Denon 1930 vs Denon 2830

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1930 vs Denon 2830

Hvis jeg i dag ikke er riktig fornøyd med bilde sammen med Hitachi-300. Vil jeg merke stor forskjell hvis jeg går over til 2830?

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvd

Hey...

Regner med du mener om du kommer til å merke stor forskjell på en 1930 og en 2930? Og ja det kommer du til å gjøre.. Til bedre kabler, prosjektor og tv du bruker jo mer forskjell vil du se.
    Med både Dual Discrete Video Circuit (D.D.V.C.), Denon Pixel Image Correction (10-bit) og sist MEN aller best med Silicon Optix Reon VX-chipen havner du i en TOTALT annen klasse.

Stikk innom din nærmeste HiFi Klubb og lån med deg en 2930 til test.. du kommer ikke til å angre...

MEN det er jo viktig å få med seg at du også er i en helt annen klasse prismessig.. desverre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2930 selvsagt

Vurderer også 3930.

Utnytter denne spilleren sporene i DVD'en lang bedre?
    Til et punkt er det vel ikke mulig å gjøre DVD'en bedre..

Ulempen er prisen, men jeg satser på å få byttet inn 1930, så sparer jeg 2800,-. Er bare 2 mnd gammel, så håper de er snille.

Vet ikke helt om jeg vil satse på HD DVD-spiller ennå.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok ikke byttet den etter 2 mnd... Men ser du sliter med skarpheten, mht annen tråd. Rart..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ikke jeg kan bytte?

Mulig det er det skarpeste jeg får. Bare jeg som er kresen? Men du mener jeg vil merke stor forskjell uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LEste et sted at det var en person som ikke så forskjell på Denon 3930 og en spiller til 700,-

Nå begynner jeg å tvile på om jeg skal bytte inn 1930 og 3930. Er redd jeg ikke ser noe forskjell.

Har ikke spesielt lyst å bruke 9000,- på 3930, uten å merke forskjell..

Vil jeg merke noe forskjell?

Har TX-300 med HDMI.

Skal jeg bytte inn i morgen? Får nemlig bytte inn 1930 mot 3930.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han ikke ser forskjell på 3930 og en drittspiller til 700 så er han blind. Jeg så på 2930 og 3930 på fredag, og dette er latterlig bra dvd-spillere. Har ikke sett slikt bilde fra dvd før. Men om det var stor forskjell fra 2930 til 3930 veit jeg ikke helt.... Så hva med 2930??

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du rundt 10k å bruke på spiller, kan jo en videoprosessor være tingen istedenfor? Ligger jo nå og da noen av disse på AVtorget til den prisen. Feks denne til 10k inkl spiller med sdi: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/14609/cat/54

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    LEste et sted at det var en person som ikke så forskjell på Denon 3930 og en spiller til 700,-

Jeg leste et sted at dommedag kommer i morgen. Tror du på dette? Kanskje du rekker å bytte før ragnarok kommer?
    Hvis du har gjort litt research har du fått med deg at det er stor forskjell på 1930 og 2930/3930. Men om det er stor forskjell på bildet mellom 2930 og 3930 er det få som vet noe om. Tror jeg hadde byttet med 2930 hvis de har den, ville helle ventet enn å gå for 3930 hvis du ikke kjøper 3930 pga lyden da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen

Nå begynner jeg å tvile på om jeg skal bytte inn 1930 og 3930. Er redd jeg ikke ser noe forskjell.

Har ikke spesielt lyst å bruke 9000,- på 3930, uten å merke forskjell..

Vil jeg merke noe forskjell?

Har TX-300 med HDMI.

3930 koster vel ikke 9000 kroner?...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koster 11.998 på Hifiklubben... I drøyeste laget for en dvd-spiller mener jeg men. 2930 derimot, helt greit da jeg mener at forskjellen i bildekvalitet mellom 2930 og 3930 ikke er all verden. Forskjellen er ikke tilstede på plasma/lcd men på projektor kan du se noe forskelll i bildekvalitet....

Lyden er et annet kapittel som jeg ikke kan uttale meg om enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Den koster 11.998 på Hifiklubben... I drøyeste laget for en dvd-spiller mener jeg men. 2930 derimot, helt greit da jeg mener at forskjellen mellom 2930 og 3930 ikke er all verden. Forskjellen er ikke tilstede på plasma/lcd men på projektor kan du se noe forskelll....
    En kan vel kanskje høre forskjell også ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men fikk ikke full demo så jeg kan ikke uttale meg om lyden...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Jeg leste et sted at dommedag kommer i morgen. Tror du på dette? Kanskje du rekker å bytte før ragnarok kommer?
    Hvis du har gjort litt research har du fått med deg at det er stor forskjell på 1930 og 2930/3930. Men om det er stor forskjell på bildet mellom 2930 og 3930 er det få som vet noe om. Tror jeg hadde byttet med 2930 hvis de har den, ville helle ventet enn å gå for 3930 hvis du ikke kjøper 3930 pga lyden da.
    Her var det en som hadde sett bilde fra begge DVD'ene..

Hifi-klubben hadde 3930 inne, men ikke 2930. De tar 2400,- for min 1930, så får jeg 3930 for 9500,-

Burde jeg heller vente og gå for 2930? Nei, lyden er foreløpig ikke noe å forbedre i en DVD. Men tenkte å investere i en DVD-spiller jeg kan ha en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag på hifiklubben og testet 1930 opp mot 3930 på Sony Bravia 40". Må si jeg ble skuffet over hvor liten forskjell det var. Selvfølgelig ser man jo noen detaljer, men det var ikke verdt 10 000,-.
    Og lydmessig med hdmi så var det heller ikke store forskjellen, synes jeg da..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danna
    Var i dag på hifiklubben og testet 1930 opp mot 3930 på Sony Bravia 40". Må si jeg ble skuffet over hvor liten forskjell det var. Selvfølgelig ser man jo noen detaljer, men det var ikke verdt 10 000,-.
    Lydmessig... tja du sier hdmi.. lyden blir overført digitalt fra dvd spiller til surround receiver med hdmi så det er vel ikke så rart om du ikke hørte noe forskjell på lyden her....
    Derimot om du skal lytte på stereo via analog utgangen på dvd spilleren vil du nok høre forskjeller...
    Ved digital lydoverføring fra dvd spiller til surround receiver/dac så er det DA konverteringen i surround forsterker/dac enhet som avgjør hvor bra lyden blir. så om du har verdens dyreste dvd spiller og billigste dvd spiller med hdmi koblet til en surround forsterker hører du neppe forskjell (om det ikke er jitter problemer i dvd spilleren)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva jeg tenkte på her... (Lang dag på jobben) Enig med du i der..Anyway, synes ikke forskjellen var så overveldende stor at det er verdt 10 000,- fra mitt ståsted. Men jeg er ingen superfreak på detaljer etc, så..

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danna mente analog ja, ettersom han har så "lang" dag på jobben.

Men var ikke altfor stor forskjell på bildet på 1930 vs 3930.
    Og spørs jo hva man bruker det med å.
    Er jo en del forskjell i prisen. Har 2910 nå og lyst på en nyere etterhvert. Men liksom liten kunne det virke som utfra det man så. Men har jo pj så burde bli tydeligere forskjell der.

Vært gøy med en blindtest av alle 3 aktuelle modellene.

edit: feil modellnr.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene blir godt synlige etterhvert som en beveger seg oppover i bildestørrelse. På min egen "CRT-dinosaur" Loewe Aventos 32" er forskjellene relativt små når de blir kjørt på TVen, men presentert på 100" lerret blir forskjellene som oftest svært godt synlige. Bruksområdet har således mye å si for om det er "verdt" å investere de summene ekstra.

Det lydmessige har andre kommentert.... ;-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 40" er minimal. Men på 100" så kan jeg skrive under på at 2930/3930 er et par etasjer over 1930. Også på lydsiden om det spiller noen rolle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •