Reparere dvd-spiller - eller kjøpe ny?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere dvd-spiller - eller kjøpe ny?

Tjäna.

Min elskede Philips 963SA begynner å få problemer med å lese en del disker, regner med at dette skyldes skjev laser. I tillegg kan det være noe støy i drivverket ved avspilling. Jeg sitter nå og teller på knappene om jeg skal pensjonere spilleren og anskaffe en ny, eller om det er verdt det å be fagfolk se på den.

Jeg bruker spilleren både som dvd-spiller mot BenQ PE5120 over komponent og som cd-spiller med analoge kabler mot forsterker. Da jeg er like ved å investere i en ny flat-tv kunne det kanskje være ideelt med en spiller med HDMI/DVI for å få full nytt av denne.

Noen som har synspunkter? Evt. hvilken/hvilke spiller(e) som kan erstatte 963'en min? Pga. analogdelen kunne jeg godt tenke meg å beholde den, men dersom det vil koste arm og bein å få fikset på den er det kanskje like godt å sette den i kjelleren (har ikke hjerte til å kaste den med det første)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan garantere at det ikke vil lønne seg rent økonomisk. finnes jo ingenting, bortsett fra biler og hus, som det lønner seg å reparere lengre.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    kan garantere at det ikke vil lønne seg rent økonomisk. finnes jo ingenting, bortsett fra biler og hus, som det lønner seg å reparere lengre.
    Helt enig der ! Skal du ha fagfolk til å se på den koster det sikkert bare 500-600kr for at de skal åpne den og konstantere at det er et problem.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ny, det vil ganske sikkert koste mere å reparere spilleren en å kjøpe en ny som er bedre en den du har.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kjøre en rense CD? dette hjelper veldig ofte.
    Du kan også åpne spilleren og rense med en q-tip og renseveske, har gjort dette på noen gamle Dj-cdspillere og de ble som nye igjen
    Hvis den allerede begynner å bli dårlig og du vurderer å kjøpe ny så skader det jo ikke å prøve.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med rensing kan være et godt forslag, jeg kan like gjerne forsøke dette en dag. Dersom dette ikke hjelper stikker jeg nok ut og kjøper en rimelig spiller i 1,5-2k-klassen som får gjøre nytten fram til jeg finner det for godt å investere i en HD-DVD/BD-spiller.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 963SA har en del litt spesielle egenskaper rundt det å kunne software oppdateres til å sende RGB ut på component osv, og ha ganske gode lydmessige egenskaper osv, så det kommer etter mitt syn litt ann på hvordan man bruker denne litt tilårs kommede spilleren om det lønner seg å bruke en del penger på vedlikehold og utskiftinger osv.

en annen ting når det gjelder problemer å lese plater osv, så har vel også 963SA en tendens til å bli ganske varm når den jobber, så det å sikkre god kjøling og ikke ha støv tilstoppede ventilasjons hull i kabinettet osv en ting å sjekke.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •