Yamaha's nye DVD-S1700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha's nye DVD-S1700

Denne virker lovende ut fra hva jeg har lest og har bestemt meg for å gå for denne men den er jo ikke å få tak i noe sted :evil:
    Har prøvd Komplett, MPX, AV hifi m.fl men ingen har den inne. Tidligst 1. februar står det. Derfor lurer jeg på:
    1. Om noen der ute vet om en butikk som har denne NÅ. (gjerne tips om forhandlere som har bra utvalg av Yamaha generellt) eller
    2. Tips om utenlandske butikker/nettbutikker som er gode. Finnes det noen i DK/SE som er vært et besøk? (så sparer jeg kanskje noen kroner også)

Takknemlig for alle tips :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis ikke sett på en av de nettbutikkene med beste service: Velkommen til L-Sound! De har sort finish på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig ! Takk og takk :-D

Kanskje jeg skal driste meg til å spørre om den er et antatt godt kjøp? Noen som vet om den duger ift. prisen på snaut 4 lapper :?:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se Yamaha DVD-S1700 for informasjon / erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra å lese der om dvd-s1700 så nå er bestillingen gjort. Likte spesiellt det at det skrytes uhemmet av lydkvaliteten på CD. Der hører jeg stor forskjell i dag når jeg veksler mellom en noe tilårskommen CD spiller og og en billig dvd spiller. Dvd spillern låter ræva... Så det skal bli deilig å få i hus en dvd spiller som også er god på lyd.
    L-sound var ikke billigst men de hadde den på lager og det avgjorde saken :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi - sjekket L-sound nå og da var det tomt !! Bare timer etter at jeg bestilte og fikk bekreftelse. Flaks

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Håper du blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av få som har fått besøk av Diana Krall rett inn i min stue. Hvilken kanonbra lyd !! Noe helt annet enn den gamle dvd spilleren. Her låter det virkelig som om DK sitter rett foran meg og synger og spiller på sitt flygel. Yamaha dvd-s 1700 overbeviste virkelig på cd lyd gjengivelsen. Og the Terminator 2 var også en nytelse senere på kvelden. Eneste minus var at Surround Back høytalerne jeg monterte i dag ikke gir lyd fra seg under filmen.
    Litt rart da receiver microfonen fant dem under kalibreringen (eller hva det heter) etter montering. Mulig den "gamle" Terminator 2 filmen ikke har lydspor for ekstra sett bak høytalere.
    Uansett, jeg er kjempefornøyd med dvd spilleren :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken receiver har du?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soa
    Jeg er en av få som har fått besøk av Diana Krall rett inn i min stue. Hvilken kanonbra lyd !! Noe helt annet enn den gamle dvd spilleren. Her låter det virkelig som om DK sitter rett foran meg og synger og spiller på sitt flygel. Yamaha dvd-s 1700 overbeviste virkelig på cd lyd gjengivelsen. Og the Terminator 2 var også en nytelse senere på kvelden. Eneste minus var at Surround Back høytalerne jeg monterte i dag ikke gir lyd fra seg under filmen.
    Litt rart da receiver microfonen fant dem under kalibreringen (eller hva det heter) etter montering. Mulig den "gamle" Terminator 2 filmen ikke har lydspor for ekstra sett bak høytalere.
    Uansett, jeg er kjempefornøyd med dvd spilleren :-D
    Antar att du har en yamaha receiver..har du denne koblet opp slik att du har coax/optisk....deretter trykker du på extended surround.. Da kjem det lyd i bakre surround.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oopps ... ops: Det burde jeg jo skjønt. Takk for tipset. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne selv jeg, godt å høre at flere er fornøyd med den..Noen som har sammenliknet den med for eksempel DENON 1930..??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fler som hadde noe å si på denne DVD spilleren...???
    Hmmm, synn... Hadde håpet det var noen her som hadde testet den opp mot andre i samme prisklasse..

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Jeg ser du har anskaffet S1700, og jeg er lurer på om du har klart å gjøre denne spilleren sonefri? Evt, var det vanskelig?
    Og, er du fortsatt fornøyd med jobben den gjør som cd-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort noe forsøk på å gjøre den sonefri så om det er vanskelig vet jeg ikke.
    Som cd spiller synes jeg den gjør en meget god jobb. Den gjengir musikken med en fylde og dynamikk som rimeligere dvd spillere ikke er i nærheten av. Ihverfall ikke de jeg har hørt. Jeg har også en JVC opptaker og den er ok på cd gjengivelser men heller ikke mer. Og min gamle dvd spiller Yamaha S559mk2som ligger på sånn ca. 1200-1300.- kr., er ikke i nærheten av S1700 hverken på bilde eller lyd.
    Så min konklusjon er at S1700 er verdt de ca. 4 lapper den koster. Har foressten sett den tilbys til 3495.- hos www.avhifi.no men når jeg var i kjøpsmodus hadde de den ikke inne.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt å høre at du er fornøyd med spilleren som formidler av musikk!
    Pga mye konsertdvd'er og annet fra usa, trenger jeg en spiller som "tar alt". Jeg lette litt (VideoHelp.com - DVD Player Hack List) og fant en oppskrift som lyder slik:

1. Power on
    2. Open tray
    3. "Clear" 2580 "Subtitle"
    4. Close tray
    5. Power off

Er dette å anse for en troverdig og sikker hack å være? Jeg trodde en stund at forhandler måtte gjøre det ved en justering av spillerens software?
    Jeg oppfordrer ingen til å prøve denne løsningen, jeg er bare ute etter å høre om noen synes dette ser ut som et eksempel på en typisk metode for å fjerne sonebegrensningen (slik at jeg selv kan prøve når spiller evt. kjøpes) ?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Veldig godt å høre at du er fornøyd med spilleren som formidler av musikk!
    Pga mye konsertdvd'er og annet fra usa, trenger jeg en spiller som "tar alt". Jeg lette litt (VideoHelp.com - DVD Player Hack List) og fant en oppskrift som lyder slik:

1. Power on
    2. Open tray
    3. "Clear" 2580 "Subtitle"
    4. Close tray
    5. Power off

Er dette å anse for en troverdig og sikker hack å være? Jeg trodde en stund at forhandler måtte gjøre det ved en justering av spillerens software?
    Jeg oppfordrer ingen til å prøve denne løsningen, jeg er bare ute etter å høre om noen synes dette ser ut som et eksempel på en typisk metode for å fjerne sonebegrensningen (slik at jeg selv kan prøve når spiller evt. kjøpes) ?
    Det ser ut som en typisk metode, ja. Om akurat denne fungerer kan jeg ikke svare deg på, men den er veldig lik den metoden jeg brukte for å gjøre min yamaha dvd-s550 spiller sonefri i allefall. Det var på samme nettside jeg fant hack til min spiller og.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da ser det ut til at jeg ikke er avhengig av at forhandler skal gjøre denne jobben for meg, for nye 300kr..

Da satser jeg på at man finner en løsning ang. sonefri spiller selv, så gjenstår det å rote opp billigste forhandler.
    Takk for hjelp så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt tre Yamaha DVD spillere, og de er det bar en kombinasjon på fjernkontrollen som trengs (som den over for eks).. Forhandleren jeg har kjøpt tidligere spillere av har gjort dem sonefrie med noen tastetrykk helt gratis for meg..Service er bra..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt noen har klagd på menyene på denne dvd-spilleren. Hva vil du si om de? Altså selve menyen til dvd-spilleren, setup osv. Bl.a annet en som nevnte dette i et eget review på audioreviews.com...

btw, denne koster 3498 hos Elgiganten også....

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •