Harman Kardon dvd37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon dvd37

Har planer om å skifte til ny dvd spiller, er da ute etter en som er bra på cd spilling i tillegg.

Da jeg har H/K 245 var planen å gå til anskaffelse av en DVD37, men har vært inne på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster og lest mye negativt om denne.

Er det noen av dere som har bra/dårlig erfaring med den.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broderen har den og han klager over at lyden hakker på brente dvder.
    Samme plater funker fint i 360xboxen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke hatt akkurat denne modellen, men har hatt et par andre...

H\K har fint design, og etter min erfaring ganske så bra bilde i forhold til pris..

Problemet her er at det ikke er drifsikkert i det heletatt! De to siste DVD spillerne jeg har hatt har vært Denon, en HELT annen klasse!

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok ikke HK dvd, satse vel på sony eller pioner. Takker for rask respons.

flotte presentasjoner dere har.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også DVD 37 fra Harman Kardon og har enda til gode å faktisk kunne se en hel film uten hakk eller pikselering i bildet. Hakking på CD`er og stort sett elendighet over hele fjøla. Skal du kjøpe deg dvd så ligg unna denne.
    Tar saken rett tilbake til butikken på mandag og kommer garantert hjem med noe annet.

WeeZ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått en SW oppgradering på denne dvd spilleren og jeg har mindre frys i bildet på brente plater enn før, men fortsatt så henger dvd filmer hos meg.
    Er det andre som har denne spilleren som har samme problemet etter oppgradering av SW?

WeeZ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WeeZ
    Har nå fått en SW oppgradering på denne dvd spilleren og jeg har mindre frys i bildet på brente plater enn før, men fortsatt så henger dvd filmer hos meg.
    Er det andre som har denne spilleren som har samme problemet etter oppgradering av SW?

WeeZ
    Hvor fikk du tak i denne oppgraderingen? Har trålet nettet for firmware til DVD37 uten suksess...

Slice

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle å styre unna H/K dvd-spillere. Har hatt 3 modeller, 2 av dem har jeg gitt bort (etter drivverkbytte nummer 2) mens den siste ligger i boden nedpakket (etter drivverk bytte nummer 1). Design, lyd og bilde er rimelig ok. NTSC er langt fra bra på H/K, samt det siste og viktigste - driftskvaliteten er ekstemt dårlig. Alle har vært inne for å bytte ut drivverk min 2 ganger (pleier skje etter ca 1 år, aldri problem med andre spillere).

Avspilling av brente dvd plater er også et stort problem på alle H/K modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilsvarende erfaringer når det gjelder drivverk. Det virker rett og slett som om det er av dårlig kvalitet. Har hatt en til reperasjon 3 ganger. Fikk nå DVD37 som erstatning. Får se hvor lenge den holder.

Når det gjelder brente plater, så hadde min forrige DVD30 ingen problemer med disse. Får se om DVD37 er like bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk oppgraderingen av Hifi Center kjeden. Tror ikke de har hatt denne så lenge, så ta kontakt med dem.

Ellers så gikk dvd37 nr 2 rett tilbake etter like mye problemer med den. På tross av oppgraderingen. Har nå dvd47, men er ikke helt overbevist.
    Den er også rimelig sær på dvd-r platene og jeg fant til slutt ut av Maxell 16x plater ser ut til å fungere fint.

Skulle gjerne fått anbefalt et alternativ til dette...er igrunnen ganske misfornøyd etter å ha brukt så mange surt tjente kroner..

WeeZ

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne spilleren på mandag, så jeg har ikke fått testet denne skikkelig enda, men jag har spilt av DVD filmer, hørt DVD-Audio på denne, og testet en brent cd, samt en cd med mp3 uten feil så langt. Jeg fikk også oppgradert firmware til denne på hificenterkjeden, å jeg mener det sto 18 eller 19 januar på datoen på denne plata så den er rimelig ny da. Skal poste her om jeg oppdager noen feil. Det de fortalte ang oppdateringen var bl.annet at lagbyttet blir betydelig bedre enn det det var fra før av, samt sikkert andre ting. Men som sagt, har ikke testet den så mye, siden jeg hadde en del problemer med en HD-DVD spiller jeg kjøpte samme dag, som nå forøvrig ser til å fungere bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg kjøpte denne spilleren på mandag, så jeg har ikke fått testet denne skikkelig enda, men jag har spilt av DVD filmer, hørt DVD-Audio på denne, og testet en brent cd, samt en cd med mp3 uten feil så langt. Jeg fikk også oppgradert firmware til denne på hificenterkjeden, å jeg mener det sto 18 eller 19 januar på datoen på denne plata så den er rimelig ny da. Skal poste her om jeg oppdager noen feil. Det de fortalte ang oppdateringen var bl.annet at lagbyttet blir betydelig bedre enn det det var fra før av, samt sikkert andre ting. Men som sagt, har ikke testet den så mye, siden jeg hadde en del problemer med en HD-DVD spiller jeg kjøpte samme dag, som nå forøvrig ser til å fungere bra.
    Jeg ble fortalt at denne oppgraderingen skulle fikse problemer med å spille av CD plater (dvd37) og at den ikke gjorde noe særlig annet.

Men du får teste ut spilleren og poste om du får problemer.

WeeZ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Pioneer 696 for vanlig dvd-spilling (om du ikke benytter oppskalering til 720p eller 1080i). Pioneer 490 bør man styre unna siden progressiv scan tydeligvis ikke er laget for det europeiske markedet. Fungerer bra på NTSC materiale, men stort sett alt av PAL er rimelig feil og ser forferdelig ut.

Skal du ha en oppskaleringsspiller som også skal benyttes til SACD og lyd, anbefales denon 2930 - men den er i en litt annen klasse både kvalitets -og prismessig. Styr for all del unna denon 1930 (den har store synkoniseringsproblem mellom lyd og bilde på en rekke titler).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slice
    Har tilsvarende erfaringer når det gjelder drivverk. Det virker rett og slett som om det er av dårlig kvalitet. Har hatt en til reperasjon 3 ganger. Fikk nå DVD37 som erstatning. Får se hvor lenge den holder.

Når det gjelder brente plater, så hadde min forrige DVD30 ingen problemer med disse. Får se om DVD37 er like bra.
    Jeg har også en DVD30 stående i boden som ikke brukes lengre. Tar ikke igjen hvilke brente dvd'er den ikke tar, men den fungerer bare skikkelig på enten DVD-R eller DVD+R, ikke begge. Ikke brukt den på ca. 1 år så husker ikke igjen hvilke som feiler. Typisk feil man får er at man får en lang pause og et lite hopp ca. hvert 30'ende min.

En liten tilleggsinfo:
    Dro opp DVD30-spilleren for å teste med plater brent på relativt ny Optiarc AD-7173A brenner (samarbeid mellom sony og nec). De platene fungerte. Så tydeligvis er DVD30 svært følsom for "unøyaktighet" i brenningen. Pioneer og Denon spillere spiser alt jeg har brent opp gjennom tidene, men så har jeg kun brukt høykvalitetsmedia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •