Ny DVD eller CD-spiller? Evt. DAC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok at en ny Denon DVD-1930 til kr 2798.- i samlinga di ville gi deg et løft i både bilde og musikk, kontra det du har i dag. Har selv kjøpt Denon DVD-2930, å detta kan ikke samenlignes med noe av det jeg har hatt tidligere. Denon har en utrolig fin og lett diskant i forhold til den NAD som jeg hadde tidligere. Veien til lykke er ikke bestandig så rimelig...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Tror nok at en ny Denon DVD-1930 til kr 2798.- i samlinga di ville gi deg et løft i både bilde og musikk, kontra det du har i dag. Har selv kjøpt Denon DVD-2930, å detta kan ikke samenlignes med noe av det jeg har hatt tidligere. Denon har en utrolig fin og lett diskant i forhold til den NAD som jeg hadde tidligere. Veien til lykke er ikke bestandig så rimelig...
    Hmm.. blir litt usikker nå. Noen mener at en brukt DAC til 2000,- vil gi størst kvalitetsløft, mens andre (du f.eks.) mener at en ny DVD-spiller er best. Noen som har en formening om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Musical Fidelity X-24k underveis i posten. Fikk den brukt for 2000,- inkl. frakt. Gleder meg Noen som har synspunkter på denne?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant litt specs på den på nett, og tror du vil merke forskjellen. Har samme DVd spiller som du har, og har nok merket en "smule" forbedring i lyd når jeg spiller CD plater...

Siden du spiller mye MP3 etter som jeg har skjønt tror jeg nok det er lurt med DAC framfor CD spiller. Når det gjelder den DVD spilleren er den ikke halvgærn, særlig om du bruker scart med RGB til TV, men det finnes selvsagt bedre spillere der ute, bare du legger noen kroner på bordet.

Gratulerer med DAC, og den så jo noe tøff ut også da :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Når det gjelder den DVD spilleren er den ikke halvgærn, særlig om du bruker scart med RGB til TV....Gratulerer med DAC, og den så jo noe tøff ut også da :-)
    Er det slik å forstå at scartkabelen må støtte RGB, eller er det DVD-spilleren som må gjøre det?

Takker for det, gleder meg til den kommer ja Litt spesielt utseende, hadde kanskje foretrekt mer "boks-form", men er ikke sikkert den er så ille i virkeligheten ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler må støtte dette pluss TV. På DVD spilleren din er det en bryter bakpå hvor du velger om du vil ha kompositt eller RGB på scartutgangen. Må ha en såkalt fullkoblet scart, og bruke en inngang på Tv som kan ta RGB signaler. Dersom du har flere scart innganger er det oftest nr.1 som har dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler må støtte dette pluss TV. På DVD spilleren din er det en bryter bakpå hvor du velger om du vil ha kompositt eller RGB på scartutgangen. Må ha en såkalt fullkoblet scart, og bruke en inngang på Tv som kan ta RGB signaler. Dersom du har flere scart innganger er det oftest nr.1 som har dette.
    Hmm.. det står ikke RGB på noen av inngangene på tv'n min. Hvordan finner jeg det ut? Det er en B&O LE 6000. Og hva menes med en fullkoblet scart? At det er 21 pinner i den, og ikke bare noen få som visse scartkabler har?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hmm.. det står ikke RGB på noen av inngangene på tv'n min. Hvordan finner jeg det ut? Det er en B&O LE 6000. Og hva menes med en fullkoblet scart? At det er 21 pinner i den, og ikke bare noen få som visse scartkabler har?
    Alle 21 må være tilkoblet.

Dersom ikke TV apparaturen er for gammel vil jeg tro at den takler RGB inn. Jeg har en tre år gammel Panasonic av billigste slag og den har en som takler RGB Bildet ble mye bedre enn med komposittkabelen. Dersom du prøver finner du det jo fort ut, det er jo tilfelle bare å sette bryteren tilbake igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle 21 må være tilkoblet.

Dersom ikke TV apparaturen er for gammel vil jeg tro at den takler RGB inn. Jeg har en tre år gammel Panasonic av billigste slag og den har en som takler RGB Bildet ble mye bedre enn med komposittkabelen. Dersom du prøver finner du det jo fort ut, det er jo tilfelle bare å sette bryteren tilbake igjen.
    Jeg prøvde sjekket, og bryteren sto i RGB posisjon. Har også en 21 pin scart. Prøvde å sette bryteren i den andre posisjonen, og da ble bildet svart/hvitt. Betyr det at jeg da benytter RGB?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Jeg prøvde sjekket, og bryteren sto i RGB posisjon. Har også en 21 pin scart. Prøvde å sette bryteren i den andre posisjonen, og da ble bildet svart/hvitt. Betyr det at jeg da benytter RGB?
    Ut fra DVd spilleren, ja, men det var vel neppe noen forbedring? Virker vel som om TV'en din ikke takler RGB, det var synd.
    For sikkerhets skyld: kan du gjøre noen valg på TV'en, vet det er noen som må få beskjed om at de kan ta i mot RGB osv., men kjenenr ikke B&O godt nok til å si noe om den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra DVd spilleren, ja, men det var vel neppe noen forbedring? Virker vel som om TV'en din ikke takler RGB, det var synd.
    For sikkerhets skyld: kan du gjøre noen valg på TV'en, vet det er noen som må få beskjed om at de kan ta i mot RGB osv., men kjenenr ikke B&O godt nok til å si noe om den.
    Ja, men har hatt den i RGB-posisjon helt siden jeg fikk den, og når jeg setter den i Y/U elr noe sånt, så blir bildet svart/hvitt. Det står ikke noee om slikt i menyene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da bør den vel stå der den har vært. Sorry at jeg lurt deg utpå med dette.
    Får heller glede deg til DAC'en kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da bør den vel stå der den har vært. Sorry at jeg lurt deg utpå med dette.
    Får heller glede deg til DAC'en kommer.
    Nei du har ikke lurt meg utpå med noen ting, jeg er bare takknemlig for at folk gidder å svare meg Men tilbake til topic; kjører jeg ikke i RGB når jeg har 21 pin scart, bryteren bak på dvd-spilleren står i stillingen "comp/RGB", og bildet er med farger og ser helt fint ut. Alternativet er å sette bryteren i Y/C, men da blir bildet svart-hvitt og litt flimrete. Vil ikke dette si at jeg kjører i RGB?

EDIT: Og ja, jeg gleder meg til DAC'en kommer

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er flere scartinnganger på TVen din pleier det som regel å være kun NR1 som takler RGB. Den er vel som oftest også merket video eller noe lignende ..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med at jeg dro fram benken for å sjekke selv da... Venderen står i comp/RGB, prøvde Y/C men da ble det bare tull...

Men TV'en kommer opp med EC1/RGB oppe i hjørnet når jeg slår på spilleren. Iallefall mye bedre bilde enn i Y/C posisjon, eller med S-video for den del...

Legger ved det jeg fant i bruksanvisningen jeg. (Ja jeg har den enda ja )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hvis det er flere scartinnganger på TVen din pleier det som regel å være kun NR1 som takler RGB. Den er vel som oftest også merket video eller noe lignende ..
    Ja har 2 scartinnganger, og jeg bruker nr.1. Men det står ingenting over noen av inngangene...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med at jeg dro fram benken for å sjekke selv da... Venderen står i comp/RGB, prøvde Y/C men da ble det bare tull...

Men TV'en kommer opp med EC1/RGB oppe i hjørnet når jeg slår på spilleren. Iallefall mye bedre bilde enn i Y/C posisjon, eller med S-video for den del...

Legger ved det jeg fant i bruksanvisningen jeg. (Ja jeg har den enda ja )
    Hehe, har faktisk også bruksanvisningen ennå...

For min del funker det kun med bryteren i stillingen Comp/RBG, ellers blir det bare sort-hvitt som sagt.. :? S-video har jeg ikke prøvd med.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er du i rute da, og får RGB inn på TVen sånn som det er nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Da er du i rute da, og får RGB inn på TVen sånn som det er nå..
    Mener du at han får RGB, eller at jeg får det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk dac'en idag, og må foreløpig si meg veldig fornøyd! Har ikke fått testet så mye, men lydbildet ble både bredere og dypere, litt flere detaljer kom frem, spesielt i diskanten. Byggekvaliteten og finishen er det absolutt ingenting å si på

Selger pakket den svært godt inn, og virket veldig seriøs. Slikt (+ prisen), gjør at man blir i godt humør :-D

Kommer tilbake med mer info senere ;-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •