Denon dvd-1930 vs dvd-2930. noe forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon dvd-1930 vs dvd-2930. noe forskjell?

Hei,
    jeg får på torsdag nytt annlegg fra hifiklubben med dette oppsettet
    B&W DM604 S3 Høyttalere
    B&W DM602 S3 Høyttalere
    B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler
    B&W ASW675 Subwoofer
    Denon AVR 3806
    Denon DVD-1930

Gikk for 1930 på grunn av at jeg synest det er litt mye å betale 7500,- for 2930, når jeg om ett år eller 2 skal invistere i flatskjerm og hd-dvd elelr blueray.

det jeg lurer på er om jeg vil merke noen stor forskjell på lydkvaliteten på 1930 i forhold til 2930 ?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    Hei,
    jeg får på torsdag nytt annlegg fra hifiklubben med dette oppsettet
    B&W DM604 S3 Høyttalere
    B&W DM602 S3 Høyttalere
    B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler
    B&W ASW675 Subwoofer
    Denon AVR 3806
    Denon DVD-1930

Gikk for 1930 på grunn av at jeg synest det er litt mye å betale 7500,- for 2930, når jeg om ett år eller 2 skal invistere i flatskjerm og hd-dvd elelr blueray.

det jeg lurer på er om jeg vil merke noen stor forskjell på lydkvaliteten på 1930 i forhold til 2930 ?
    det kommer litt ann på om du skal bruke den på tv eller pj.... men ja du vil merke foskjell..... men er forskjellen verdt 5000kr.... nei... trur ikkje det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bruke den på en helt gjennomsnitlig flat bilderørtv (kostet ca 10000 for 2-3 år siden).
    men det jeg lurte mest på er om lydkvaliteten er stor forskjell på?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke den på en bilderørstv så er det nok ikke kjempe stor forskjell i bildekvalitet mellom disse to. Det er når det kommer til HDMI og storskjermer 2930 er overlegen. 2930 har jo egen støyreduksjon, men veit ikke åssen denne er over analogt signal som komponent eller rgb scart.

2930 har nok bedre lyd og, men kun hvis du bruker analoge overganger. Hvis du bruker digitalkabel så bruker du jo dac'en i 3806 og lyden blir så og si den samme men er nok bedre på 2930 ja.

Sikkert noen med litt mer erfaring rundt disse spillerne kan svare her...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som LIDL spilleren gruser dem.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-markedet.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo

Prøver du å yppe deg eller :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt alvorlig...tror du at ein lidl spiller til 750kr har mulighet mot ein denon 2930 eller ein 1930 for denslags skyld..... det er greit at den er god til prisen.. men ein spiller til 750kr er ein spiller til 750kr..... den kan ikkje konkurere mot ein spiller til ti ganger prisen... sånn er det bare....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    helt alvorlig...tror du at ein lidl spiller til 750kr har mulighet mot ein denon 2930 eller ein 1930 for denslags skyld..... det er greit at den er god til prisen.. men ein spiller til 750kr er ein spiller til 750kr..... den kan ikkje konkurere mot ein spiller til ti ganger prisen... sånn er det bare....
    Ja, jeg tror det. Jeg kan i alle fall ikke se at den ikke skulle kunne side stilles med 1930.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det er mulig at Lidl-spilleren og Denon 1930 er ganske like på en 32" skjerm, men blås bildet opp på 42" eller 92" lerret for den saks skyld. Forskjellen vil nok være markant. Så å påstå at Lidl-spilleren kan hamle opp med 2930, eller at den gruser Denon 2930, blir jo bare useriøst.

Har du kjøpt Lidl-dvd og er fornøyd, bra for deg. Men ikke tillegg denne Lidl-spilleren egenskaper den aldri vil ha. Den har en meget enkel Zoran-chip som ikke fikk veldig bra omtale for sin de-interlacing. Og at den er bedre enn 2930 med Reon VX fra HQV - sludder og vås...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hvorfor alle må ta alt så høytidelig. ref forrige post, og post nr 6. Jeg kan ikke se at jeg har vært særlig bastant i mine påstander. Men dere som svarer har tydeligvis svaret på det meste.

Det var spørsmål om jeg trodde på en påstand, ikke om jeg viste det. Dersom du følger med litt, så har jeg invitert til shootout hjemme hos meg, og invitert andre til å ta med en Denon.

Kan ikke forstå hvorfor du reagerer så sterkt. Har ikke andre lov til å mene og tro noe annet enn deg? Kan godt hende at du sitter på fasiten på denne, men hva med å argumentere rolig og greit for det du tydeligvis vet er rett?

Jeg blir sikkert overbevist dersom Denon er bedre, men slapp av litt mann!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hvorfor alle må ta alt så høytidelig. ref forrige post, og post nr 6. Jeg kan ikke se at jeg har vært særlig bastant i mine påstander. Men dere som svarer har tydeligvis svaret på det meste.

Det var spørsmål om jeg trodde på en påstand, ikke om jeg viste det. Dersom du følger med litt, så har jeg invitert til shootout hjemme hos meg, og invitert andre til å ta med en Denon.

Kan ikke forstå hvorfor du reagerer så sterkt. Har ikke andre lov til å mene og tro noe annet enn deg? Kan godt hende at du sitter på fasiten på denne, men hva med å argumentere rolig og greit for det du tydeligvis vet er rett?

Jeg blir sikkert overbevist dersom Denon er bedre, men slapp av litt mann!
    Det går vel an å lese mellom linjene og vel
    Bare husker tilbake til dine tidligere innlegg i andre tråder... Du har på et vis sporet helt off topic i visse tråder og da må du vel tåle litt offtopic innlegg i dine tråder og kanskje Men dette var jo ikke din egen tråd men du henviste til din egen tråd... om lidl spilleren... Men for å ha det sagt så bidrar du jo med ingenting for å hjelpe trådstarteren her ...
    Men er jo helt klart at en lidl dvd spiller kan rettferdig gjøres hos folk som ikke har større tv'er enn 32" og hos folk som ikke ser forskjell på high end utstyr og vanlig utstyr.. Er jo akkurat det samme som folk som handler biler til 200k og bil til 1 mill.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Vertigo, nå må du puste med nesa. Jeg har ikke alle svarene, men når du påstår at en Lidl-spiller til 750kr GRUSER Denon 2930, må det være lov å heve øyenbryna!

Mange her inne lurer på hvilke spillere de skal kjøpe og trenger tips. Dersom man skal følge din mening eller tro, så bør man heller kjøpe Lidl-spilleren enn Denon 2930.

Som jeg sa over; dersom du er fornøyd med din Lidl, bra for deg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror det. Jeg kan i alle fall ikke se at den ikke skulle kunne side stilles med 1930.
    Et spørsmål til deg vertigo... kjører du hdmi fra lidl spilleren din eller har du testet rgb/scart/komponent fra lidl spiller til tv ?
    Trådstarter har kommentert i tråden at han har bilderørs tv og såvidt jeg vet finnes det vel ingen bilderørs tv'er med hdmi inngang.... Men derimot om bilderørs tv'n støtter progressiv scan med mere har det vel kanskje en vesentlig betydning om dvd spilleren støtter progessiv scan med mere...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hvis du skal bruke den på en bilderørstv så er det nok ikke kjempe stor forskjell i bildekvalitet mellom disse to. Det er når det kommer til HDMI og storskjermer 2930 er overlegen. 2930 har jo egen støyreduksjon, men veit ikke åssen denne er over analogt signal som komponent eller rgb scart.

2930 har nok bedre lyd og, men kun hvis du bruker analoge overganger. Hvis du bruker digitalkabel så bruker du jo dac'en i 3806 og lyden blir så og si den samme men er nok bedre på 2930 ja.

Sikkert noen med litt mer erfaring rundt disse spillerne kan svare her...
    Kjører en digitalt mellom dvd spiller og surround receiver/dac så er det ingen forskjell mellom 1930 og 2930 når det gjelder lyd.. Er kun på analoge lydutganger på dvd spiller at en vil merke forskjellene. Bildeprosesseringa i 2930 er bedre enn på 1930, men til en bilderørs tv så får en jo ikke brukt prosesseringa da en kjører standard tv signal altså ingen oppskalering.. Har trådstarteren derimot planer om å handle flat tv /projektor i nær fremtid er dette noe å tenke på derimot... Hadde jeg vært i trådstarterens ben så ville jeg nok sett etter brukt dvd spiller som ikke har hdmi... vedkommende har helt sikkert venner/kompiser som har skaffet seg dvd spiller med hdmi og dermed har en dvd spiller som ligger og støver ned.. Noen gir helt sikkert bort dvd spillerne sine som de helt sikkert ikke kommer til å bruke og gir gladlig bort..
    Bedre å spare pengene til fremdig oppgradering var i mine tanker med å få seg brukt dvd spiller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du full eller blind???

på feks ein 28" eller ein 32" vil det ikkje være så stor forskjell, men prøv å stille dei opp mot kvarandre på ein pj med feks 100"... da skal du se at ledl spilleren vil bli GRUST!!!!! det er nok desverre fakta ( for din del )

at den er god har eg ikkje sakt noe på... det er den helt sikkert... men den kan ikkje hamne opp mot ein spiller til mange ganger doble prisen.....sånn er det bare........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    er du full eller blind???

på feks ein 28" eller ein 32" vil det ikkje være så stor forskjell, men prøv å stille dei opp mot kvarandre på ein pj med feks 100"... da skal du se at ledl spilleren vil bli GRUST!!!!! det er nok desverre fakta ( for din del )

at den er god har eg ikkje sakt noe på... det er den helt sikkert... men den kan ikkje hamne opp mot ein spiller til mange ganger doble prisen.....sånn er det bare........
    Vertigo prøver jo nok engang å ødelegge en tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag på Hifiklubben og testet 1930 opp mot 3930 på en Sony Bravia 40"..
    Må si jeg faktisk ble skuffet over hvor liten forskjell det egentlig var mellom disse, trass i 10 000,- i prisforskjell.
    Spilte både av cd og så dvd. Forskjellen var selvfølgelig der, men det var ingen 10 000,- kroners-forskjell..Kommer til å gå for en 1930

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er først på store skjermer du ser forskjellen, trust me. Men om forskjellen er verdt 10 000? Der er jeg enig med deg... Der synes jeg 2930 er et bedre valg, men på mindre skjermer er 1930 å foretrekke...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    Lydkvaliteten er det null differanse på om du benytter coaxial eller optisk lyd. Benytter du analog ut så vil selvsagt 2930 være noe bedre, om du på film merker den store differansen er en helt annen sak.

Om du ikke bruker oppskaleringsfunksjonaliteten så er det vel ikke noe forskjell å skrive hjem om på bildefronten. Men legg merke til at 1930 har store problem med lyd/bilde synkronisering på en rekke titler (selv i 480i/576i modus). På en vanlig tv ville jeg valgt pionner 696 istedenfor. Billigere og bedre enn 1930. Skal du derimot oppskalere bildet så anbefales 2930 på det sterkeste

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det er først på store skjermer du ser forskjellen, trust me. Men om forskjellen er verdt 10 000? Der er jeg enig med deg... Der synes jeg 2930 er et bedre valg, men på mindre skjermer er 1930 å foretrekke...
    Jeg er nå ikke helt overbevist om at det er noen forskjell jeg. Men dersom noen vil komme til en shootout med Oppo og LIDL spilleren som nylig ble kåret som beste valuta for pengene, så kom gjerne til meg. Vi kan om nødvendig stille med to Tw-700 prosjektorer for mest mulig sammenligning.

Vår erfaring på siste shootout er at man ikke kan se noen forskjell på bilde, uten å ha dem ved siden av hverandre på to like prosjektorer.

Jeg tipper at ingen av dem som standhaftig påstår at Denon er best i denne tråden, har testet Denon opp i mot andre merker på denne måten. Men de er ikke redd for å komme med kritikk mot meg.

Kom igjen, ta en utfordring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •