Kopiering av beskyttet VHS til Hdd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kopiering av beskyttet VHS til Hdd

Hei eg håper på hjelp.
    Eg har kjøpt meg ein LG RH 188H+ og vil legge gamle vhs filmer inn på harddisken men dette går ikkje da dei fleste er kopibeskyttet. Har prøvd fra vhs direkte til dvd, også via tv men med samme resultat.
    Er det noen måte og omgå dette på?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet VHS spilleren via DVD-opptaker (signal INN) og videre til TV (signal UT)? Dette er jo kun et innsignal som DVD-spilleren mottar og videresender til TV, skulle vel ikke medføre noen copy-protected melding da? Tror vel heller ikke at VHS-filmer har noen slik beskyttelse. Det kan være DVD-spilleren din som "lurer" deg litt her. Du kan ta opp TV-signaler uten problemer?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beskyttet VHS signal kilde har vel ofte en form for macrovision beskyttelse der det sendes et "forvirrings" styresignal med bildesignalet, som skal forstyrre syncroniseringen på lese skrivehodet på VHS spillere eller trigge copi beskyttelses kretser i en hardisk og DVD opptager, hvis man kobler vis scart, compositt eller s-video. Er det Macrovision beskyttede VHS filmer som er forholdsvis lett å få tak i på DVD, er vel det den riktige og beste måten å gjøre det på

Den måten jeg har kommet rundt dette på her vært å bruke dvd opptakere som ikke er følsom for denne måten å kopiere på, eller å bruke antenne kabel som overføring, der ikke macrovision så lett blir overført på denne måten da den kjøres gjennom forskjellige tunere.

Bildet blir jo ikke spesiellt godt på denne måten eller med VHS som kilde uansett, men det er mer å få reddet og overført lagret VHS lagret bilde materiale til et lettere digitale lagrings medier som mer tapsfitt kan lagres og ta Bacup av videre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •