Skal jeg bytte DVD-spiller igjen???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg bytte DVD-spiller igjen???

Jeg har hatt flere forskjellige dvd-spillere nå, og har en DVP-NS999ES for øyeblikket. Denne er jeg meget godt fornøyd med, både som DVD og CD-spiller. Denne har også samme farge som forsterkeren (TA-DA9000ES) Den tar seg godt ut i "racket" Jeg kjører dette mot en Optimal høytaler-pakke og en Optoma H56.

Problemet er at Pioneer´s DV-868AVi frister meg veeeeldig. Med hensyn til at den har i-Link, DVI og generelt bedre spec. enn 999ES´n.
    Jeg har en bedre halvdel som sier at nå er det nok..!! "Har vi ikke bra nok utstyr. Endelig har vi noe som har samme farge og utseende"

Er litt enig i dette også, siden vi har dette i stua...

Bør jeg bytte igjen? Er det noen som har testet disse opp mot hverandre?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem er det som ikke har lyst på en 868 da 8) . ser man på tørre fakta så har den høyere specs på både lyd(24bit/192khz mot 24bit/96khz) og bilde siden(14bit/216mhz mot 12bit/108mhz, samt hdmi og I link. den har også en scaler med følgende specs:
    T-REX Video Scaler for å tilpasse DVD opløsningen til din Pioneer Plasma eller din projektor har vi utviklet en videoscaler. Den kan på HDMI utgangen levere High Definition oppløsningene 1280x720p og 1920x1080i fra en vanlig DVD-plate.
    den spiller også dvd-a, hvis det betyr noe.
    I bunn og grunn så er det vel hdmi utgangen som frister deg mest :wink:
    kjøp den med returrett og prøv den hjemme først. det er mitt råd 8)
    (venter fortsatt på min, men greier meg veldig godt med 668 i mellomtiden 8) )
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er hdmi utgangen som frister mest er et spørsmål hvor god linjedobleren og skalereren i 868 egentlig er. Alle digitale prosjektorer har slikt innebygget og om disse er av bedre kvalitet enn de som sitter i 868 får man jo et dårligere bilde enn det man i utgangspunktet hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Om det er hdmi utgangen som frister mest er et spørsmål hvor god linjedobleren og skalereren i 868 egentlig er. Alle digitale prosjektorer har slikt innebygget og om disse er av bedre kvalitet enn de som sitter i 868 får man jo et dårligere bilde enn det man i utgangspunktet hadde.
    Det sitter en scaler fra Silicone Image (SIL 504)i H56´n og den er en av de bedre på markedet. Det er faktisk den samme som sitter i DVDO´s iSCAN pro.

Jeg har muligheten for å låne en fra Pioneer Norge etterhvert, men egentlig er jeg fornøyd med kombinasjonen H56/DVP-NS999 og lyden TA-DA9000ES/DVP-NS999ES Det frister meg med iLink siden jeg har muligheten for det, men hvis jeg bytter går det vel noen mnd, så har det kommet noe som er enda bedre igjen... Tar jo aldri slutt når man blitt hekta :?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tpcableguy
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Det sitter en scaler fra Silicone Image (SIL 504)i H56´n og den er en av de bedre på markedet. Det er faktisk den samme som sitter i DVDO´s iSCAN pro.

Jeg har muligheten for å låne en fra Pioneer Norge etterhvert, men egentlig er jeg fornøyd med kombinasjonen H56/DVP-NS999 og lyden TA-DA9000ES/DVP-NS999ES Det frister meg med iLink siden jeg har muligheten for det, men hvis jeg bytter går det vel noen mnd, så har det kommet noe som er enda bedre igjen... Tar jo aldri slutt når man blitt hekta :?
    Spiller du mye SACD eller DVD AUDIO?

Hvis ikke har du jo ingen glede av I-link?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel en 20 SACD/DVD-Audio plater, så I-link hadde vært spennende og testet. Har aldri hørt et oppsett med det, men uansett så er det på oppsettet mitt det hadde vært moro å testet det... Skal visst funke godt på DA9000.
    Får ikke bestemt meg helt. Har hatt fire forskjellige DVD-spillere siden sommeren 2003 og er meget fornøyd med 999´n

Får høre med Pioneer om det "rom" for en test i nær fremtid

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får DVD-Audio via i-linken på DA 9000 av div. politiske grunner. Kun SACD (Sony og Philips = Ingen DVD-Audio) 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Tror ikke du får DVD-Audio via i-linken på DA 9000 av div. politiske grunner. Kun SACD (Sony og Philips = Ingen DVD-Audio) 8)
    Hm.... Det må jeg sjekke ut. Får låne en om noen dager

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett på spec'en på AVshop. Der står det : i-link for digital SACD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne 999es til sony og er meget fornøyd. hadde denon a11 hjemme i noen dager men leverte den tilbake da jeg ikke synes den var så veldig mye bedre en 999es. men denne hobbyen er tøff mann får alltid lyst på nye ting som har lovende specs. så jeg også vurderer å skaffe meg en 868 sånn at jeg får testet den opp imot min sony. jeg har action model one projektor og er strålende fornøyd med den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •