DVD-opptaker kontra ren DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DVD-opptaker kontra ren DVD spiller

Jeg er vel forhåpentligvis ikke den eneste som lurer på om jeg skal kjøpe en DVD-opptaker med hardisk eller bare en ren DVD-spiller. Den jeg har i dag er en 1000 kroners sak som ikke yter min BenQ 8720 rettferdighet.
    Jeg er primært opptatt av bildekvaliteten og planlegger å kjøpe en bra spiller med HDMI utgang.

Jeg kjørere alle mine gadgets gjennom en Denon 4306 og så videre via HDMI
    (15 meter, er det et problem?) til projektoren.
    Saken er også den at alle disse (DVD spiller, Receiver og projektor) kan prosessere bildet, og hvem skal man da velge til å gjøre jobben?

Jeg sliter i dag med at kontrasten på bildet jeg får er dårlig, særlig gjelder det mørke innesener. Har måttet skru opp iris (mer lys) og sette lampa på 250 watt for at det skal bli noenlunde OK, men da blir de sorte områdene grå.

Er det noen som har tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Oppo dvd spillere. Kjøpte min for 1500kr. Bra bilde. Det spørs om ikke den prosjektoren kan gjøre en god jobb, det kan du jo spørre om i 8720 tråden.

Anbefaler å kjøpe dedikert DVD spiller. Hvis du ikke kommer til å bruke opptaker noe særlig, så er det bare å skippe det, og legge alle pengene i god kvalitet.

15 meter kabel her, vil kunne gi deg problemer. Det er mulig du må til med forsterker. Du kan prøve med en god kabel først. Søk litt på forumet, så finner du tråder om akkurat dette.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lalund
    Jeg kjørere alle mine gadgets gjennom en Denon 4306 og så videre via HDMI
    (15 meter, er det et problem?) til projektoren.
    Jeg kjører 12 meter strekk med HDMI/DVI-kabel uten problem. Da har jeg endog tatt av DVI-pluggen, tredd den utrolig stive og uhjelpsomme Supra-kabelen gjennom trekkrør, og loddet på ny DVI-plugg igjen. Deretter var det bare å sjekke de nydelige fargene i Lord of the rings, med en ørliten konjakk og et desto større glis...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i oppon kjøp deg heller Dennon 2930..knallbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OPPO Digital DV-971H (US - DVD) in Reviews > Technology at DVDActive

Conclusion
    A very positive review for an out of the ordinary DVD player, the Oppo Digital DV-971H is remarkable in that is costs relatively little, and yet performs well enough to outshine everything else I have seen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Benchmark

Scorer mye bedre enn Denon i denne testen.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertigo: Det ligger ikke omtale av Denon 2930 på noen av disse sidene, så hvordan du finner utt at Oppo-spilleren scorer mye bedre enn 2930, er et mysterium for meg. Nærmeste Denon-spilleren jeg finner er 3930, og den får strengt tatt svært, svært gode kritikker:

Sitat:
    Conclusions
    So, is the Denon DVD-3930CI better than or equal to the DVD-5910? No, the 5910 is still the king. While I think the 3930 is every bit as good in terms of de-interlacing and scaling, the 5910 has some refinements that the 3910 is lacking (CUE filtering most notably). I also like the flexibility of audio outputs with the 5910 (Firewire) and the build and sound via the analog outputs. But, for its price, the DVD-3930CI comes VERY close. Those looking for the same level of video prowess at a lower cost need not look any further. Denon has continued to set the bar at their price point and delivered one of the best DVD players I’ve seen to date.

At den får status som "nesten like god som 5910" er faktisk temmelig imponerende.

Jeg har sett Oppo-spilleren, og vet at den er fryktelig god til prisen. Men å fastslå at den er mye bedre enn 2930, er en smule bastant, synes jeg.
    I tillegg vet jeg ikke helt hvor mye vekt jeg ville lagt på den konklusjonen du siterer om at Oppo "outshines everything else I have seen". Det virker litt useriøst, spør du meg. Men forøvrig er det ikke så altfor mange nye DVD-spiller-omtaler på den siden, så det kan jo være Oppo-spilleren er det det beste anmelderen noensinne har sett...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Vertigo: Det ligger ikke omtale av Denon 2930 på noen av disse sidene, så hvordan du finner utt at Oppo-spilleren scorer mye bedre enn 2930, er et mysterium for meg. Nærmeste Denon-spilleren jeg finner er 3930, og den får strengt tatt svært, svært gode kritikker:
    Oops ops:

Tok feil av den og 3930 i farten. Men når man ser hvor godt Oppoen scorer, er jo det imponerende, prisen tatt i betraktning.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del. Oppo-en er et veldig godt kjøp til prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •