Kobling DVD opptaker - Get dekoder - tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling DVD opptaker - Get dekoder - tv

Hei.
    Jeg har nå fått meg en dvd opptaker inn i huset og skal koble opp denne til dekoder og tv. Opptakeren er en Sony rdr-hx820, Motorola dekoder og Sony kdl40w2000.

Jeg har nå koblet følgende etter hva som stod i videoen vår tidligere:

Antenneledning fra veggen til dekoder og videre via antenneledning til opptaker videre via antenneledning til tv'n

Scart ledning fra dekoder til tv'n.

Hdmi fra opptaker til tv'n.

Ut fra ovennevnte kobling får jeg kun de "vanlige" kanalene i dvd brenneren.
    Jeg har da tenkt til å koble en scart mellom dekoder og opptaker, så får jeg vel inn også kanalene fra dekoderen (?)

Ihht bruksanvisningen for opptakeren så skal jeg koble følgende (anslutning till en satellitmottagare eller digital mottagare)
    Scart fra dekoder til opptaker, scart fra opptaker til tv, thats it...er det så enkelt? Må jeg da ha på opptaker hver gang jeg ønsker å se tv? Hadde planer om å få brukt hdmi kontakten også da, kan jeg da bytte ut scart fra opptaker til tv istedetfor scart og få samme resultat?
    Hva skjedde med antenneledningen? Overfører scart fra dekoder dette? :roll:

Fint om noen kan forklare skritt for skritt hvordan jeg burde koble opp dette for å få best mulig resultat. Grunnen til at jeg spør før jeg handler er pga at jeg har må tre kablene gjennom kanaler i veggen noe som er noe skikkelig pes...men blir fint når jeg er ferdig da....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antenne ledning fra veggen til dekoder.
    Scart RGB ( hvis du kan innstille det i dekoderen som utgangssignal) eller komponent ut fra dekoder (hvis du har det) til dvd opptaker.
    Har dvd opptakeren HDMI kan du bruke den til TV´en. Du kan også bruke komponent eller scart om du har disse på opptakeren.
    Antenne ledning fra opptaker til tv trenger du jo ikke da scart inneholder all lyd-og bildeinfo.
    Anbefaler du tester FØR du maser kabler igjennom veggen dog....
    Du trenger ikke ha dvd opptakeren på for å se tv, men du må sikkert slå dvd opptakeren av dersom du vil se text tv.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal koble som du selv sier... Scart overfører ikke rf-signal, så du må ha antenneledning til tv'n også om du vil bruke tv'n for å bla i 'vanlige' kanaler.

Altså, om du vil høre på meg gjør du følgende:
    -Antenneledning (to): vegg > dekoder > tv.
    -Scart (to): fra dekoder til opptaker og tv. Enten to ut fra dekoder eller en fra dekoder og en fra opptaker videre til tv.
    -Hdmi mellom opptaker og tv.

Angående scarten til tv'n så må den være der for å få signal fra dekoderen uten at opptakeren må stå på.

Håper det hjelper noe

Edit: Om dekoderen din har komponent bruker du det.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer Rambol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene

Jeg får teste litt etterhvert nå da. Tingene fungerer greit slik de er koblet nå, men det er litt irriterende å ikke få tatt opp fra alle kanalene jeg har gjennom dekoderen samt at det blir litt dårligere bilde da jeg ikke får signalene til opptakeren fra dekoderen.

Dersom det er andre som måtte ha innspill eller meninger om dette er det bare å poste innlegg, glad for alt jeg måtte få av info jeg...greit å lære litt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •