tror ikke den hadde comp ut engang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt begge. De lå i prisklassen 8000-10 000 kroner for 6-8 år siden. Men tiden har dessverre løpt fra dem. I fjor sammenliknet jeg 737 med en billig Pioneer 380 som jeg kjøpte for 600 kroner (tar divx, og det kan være greit av og til), og Pioneer 380 gav et mye bedre bilde. Lydmessig var 737 bedre, både analgt og digitalt (altså som drivverk). Mitt svar er: Dropp disse gamle spillerene, og kjøp heller en ny spiller til 1000-1500 kroner. (f.eks. Pioneers egen DV-696AV).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •