Valg av dvd-opptaker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av dvd-opptaker.

Skal kjøpe meg dvd-opptaker, men har store problemer med å velge merke og modell. Jo flere innlegg i forum og tester jeg leser, jo mer usikker blir jeg. Den bør ha minst 160GB harddisk og hdmi utgang. Foreløbig ligger Pioneer sin DVR-545H-S på førsteplass, men jeg er veldig usikker. Har noen noen anbefalinger å komme med? Er ikke dumt om spilleren evt. har dvi -inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , jeg hadde gått for sony 820.
    Handlet den selv for noen uker siden og er veldig fornøyd med den , ser att noen klager på att den er treg på og reagere fra fjernkontrollen men det synes ikke jeg , må huske att det er en hardisk den skal reagere mot !
    Er meget støysvak også , og man for den for en meget god pris ,ser att man for den for 2999,-kr hos best-buy nå Best-Buy AS - TV, video og DVD | DVD | DVD opptakere | SONY RDR-HX820S SØLV
    Skulle da kanskje tro att man fikk den for samme pris hos expert for mener att best-buy er nettbutikken til expert !
    Er helt sikker på att du blir meget fornøyd med den !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også meget god erfaring med Sony HDD opptaker. Veldig inuitiv betjening, og god ytelse.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket tv har du ? Kanskje en dvd recorder fra samme merke vil være smart ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Type tv

Takk for raske svar!
    Jeg har en samsung 42" plasma tv, men har skjønt av omtaler at samsung spillerne ikke når helt opp. Riktig? er på jobb nå, men tror modellen heter PS-42S5HX.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    dette ble skrevet om samsung sin dvd opptaker da de testet 4 spiller i lyd og bilde rett før jul
    Samsung DVD-HR737
    Bedre lykke neste gang
    DVD-opptakeren fra Samsung må se seg slått av alle de andre i testen, i alle disipliner. Opptakskvaliteten
    er middelmådig, bare vanlig SP og beste XP modus kan anbefales. Avspillingskvaliteten er grei med
    scart, men HDMI-kontakten gir dessverre et heller dårlig bilde, med masse problemer med linjefl ikker.
    Derfor anbefaler vi kun denne til bruk med bilderørs-tv. Som hos alle andre DVD-opptakere i dette prisleiet
    er lydkvaliteten grei nok, men vi anbefaler å bruke digital lydkabel inn i en god receiver. Bruk en
    dedikert CD-spiller til musikk. Samsung-opptakeren koster riktignok en tusenlapp mindre enn de andre,
    men vi anbefaler heller å slenge på den ekstra summen for å få en bedre opptaker.
    de testet da
    -Pioneer DVR-545H – testvinner!
    Best på det meste – igjen
    -Sony RDR-HX820
    Best på tv ( Spesielt anbefalt )
    -Hitachi DV-DS253E
    Mye for pengene
    -Samsung DVD-HR737
    Bedre lykke neste gang

har hele testen på pdf , har lagt den med håper du for åpnet den

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen hadde ikke med Panasonic sin dvd-opptaker, jeg har selv kjøpt den på 250gb hardisk - den har også hdmi - den er kjapp i oppstart er lett å programere ja i det hele tatt en meget god spiller som jeg er godt fornøyd med. Kan være verd å ta med i vurderingen

Panasonic DVD opptaker m/ 250 GB harddisk - elprice.no

Test:
    Panasonic DMR-EH65 - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HX820 (eller hva den nå heter igjen) koster 2990 på klubben tror jeg... Ellers så synes jeg Hitatchi spilleren som var nevnt i testen her oppe er en meget bra spiller!!

Muligens min favoritt...

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for test vinneren Pioneer. Selv har jeg Pioneer 645, er meget fornøyd med denne. Å modellen DVR-545H-S som er hakket under 645, er litt mer lommebok vennlig. Men her får du mye for pengene vil jeg si, når det kommer til performence og kvalitet. Men det er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg ville ha gått for test vinneren Pioneer. Selv har jeg Pioneer 645, er meget fornøyd med denne. Å modellen DVR-545H-S som er hakket under 645, er litt mer lommebok vennlig. Men her får du mye for pengene vil jeg si, når det kommer til performence og kvalitet. Men det er min mening.
    må man huske på att modellen 545 ikke dvi inngang ,vurderte selv 645 når jeg handlet spiller da den har både hdmi og dvi inngang men fant ut att det ble for mye penger og betale for og få 250 HD da til mitt bruk aldri vil få brukt for så mye plass ! så om man ønsker en spiller man for masse ut av for pengene mener jeg sony 820 er den helt klart beste ( den ble kåret til den beste i dvd og hjemmekino )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig løsning.

Takk for alle innspill. Nå er saken avgjort. Jeg endte selvfølgelig opp med en spiller som er dyrere enn det jeg i utgangspunktet tenkte på. Typisk. Det ble Pioneer DVR-645H-S. Har akkurat koblet den opp, men opplever at tv bildet blir dårlig hvis jeg ikke kjører det gjennom dekoderen fra Canal Digital. (kabel).
    Noen som opplever det samme? Er det for mange ledd fra vegg til tv? Rf kabelen går jo gjennom både dekoder og opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med topp dvd-opptaker. Har hatt mange forskjellige merker på opptakere siden 2001 og Pioneer er favoritten. For meg er det Panasonic, Sony, Pioneer og Phillips som er i egen klasse på alle bruksområder som er viktig for en opptaker selv om de har litt forskjellige fordeler. Kunne lagt til JVC også, men i mangel på highspeed recording på redigert materiale fra hd til dvd så er det en slik stor mangel at det holder ikke med andre fordeler for en redigeringsbruker som meg. Pioneer og JVC har et meget stort fortrinn i forhold til andre nemlig at du kan redigere og brenne ut dvder samtidig som du tar opp program på HD. En ulempe med Panasonic og Sony er at de er trege i manøveringa i menyene. Pioneer og Phillips er raske. Imidlertid har Pioneer har etterhvert fått en dårligere fjernkontroll (og menyer vil noen hevde) i forhold til tidligere generasjoner feks Pioneer mod 5100 og 520/720. Disse hadde til nå de mest logiske fjernkontrollene, og de mest brukervennlige menyene. Det er ikke chapter mark på fjernkontrollen lenger og det er en stor ulempe. I tillegg er flere taster som ofte er i bruk blitt plassert under et skyvedeksel. Panasonic, Sony og Phillips har de beste fjernkontrollene.
    Vel, det var litt om fordeler og ulemper med dagens opptakere. Husk at ingen er perfekt, og behovet avgjør
    Oppsettet for opptakeren finner du i bruksanvisninga som er meget bra hos Pioneer. Husk å bruke topp scartkabel fra Canal Digital boksen og sett ut signalet fra boksen til RGB. Det samme gjør du på opptakeren, dvs innsignalet her. Bildet blir topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva jeg skal velge som farge innstilling for HDMI utgangen, Kan velge mellom YCbCr 4:2:2 og YCbCr 4:4:4.

Dette gjelder for Pioneer 645

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er noe som tar fyr når du velger 4:4:4 så bruker du det (slapp av, det har kun med hvor mye båndbredde som brukes til å kode fargene i bildesignalet).

Les mer om fargesampling hos Wikipedia

Newcomer Mogens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare si at Pioneer kommer med en ny versjon av 645 spilleren i april!

Hvis du kan vente til da........... :-D

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogens
    Ville bare si at Pioneer kommer med en ny versjon av 645 spilleren i april!

Hvis du kan vente til da........... :-D
    Hva kan man forvente av den? Jeg skal ha meg en dvd-opptaker, men har ikke hastverk. Vurderer foreløpig dvr-645 og 545...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer Mogens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Hva kan man forvente av den? Jeg skal ha meg en dvd-opptaker, men har ikke hastverk. Vurderer foreløpig dvr-645 og 545...
    Nei hva kan man forvente? Har ikke peiling, men man må jo regne med at den blir bedre! Men samtidig må du sikkert litt opp i pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DVR-645 spiller jo ikke av DivX fra DVD-R/DVD+R! Jævla drittprodukt...hva **** er poenget med og reklamere med DivX avspilling når det ikke kan brukes.... hælvette heller...er så jævlig drittlei av og kjøpe produkter som er helt mongo når man lærer de.

Folka på EL-Kjøp sa jo selvfølgelig at den støttet dette, men neida...**** heller ass, svarte ****!!!! :evil:

Gikk jo selvfølgelit mer en 30 dager før jeg fant ut.....

hælvette - rævpult igjen!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blackcom
    Pioneer DVR-645 spiller jo ikke av DivX fra DVD-R/DVD+R! Jævla drittprodukt...hva **** er poenget med og reklamere med DivX avspilling når det ikke kan brukes.... hælvette heller...er så jævlig drittlei av og kjøpe produkter som er helt mongo når man lærer de.

Folka på EL-Kjøp sa jo selvfølgelig at den støttet dette, men neida...**** heller ass, svarte ****!!!! :evil:

Gikk jo selvfølgelit mer en 30 dager før jeg fant ut.....

hælvette - rævpult igjen!

Kjekt å vite... Spiller av DivX kun fra CD da eller?
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å gjør den ikke det. Den spiller ihverfall DivX fra DVD-RW/DVD+RW, det gjør min. Funker utmerket hos meg, men jeg har ikke testa med DVD-R/DVD+R enda. Men jeg sytes det er veldig rart hvis den ikke gjør det, mener den gjør det. Hvis ikke må du kanskje reg den på nettet, slik at den blir DIVX sertivisert. Jeg har gjort dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •