Ny spiller til ca 1500-2000, trenger et par råd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny spiller til ca 1500-2000, trenger et par råd.

Heisann. Siste utgave av Dvd & Hjemmekino har testet enn rekke rimelige spillere. Både Philips dvd737 og Sony dvp-ns730 kommer meget godt ut i testen. En spiller i samme prisleia er Pioneer dv-464, men denne er ikke testet, men har sett litt på nettet at den har fått gode skussmål. I denne valgsituasjonen når jeg skal ut å kjøpe har jeg tre spørsmål til folk der ute:

1: Har noen erfaringer med Pioneer spilleren, eventuelt hvordan den stiller i forhold til de to nevnte andre?
    2: Sony spilleren har progressiv skanning. Har ikke altfor mye peiling, men lurer på om dette er noe jeg bør legge stor vekt på i denne valgsituasjonen? Bruker en 29 tommers Sony 50hz vanlig tv.
    3: Er det noen andre hotte kandidater i dette prisleie?

På forhånd takk for input, hilsen Frode.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nevnte Pioneer er nok flere hakk mindre avansert enn eksempelvis Sony 730... Da bl.a. uten progressiv scanning. Ta heller en titt på Pioneer 565, denne spiller SACD og DVD-audio, men har kun progressiv scanning i NTSC, som jo er litt dumt... Sony 730 har progressiv scanning i både PAL og NTSC for øvrig. Hakket opp på Pioneer, som riktignok er en ypperlig spilller, er DV668, men ligger på en helt annen pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd, er som sagt litt newbie, så derfor tar jeg sjansen på å klinke til med et lite spørsmål mht progressiv skanning. Har skjønt at det er noe som gjør bilde bedre for å si det enkelt, men har også lest at nevnte Sony spiller har progressiv ut via komponent. Hva betyr det? Jeg vil koble til TV med rga via scart som jeg vet tv'en støtter, men har ikke tre dedikerte rgb innganger på tv'ev, men dette vil fortsatt være en funksjon jeg kan ha nytte av, altså progressiv skanning.

Takk igjen til den som har tolmodihet til å svare på slikt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så fungerer bare progressiv skanning dersom man har komponent-innganger og et progressivt display (plasma, lcd-tv, projektor).

Så dersom du har en 'vanlig' TV med RGB-scart, så vil den uansett ikke kunne ha nytte av et progressivt signal.

-Torstein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ett eller annet sånt jeg hadde følelsen av, men ikke helt visste. I så fall faller det bort som et pluss argument for Sony spilleren, men det kan jo være at det er en bedre spiller overall likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt en Sony dvp-ns730, og vil bare fortelle om at den selges gunstig på Siba på Furuset i Oslo, betalte 1795,-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en gunstig pris på en god spiller.

Kos deg med film da.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et par Finluxer som kan gi progscan via SCART, men spørsmålet er om det finnes noen DVD-spiller med dette.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den omtalte testen var litt merkelig. Testvinneren koster 2495,-. Andre spillere til ca tusenlappen kom ikke opp til den i kvalitet. Jeg ble virkelig overrasket! :wink:
    Testen var egentlig kjempeteit. En spiller til ca. 1500,- er i et helt annet prissegment enn den til 2495,-
    Var testen kjøpt og betalt av Panasonic?

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Den omtalte testen var litt merkelig. Testvinneren koster 2495,-. Andre spillere til ca tusenlappen kom ikke opp til den i kvalitet. Jeg ble virkelig overrasket! :wink:
    Testen var egentlig kjempeteit. En spiller til ca. 1500,- er i et helt annet prissegment enn den til 2495,-
    Var testen kjøpt og betalt av Panasonic?

-Kjetil-

Kan nok tenkes det ja.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •