Xindak Muse Delux 1.0 Cd Spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Xindak Muse Delux 1.0 Cd Spiller

Er det noen som har erfaringer med hvordan ovennevnte lyder. Tar den brente cd`er?

Jeg har Xindak 6950 forsterker og Usher X-719 høyttalere. Er det noen som har tips om evt. andre CD/DVD spillere som lyder bra til dette. maks kr 6000,-.

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam cd73 skal være en veldig bra cd spiller. Har lest noen tester av den, og den nærmer seg en high end spiller ifølge testen på lyd og bilde. Ellers så har cambridge noen gode spiller. Blant annet azur 640c v2, eller kan du ta en titt på de forskjellige marantz spillerne.

Edit: Tror jeg var litt rask på tastene. Du lurte på om det finnes noen gode cd/dvd spiller. Denon 2930 vil nok passe ditt formål, men din er litt over budsjettet ditt.

Ta en titt der
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både Muse Deluxe og Azur 640c V.2, og etter Xindaken kom i hus ble Azuren degradert til soverommet. Cambridge spilleren er en kritikerrost og meget god spiller, men Xindaken er bedre på alle måter (selvsagt i mine ører og på mitt anlegg). Dessuten ser den mye mer eksklusiv ut og er en massiv sak.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så overraskende at cambridge får juling av xindak deluxe. De stiller jo i forskjellige prisklasser. Dessuten er xindak sin utstyrt med rør, og det gir jo mer varme til lyden. Deluxe spilleren ser veldig interessant ut, og jeg har også veldig lyst til å teste den ut. Tror den vil være en god match til xindak 6950 forsterkeren som jeg driver med å spille inn nå.

Motoman: Bruker du rca eller balansert utgang på cd spilleren? Ser også at du bruker nexa kabelen til tara labs, er du fornøyd med den?

Fikk du med Electro Harmonix 6922 EH rør når du kjøpte cd spilleren, eller kjøpte du brukt/modifisert?
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme forsterker som deg, og har parret den med Muse Deluxe 1.0. Jeg er veldig fornøyd med kombinasjonen, som forer et par QLN Artech 8.

Du får sikkert tak i Muse Deluxe 1.0 på netthandelen.no for 3-4000.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente Dali Suite 2.8 høytaler imorgen, og håper på at de kommmer til å samarbeide godt sammen med 6950. Jeg får bare krysse fingrene :-? Neste steg blir vel xindak deluxe cd spilleren. Gleder meg til å få alt i huset, får iallfall mye bedre opplevelse på lydfronten enn det jeg har nå. Testa faktisk dali concept 1 på 6950 og ga meg mer punch enn dm33. Noe som også virker logisk, hehe.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Motoman: Bruker du rca eller balansert utgang på cd spilleren? Ser også at du bruker nexa kabelen til tara labs, er du fornøyd med den?

Fikk du med Electro Harmonix 6922 EH rør når du kjøpte cd spilleren, eller kjøpte du brukt/modifisert?
    Jeg bruker rca. Det er to rca utganger hvor den ene er beregnet på transistor forsterkere og den andre til rørforsterkere. Jeg bruker utgang to (coax 2) da jeg mener det låter best, selv om jeg har transistorforsterker.

Jeg bestillte ett Electro Harmonix 6922EH rør da jeg trodde det stod ett billig E88CC kinarør i den. Men til min store overraskelse stod det nøyaktig samme 6922 rør i . Da har jeg i alle fall reserverør!

Byttet ut Nexa med Supra Rondo, men kan ikke si jeg hører noe forskjell.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått de dali suite 2.8 og har spilt litt med dem. Så langt er jeg meget fornøyd. Er jo mitt første skritt mot hifi, hvis man kan kalle det. Gleden av å komme seg hjem etter jobben og kan lytte til godmusikk er ubeskrivelig Er på utsikt etter en god cd spiller, så jeg tror at xindak deluxe spilleren passer best inn her. Får se om jeg får en til grei pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Vant auksjonen på en Muse Delux i går kveld. Gleder meg. Skal erstatte førstegenerasjons Azur 640. Skal spille sammen med Rotetl RB971/RC972 og et par Triangel Altea Es.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at du kjøpte den siste xindak deluxe, for jeg kan ikke se at netthandelen har noen av xindak produktene igjen. Gratulerer med en knall cd spiller. Du får gi tilbake meld angående forskjellene mellom deluxe og azur. For jeg har kjøpt meg en azur 640 v.2, og hvis lydkvaltiteten er "veldig" stor mellom dem, så blir det en oppgradering om ikke så lenge.

Deluxe vil nok spille veldig bra sammen med Altea, siden de kan være litt lyse på toppen. Rør er jo kjent til å gi varmere og mere harmonisk lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å sammenligne Azur 640 V1.0 og Muse Delux ja.
    Xindak produktene kommer vist på auksjon igjen i september.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    September, det er jo lenge til. Blir ikke en muse deluxe på meg før om mange måneder. Men da kan jeg heller ta en titt på Jungson Moon Harbour, den frister veldig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D Ja nå har Xindaken ankommet posthuset. gleder meg til å hente den iløpet av formiddagen. Dette blir spennende.:-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D Ja nå er Xindaken på plass og spiller. Tegner til å bli meget bra. Har stått på en times tid, skal få stå på repeat for innspilling noen dager.:-D :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er også i hus og har stått og godgjort seg noen dager, men nå er jeg så ull i hue av influensaen at jeg ikke hører forskjell på noenting
    Skal teste den opp mot en gammel Tandberg, et sett Teac drivverk/DAC og en SACD-spiller fra Yamaha, men akkurat nå er det ingen hensikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring Mor10:-D . Har ikke nok kabler til å kjøre A/B med min azur 640, så det får vente. Hvilken utgang bruker du? Selv har jeg bare prøvd ubalansert utgang nr1. skulle hatt 2 identiske kabler og sammenlignet.
    Hører allerede etter bare 1,5 times spilling at den er bedre en 640 V1.
    Noe å glede seg til:-D :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker utgang 1 foreløpig. Hva er egentlig forskjellen på de 2? Står ikke veldig mye om dette i manualen.
    Tenkte jeg skulle prøve den med DACen også, men som sagt, bare ull-lyd overalt. Hører ikke forskjell på LG harddisk recorderen min og denne spilleren, så det er nok ikke helt som det skal nå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe i bruksanvisningen om hva som skulle være forskjell på utgang 1 og 2, men mener og ha lest et eller annet sted at den ene er for transistorforsterker og den andre for rørforsterker. Hvilken som er hva, vet jeg ikke. Har spilt i 8 timer nå og det er helt klart at Azuren er forbikjørt.:-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgang 1 har transistor, og utgang 2 har rør. Flere har fått bedre lyd ved bruk av utgang 2 på transistor forsterker, tiltross utgang 2 er ment for rør forsterker.

Edit: Har du tenkt til å kjøre rør på dine triangel finnaudun? Tror en MingDa rør forsterker ville ha gitt deg mer hifi lyd.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finnaudun
    :-D Vant auksjonen på en Muse Delux i går kveld. Gleder meg. Skal erstatte førstegenerasjons Azur 640. Skal spille sammen med Rotetl RB971/RC972 og et par Triangel Altea Es.
    Du får holde oss oppdatert om hvordan det ble! Jeg sirkler som en sulten gribb rundt et par Triangle Antal esw, og har hørt snakk om at rør passer godt til disse høyttalerne.

DrE

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •