nad c542 cd-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad c542 cd-spiller

Etter å ha lest sikkert alle trådene ang. cd-spillere under ca. 4000 kr, har jeg funnet lite informasjon om nad c542 til 3698 kr. Jeg lurer på om det er noen spesiell grunn til det, om den ikke faller i smak hos folk og isåfall hvorfor?

Har prøvd en Cambridge Azur 640v2 hjemme, den var utrolig detaljert men synes den var for kald i klangen i mitt anlegg.
    Sikkert en god spiller ,men passet ikke helt inn hos meg, noe en ikke altfor god forforsterker muligens skal ta sin del av æren for.

Det jeg trenger da er altså en spiller som har varmen og dypheten i lydbildet som min gamle nad, men som likevel holder mål med tanke på detaljer, oppløsning osv. (Der svikter min 15 år gamle nad 5425)
    Noen som vet om nad c542 (evt. andre merker) kan være en aktuell kandidat å prøve ut etter disse kriteriene? (hvis dette er oppnåelig i denne prisklassen da..)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon,Marantz, Kunne dette være et par alternativer? Begge produsentene har gode spillere i den prisklassen du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener at denon er generelt lys i klangen, marantz får jeg ikke hørt på.
    Noen mener at de nye modellene til maranz også er lyse i klangen,(andre igjen mener motsatt men må vel bare prøve i eget anlegg. Har litt tro på nad c542 som visstnok har en mørkere klang, men lurer på om det er noen grunn til at den ikke har blitt nevnt så ofte her. Om den er mindre detaljert f.eks.
    Får nesten bare hente en og prøve, det enkle er ofte det beste.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Her :-) Jeg er også på tanken om å kjøpe denne spilleren sammen med en NAD forsterker, men kikker fortsatt...Har tro på at NAD er en svært god spiller, men som du sier, "Det enkel er ofte det beste" ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har prøvd NAD utstyr på System Audio 505?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på 1 ting når det kommer til NAD cdspillere, pickupen er ofte litt dårlig. Så du kan regner med at den er litt vrang på noen plater, samt at den kan skippe litt lett til tider. Ellers er spillern veldig grei!

Anbefaler Marantz og Camebridge fremfor NAD'en. Denon lager greie spillere idenne pris klasssa, men for meg er det for lite driv i dem (musikkalsk sett).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med H/K sine ting? Deres HK970/HD970 skal jo være gode!?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Hva med H/K sine ting? Deres HK970/HD970 skal jo være gode!?
    Forsterkern er kjempegod, cdspillern er ikke verdt noen ting. NAD spillern drar iallefall ifra denne HK'en (min mening dette da). Eisa vinner... pft, sier mer om EISA enn den spillern .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nyttig info ang. Nad c542 og gode tips ellers.
    C-542 fikk jo mye ros i forumet det ble linket til ovenfor og beskrivelsene av klangen hørtes ut som det jeg er ute etter hvis den er detaljert nok.

Skal se om jeg får lånt med meg en c-542 og prøve den i anlegget. Da vil jeg jo også prøve den på forskjellige cd-plater med tanke på det som Skorob nevnte. Vil ikke ha en altfor kresen spiller heller.
    Hvis den ikke faller i smak, får jeg se nærmere på Maranz 5100/5100ose.
    Cambridge 640 låt for digitalt i anlegget mitt, men helt sikkert en meget god spiller i andre oppsett.
    Må ha en spiller med varmere/mørkere/mykere klangfarge, med god bass og mellomtone, gjerne litt rund i toppen.

Etter det jeg kommer frem til er Nad eller Maranz veien å gå.
    Får lettere hørt Nad så derfor prøver jeg den først.
    Takk for hjelpen sålangt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg droppet nad cd-spiller. Har selv hatt to stykker av en av forgjengerne til c542, og det var noe skikkelig møl. Som skorob skriver har de ofte problemer med å lese plater, selv helt nye og ripefrie. Min første måtte returneres etter et par dagers bruk. Den fikk skiftet noen deler før jeg fikk den tilbake. Etter et par dagers bruk var det på an igjen med samme feilen. Da fikk jeg en ny spiller og denne hadde selvfølgelig samme feilen som åpenbarte seg etter kort tid. I tillegg var ikke lydkvaliteten noe å skryte av. Selv om jeg da brukte en gammel receiver, en Yamaha rxv520, så var lyden mye bedre når jeg kjørte digitalt med koax og benyttet receiverens dac enn ved analoge koblinger og spillerens dac.

Det er jo heller ikke til å komme forbi at nad-spillere er så stygge å se på at de helst bør plasseres oppi en skuff eller inni et skap.

Når det gjelder hk-spilleren som er nevnt ovenfor så kan jeg varmt anbefale denne. Har testet denne i en ukes tid nå, og den er glimrende.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken som helst CD-spiller kan lese dårlig. Jeg kjøpte den billigste til NAD i sommer, 521BEE, og det har ikke vært noe tull med den. Anbefaler NAD hvis du vil ha bra med bass og varm mellomtone +kjempe bra lydbilde! Personlig synes jeg designet til NAD er det stiligste som er laget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. litt skeptisk nå.
    Har en LG dvd-opptaker som er veldig kresen på musikk-cd`er, men min gamle Nad 5425 godtar alt. Kan det være at Nad c525BEE til kr.2500,- er et bedre kjøp enn c-542 til 3700,-?
    At den muligens ikke er like kresen?
    Liker godt klangfargen i min gamle Nad, passer godt inn i anlegget mitt, men den klarer ikke gjengi alle detaljene spesielt i klassisk musikk. Blir litt for grøtete, men det har vel skjedd mye på 15 år på denne fronten.

HK-spilleren er det tydeligvis delte meninger om. Kommer vel an på hva resten av anlegget består av. Er den nærmere Nad enn Cambridge 640 i klangfarge?

Jeg skal bruke spilleren med Yamaha rx-v657 (som forforsterker i stereo), Rotel RB-1070 effektforsterker. Høyttalerene er Celestion som ifølge hifi-klubben (som solgte dette merket tidligere) ikke er veldig ulike B&W 603 i lydsignatur.

NADMASTER: Er spilleren din tydelig og detaljert samtidig som den har den varme, litt mørke klangen?

Får ikke hentet og prøvet noe før til helgen, derav all denne grublingen...
    Kan jo ikke deponere på 5 spillere heller.
    Står vel mellom NAD c-542, Nad c525BEE, Marantz 5100/5100ose og HK970 nå da.
    Hva designet til Nad angår så synes jeg det er helt ok, lyden som teller mest uansett
    Takk for nyttige innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en nad c542.

kjøpte denne etter toppkritikker med toppkarakter i what-hifi.

har aldri hatt problemer med å lese plater og er kjempefornøyd.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har pm

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok forskjellig der og.. men jeg har hatt 2 stk som "fucka". Ene ble reparert (dette var da c540!!). En kompis kjøpte c521bee for 1,5 år siden, den er helt på tryne av og til.

Men Arcam'en min, som også bruker Sony drev har også til tider litt problemer (men det går mer på å få startet cd'en, den skipper ikke slik som NAD'en). Lydmessig er NAD bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hva jeg enn ender opp med så kjøper jeg hvertfall lokalt så veien til butikken er kortest mulig.
    Vil ikke sitte med en spiller som hopper.
    Lydmessig tror jeg Nad er det rette valget for meg og de øvrige komponentene i anlegget mitt.
    Kan vel hende noen av problemene på Nad sine spillere har blitt bedre på de nyeste modellene, hvis dette har vært et generelt problem på de.
    Må uansett prøve evt. spiller hjemme før jeg bestemmer meg.
    Noen som vet om forforsterkeren i Yamaha rx-v1700 er mye bedre enn den i rx-v657 forresten?
    Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •