DVDspiller uten prosessering/til Sony 55" bakprojeksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDspiller uten prosessering/til Sony 55" bakprojeksjon

Var på Sony Center idag. Tror vi velger en Bravia KDS55A2000, dvs SXRD 55" bakprojeksjons tv med full 1080p oppløsning... koster 24.995, så man får utvilsomt stor tv for pengene....

Men ifølge mannen i butikken så har denne tv'en god bildeprosessering, så en dvd spiller som overlater hele jobben til TV'n bør vel være tingen her? Finnes det en god dvd spiller som bare leser 0101010100 osv og putter det inn i TV'n direkte via HDMI uten å tukle?

Eller er det bestemte DVD spillere som passer spesielt godt til denne?

Er ikke interessert i HD eller blueray, da jeg kjøper dette senere når det er blitt mer modent...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ønsker å overlate all jobben til TVen og sende et ubehandlet signal fra DVD-spilleren er det en spiller som kan sende ut 576i via HDMI du vil ha.

Et eksempel på en slik spiller er Pioneer 696.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel velge hvilken som helst DVD spiller med HDMI. Du velger hvilket signal den skal sende selv.

Men hvis du finner en du liker, les i manualen på nettet før du kjøper, der skal det stå hvilke signaltyper den sender over HDMI.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "En hvilken som helst DVD-spiller med HDMI" blir feil å si. Det må være en som støtter 576i over HDMI, noe som faktisk er utenfor "standarden". Pioneer-spilleren som blir nevnt i post 2 støtter 576i over HDMI.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, da er Pioneeren et sterkt alternativ, ser den koster bare 1800 eller noe sånt også...

Det er ikke slik at det nødvendigvis er lurt å ha en Sony DVD spiller til en Sony TV?

Men jeg lurer også på å kjøpe en Sony med hdd, fordi jeg har allerede en pioneer med hdd, den har ikke hdmi, og noe som irriterer meg er at den kutter ut tekst-tv signalet. Dvs hvis du ser på TV via hdd'en, kan du ikke slå på tekst tv. Og opptak med side 777 teksting på NRK for eksempel kan man glemme.

Men noen fortalte meg at Sony og Samsung kan ta opp med side 777 teksting. Det finnes vel ikke f.eks. en Sony dvd spiller med hdd som kan ta opp tekst tv OG levere 576i via HDMI?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •