På tide å pensjonere min gamle Faroudja

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide å pensjonere min gamle Faroudja

Har hatt min gamle Faroudja DV1000 siden 97 nå, og har lenge tenkt på å pensjonere denne.
    Faroudjaen fungerer forsåvidt godt, og leverer fortsatt både lyd og bilde på meget høyt nivå, men ettersom det er kommet endel nye formater både på lyd og bildesiden, samt nye ''standarder'' for bildesignal osv.. føler jeg at det er på tide å se meg om etter en erstatter.
    I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere her på forumet har noen tips å komme med.

Mitt øvrige utstyr er som følger av signaturen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen gode forslag?

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter ny dvd spiller jeg og=) kanskje vi kan rotte oss sammen! I hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Jeg er på jakt etter ny dvd spiller jeg og=) kanskje vi kan rotte oss sammen! I hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?
    Jeg kommer nok til å moderere meg litt i forhold til prisnivået på min gamle Faroudja.
    Har en formening om at man får en bra kombinert DVD/CD spiller til under halve prisen av Faroudjaen idag..
    Så opp til ca 25000.
    For å gi en liten pekepinn på lydsignaturen, så var spilleren i sin tid et resultat av et samarbeid mellom EAD og Faroudja, der EAD sto for lyd-delen av spilleren.
    Liker den lyden godt, så det bør være en spiller som ikke skiller seg så alt for mye fra den da, og sammtidig vil den da passe godt sammen med mine øvrige komponenter.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Javell.... da ligger du og jeg IKKE i samme prisleiet=) Men for den prisen får du sikkert mye gromt. Jeg jakter på noe i 2-3000 klassen=) Kanskje noe i den tyngre enden av Marantz eller Arcam er noe å vurdere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Se der ja
    Den hadde jo det aller meste av formater på både lyd og bildesiden, men hvordan låter den, ser at det er bestillingsvare, må vel høre om det er mulig å få deponere på en sånn for å høre hvordan den låter i forhold til Faroudjaen, men kanskje det er noen som kan si noe litt generelt om hvordan lydbildet er på den spilleren?
    Bor langt fra nærmeste hi.fi klubb butikk så det er liksom ikke bare for meg å stikke innom når som helst..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm her på forumet har hatt den forrige versjonen av denne (samme spiller bare uten 1080p). Han mente det var den beste DVD-spilleren uansett prisklasse.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter Prosjektor-visningen i dag, ville jeg absolutt satset på en Toshiba HD-XE1 HD-DVD spiller til 8000,- og brukt resten på en dedikert cd-spiller. Bilde i toppklasse på denne spilleren. Meget imponerende på vanlig sd-film også.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Etter Prosjektor-visningen i dag, ville jeg absolutt satset på en Toshiba HD-XE1 HD-DVD spiller til 8000,- og brukt resten på en dedikert cd-spiller. Bilde i toppklasse på denne spilleren. Meget imponerende på vanlig sd-film også.
    Takker for innspill
    Skal ha den i mente når jeg en gang får muligheten til å teste ut litt forskjellige produkter, kan jo være en god ide å ha separat cd/dvd spiller hvis det skulle bli feil med en av de.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv er også i kjøymda mht til ny spiller - og har "under lupen" Krells nye Evolution 525. Prisen er stiv - men jeg har fått et så godt tilbud på min gamle spiller at det setter meg istand til å handle .... dersom da Krell er tingen!

Evolution 525 spiller ikke verken BD eller HD-DVD. Og jeg ser at du ikke omtaler de 2 nye formatene: hvorfor ikke ?

mvh

JackX

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Jeg selv er også i kjøymda mht til ny spiller - og har "under lupen" Krells nye Evolution 525. Prisen er stiv - men jeg har fått et så godt tilbud på min gamle spiller at det setter meg istand til å handle .... dersom da Krell er tingen!

Evolution 525 spiller ikke verken BD eller HD-DVD. Og jeg ser at du ikke omtaler de 2 nye formatene: hvorfor ikke ?

mvh

JackX
    Det er vel foreløpig ikke fastsatt noen ''standard'' for disse formatene..? eller har det skjedd noe som jeg ikke har fått med meg?
    Jeg har heller ikke hatt muligheten til å teste ut og sammenligne noen av de formatene ennå.
    Regner med at det ennå tar en stund før vi fullt ut får se potensialet i begge format.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Det er vel foreløpig ikke fastsatt noen ''standard'' for disse formatene..? eller har det skjedd noe som jeg ikke har fått med meg?

Litt usikker på når dette er skrevet, og om det har relevans idag:

While you are probably aware of some components currently available with HDMI, these are operating at HDMI 1.1, which usually works fine for video and some audio transmission. However, it is not set up for the new advanced audio formats from Dolby and DTS. In order to fully take advantage of these as well as other coming features, we will need HDMI 1.3 which is not yet a finished technology*. We may see the first HDMI 1.3 source components (DVD players etc.) in early 2007 but the first 1.3 receiving components (surround processors, receivers, etc.) somewhat later. This is because the maker of a source component can choose which 1.3 features his unit will output and ignore any which are not yet applicable or not yet ready, while the maker of a receiving component must make sure his unit will accept every possible signal allowed in the 1.3 specification.
    Theta Digital - FAQ - HDMI (ibid)

Min Krell-kilde sier at Krell sitter på gjerdet (sammen med andre über-produsenter) og avventer 'krigens gang'. Samme kilde mener at det er ivf 1 1/2 år frem i tid før Krell tar noen beslutning.

Vi får se!

Uansett: lykke til i ditt valg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •