Xindak Muse Delux 1.0 Cd Spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Utgang 1 har transistor, og utgang 2 har rør. Flere har fått bedre lyd ved bruk av utgang 2 på transistor forsterker, tiltross utgang 2 er ment for rør forsterker.

Edit: Har du tenkt til å kjøre rør på dine triangel finnaudun? Tror en MingDa rør forsterker ville ha gitt deg mer hifi lyd.
    Leste noe om at dette ikke stemte på Deluxe-versjonen. At begge hadde rør. Skal prøve å finne det ut.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Leste noe om at dette ikke stemte på Deluxe-versjonen. At begge hadde rør. Skal prøve å finne det ut.
    De har endret spesifikasjonene på siden sin nå, se siste setning:
    "The Muse Deluxe 1.0 CD Players are the new CD player products of Xindak.

Exact Systemic Clock System

Adopt exact systemic clock circuit. The clocks for CD servo and D/A decoding are produced by the frequency in one clock, which make the servo and D/A decoding clocks isochronous, reduce the distortion brought the clock wobble.

Exact Digital Processing Technology. Adopting exact digital separate technology separates the right and left audio signal in order to reduce the mutual disturbance.

Several Linear Drive Power Supply Systems

Adopting Hi-Fi linear supply circuit and special high-grade annual transformer, supplies the power to digital and analog, left and right channel separately, in order to improve the signal quality and make the tune purer.

Adopting the separate structure separates the power supply for digital and analog, in order to reduce the mutual disturbance.

Dual-Decode Circuit

This unit adopts two pieces of Hi-Fi dual-decode chip for D/A decoding. Separate right (left) audio data are amplified by Hi-Fi opamp and special part, after dual decoding and dual-digital filtering.

Close Transformer Shield

Adopt special close transformer shield to shield the Electro Magnetic Interference.

Two groups of Tube Output

This unit has two tube output groups."

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cd spiller

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du får holde oss oppdatert om hvordan det ble! Jeg sirkler som en sulten gribb rundt et par Triangle Antal esw, og har hørt snakk om at rør passer godt til disse høyttalerne.

DrE
    hei jeg har en micromega å den er helt rå anbefales sterkt fra min side
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet kjøpte jeg mine Triangle Altea, for snart 2 år siden, for at jeg en gang i fremtiden skulle prøve en rørforsterker. Så har det ikke blitt enda, men lysten på en rørforsterker er stor. Ming Da er aktuell, også Cayin. Sikkert mange flere gode der ute, men de skal være betalbare også.

Slik jeg har forstått det, skal det være brukt rør på begge utgangene.
    Har til nå brukt utgang 1, og det låter bare bedre og bedre. Skal prøve utgang 2 iløpet av dagen. Min Azur 640 av første generasjon blir pensjonist.
    Har ikke peiling på hvor lang innspilling Muse delux trenger, men den skal iallefall få stå og spille noen dager.

Er ikke noen kløpper med loddebolt, ellers kunne det vært aktuelt og importert en Ming Da selv og modda litt. Bedre komponenter osv.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge rca utgangene er rørutganger, men de har forskjellig s/n (Signal-to-noise ratio). Coax 1 er beregnet til transistor forsterkere og coax 2 til rørforsterkere, men de kan fint brukes om hverandre. De balanserte utgangene er transistor utganger. Det er dette jeg har fått opplyst av Xindak.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finnaudun
    Er ikke noen kløpper med loddebolt, ellers kunne det vært aktuelt og importert en Ming Da selv og modda litt. Bedre komponenter osv.
    Hvor importerer man denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni er norsk importør.

Welcome to nysound.com! har det meste av "kinamikk"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsket litt på utgang 1 og 2 på xindaken. i hvertfall på Hegel 200 er lyden på utgang 1 mye mer åpen og fin enn på utgang 2.

Har testet flere ganger nå så tror ikke dette er plasebo heller. høres ut som jeg trer en sokk over høytalerne når jeg bytter til utgang 2. mao kan det stemme det produsenten anbefaler mtp transistorforsterker vs rør.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    Jeg har forsket litt på utgang 1 og 2 på xindaken. i hvertfall på Hegel 200 er lyden på utgang 1 mye mer åpen og fin enn på utgang 2.

Har testet flere ganger nå så tror ikke dette er plasebo heller. høres ut som jeg trer en sokk over høytalerne når jeg bytter til utgang 2. mao kan det stemme det produsenten anbefaler mtp transistorforsterker vs rør.
    Helt enig, en del klarere på utgang 1 hos meg også. Bruker den da med en Sunfire processor/effektforsterker.
    Hadde en liten CD-spiller test i går med en gammel billig Denon, en Tandberg 4025, en Muse Deluxe og et sett med Teac drivverk og separat drivverk. Av de med intern DAC, så var Xindaken absolutt best, men låt enda bedre med DACen(skulle bare mangle, DACen og drivverket kostet en gang 23.500,-). Kommer til å skrive en mini-test om mine opplevelser en gang jeg får tid.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med de forskjellige utgangene er vel fordi de er tunet i forhold til hva rør- og transistor-forsterkere er sterke på. Rør er vel veldig gode på mellomtone og den er da kanskje tonet litt ned på utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet den på utgangene uten rør? med balanserte kabler altså? lurer på om dette er noe å invistere i eller om det rett og slett ødelegger hele meningen med å ha akkurat den cdspilleren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    har du testet den på utgangene uten rør? med balanserte kabler altså? lurer på om dette er noe å invistere i eller om det rett og slett ødelegger hele meningen med å ha akkurat den cdspilleren.
    Sånn jeg har skjønt det så benytter man da ikke rørutgangene på cd-spilleren som du sier og da blir vel kanskje litt av den gode klangen borte? Har dessverre ikke balanserte innganger inn på processoren min, så får ikke testet. Hadde litt problemer med during i effektforsterkeren min, men da jeg byttet til balanserte kabler forsvant det. Kanskje det fungerer bedre fra cd til forsterker også?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny info fra Xindak

Da er endelig nyttårsfeiringen der nede over.

Fikk svar på en forespørsel om utgangene i dag:

"Sorry for our late reply! We have just been back from our holiday for Chinese New Year, sincerely hope that you will not mind!

Respecting your questions for the outputs for Muse Deluxe 1.0, actually, there is no difference between the two tube output groups. The reason for our engineers designed two groups of them is for convent the users connect two amplifiers to this CDP at the same time by cables, and could compare them by directly switch the amplifier instead of reconnect the cables. In addition, it could also support bi-amp.

If you still need any other information that we could help, please do not hesitate to keep us informed. You are always welcome!

Best wishes,
    Ruby
    International trade department,
    Chengdu Xindak electronic co.Ltd.
    No.126, Section 2, East 1 Round,
    CHENGDU,SICHUAN CHINA"

Jeg hører tydelig forskjell på mine utganger, men kan det skyldes at jeg har spilt inn spilleren kun med utgang 1?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge reagert på at folk skriver at de hører tydelig forskjell på utgangene.
    For når jeg koblet opp xindakspilleren til 6950'en hørte jeg _ingen_ forskjell. Brukte begge utgangene på spilleren inn på 2 forskjellige innganger på 6950'en, da var det bare å switche med fjernkontrollen, og hørte null forskjell..

Hva som gjør at folk hører forskjell har jeg ingen peiling på, kanskje psykisk? har sikkert noe med innspilling å gjøre? er ikke så vitende åssen slik elektronikk fungerer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Har lenge reagert på at folk skriver at de hører tydelig forskjell på utgangene.
    For når jeg koblet opp xindakspilleren til 6950'en hørte jeg _ingen_ forskjell. Brukte begge utgangene på spilleren inn på 2 forskjellige innganger på 6950'en, da var det bare å switche med fjernkontrollen, og hørte null forskjell..

Hva som gjør at folk hører forskjell har jeg ingen peiling på, kanskje psykisk? har sikkert noe med innspilling å gjøre? er ikke så vitende åssen slik elektronikk fungerer.
    Vi var 2 stykker som satt og testet, og vi hadde den samme reaksjonen begge to, egentlig uten at vi hadde noen formening at det skulle være forskjell. Da hadde vi testet 4 andre spillere på forhånd og visste hva vi skulle høre etter.
    Bare for å ha sagt det, så er jeg ingen ekspert på lytting, men har hatt muligheten til å kjøre en del tester nå etter at jeg har fått egen loftstue til disposisjon. Tester også for tiden akustikk med plassering av plater rundt om i hele loftstua. Har aldri opplevd hvordan musikk egentlig kan høres ut før jeg fikk meg denne loftstua og fritt spillerom til å gjøre hva jeg vil.
    Til og med korpset vårt høres ut som et ekte orkester på CD nå:-D

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde av utgangene fra innsiden, og det ser nå ut som det er to forskjellige kretser?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig rart... jeg kobla jo med samme kabler til to innganger på hegelen og hørte ganske så tydelig forskjell. hmmm spørs om placeboeffekten har spilt meg et puss da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Utgang 1 har transistor, og utgang 2 har rør. Flere har fått bedre lyd ved bruk av utgang 2 på transistor forsterker, tiltross utgang 2 er ment for rør forsterker.

Edit: Har du tenkt til å kjøre rør på dine triangel finnaudun? Tror en MingDa rør forsterker ville ha gitt deg mer hifi lyd.
    Edit: Svarde på feil innlegg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Legger ved et bilde av utgangene fra innsiden, og det ser nå ut som det er to forskjellige kretser?

XINDAK MUSE DELUX 1.0 (07 EDITION)
    Betyr dette att den ene rca utgangen er beregnet på transistorforsterker og den andre rca utgangen til rørforsterker? Hvilken rca utgang er beregnet til transistorforsterkere i tilfelle det er slik?
    Hvorfor skriver noen her coax 1 og coax 2 på desse utgabgene? Coax er digitalutgang etter det eg vet eller...? Det er vel to rca (venstre-høgre/rød/hvit x2) og en balansert utgang på denne? Noen som anbefaler denne cd spilleren til meg som har transistor forsterker og Klipsch høgtalere? Er veldig fornøyd med lyden, men cd spilleren er gammel og av de billigste typen Ønsker å oppgradere til bedre cd spiller:-D Mange spørsmål, men blir VELDIG glad for svar:-D

Takker for svar:-D

Edit: Er veldig fornøyd med forsterker og ønsker ikke å bytte til rørforsterker vss noen vill anbefale meg å gjøre det:-) Men samtidig synes eg det kunne være spennende å prøve cd spiller med rør på utgangen. Tror det kann bli en veldig god kombo med rør på utgangen fra cd spilleren:-) Men det får eg jo ikke vite før eg prøver;-) Er jo bare å bruke den balanserte utgangen viss eg ikke blir fornøyd med rørutgangen;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •