Denon 1930 Nok en tråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1930 Nok en tråd.

Bare et lite spøsmål, når jeg spiller cd blinker det lyset for hdmi

skal det være sånn??? eller er det en innstilling som er feil da??

Og i tillegg er det flere en meg som syns at den støyer litt mye??

Men ellers er det jo en kanon spiller...

Takker for svar.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må trykke på Hdmi knappen på spilleren til det står off i displayet. Jeg er ikke no plaget av støynivå sitter 2m unna og hører den ikke selv ved lavt lyttenivå, men har hørt flere som har klaget på støynivået.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den må vel ikke settes til HDMI off, når man lytter til en cd?
    For så igjen til og settes til forholdsvis 720p når man ser fil igjen?

Det blir jo et voldsomt styr

Den tar vel ikke noe skade av og stå og blinke...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du må ikke, men for å få den til å slutte å blinke så er det eneste alternativet (så vidt jeg hvet ihvertfall), tar ikke noe skade av å blinke nei, er egentlig en indikasjon på at det ikke er koblet til noen Hdmi kabel, men synes det er merkelig at den fortsatt skal behøve å stå å blinke når man spiller i Pure direct modus i og med at man da bare bruker de analoge utgangene.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det er litt rart lampen må stå å blinke når hdmi kilde ikke vises.

Den bråker også litt mye, Jeg bruker den kun til film, så da er det ikke noe krise, men til musikk er den ikke så bra egnet, men det er kanskje fordi jeg er vant med en spiller som er helt stille.

Men iforhold til pris synes jeg den gir et bra bilde og lyd til film.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bråker ja! Men hva sier dere til sortnivået?
    Jeg har en Panasonic PV60 plasma-TV med knall sortnivå. Men fra DVD'en (1930) er det mer snakk om grånivå Virkelig rart! Hi-Fi-Klubben sier de har hørt om dette fra andre enn meg også... Trist!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yallaman
    Jeg har en Panasonic PV60 plasma-TV med knall sortnivå. Men fra DVD'en (1930) er det mer snakk om grånivå Virkelig rart! Hi-Fi-Klubben sier de har hørt om dette fra andre enn meg også... Trist!
    Kan ikke si jeg har reagert på no dårlig sortnivå nei, men den er ganske mye lysere enn den gamle Dvd spilleren min, kjørte det kalibrerings programmet som ligger på Star Wars filmene blandt annet, og da stilte jeg lysstyrken ned endel i forhold til hva jeg har hatt før.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å stille på svartnivået i selve dvd-spiller setup menyen da? Det er flere denon spillere som det går ann å svitsje mellom "lighter" og "darker" eller trinnvis når det gjelder sortnivå...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Veit ikke om du har finni ut av det enda, men her er et tips jeg fant på avsforum.com og det var at det var lurt å skru av Black Level Option

utdrag:
    "It is a black level control and, indeed, the default setting (ON) brightens things up and really worsens the black level. Very gray. REALLY bad for an LCD which struggle with Black Level anyway. The Off setting is the original black level on the DVD. Much better, as you say. I agree also, that it is really curious why Denon would have ON as the default. Clearly OFF should be the default."

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for tipset magnuswb!

Jeg har nøye gjennomsøkt både DVD-menyene og den medfølgende bruksanvisninga, men uttrykket "Black level" finnes ikke noe sted! Hmmm...

Hvis noen har funnet ut mer om dette, så del det gjerne med oss andre

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Det skal være på en Mode knapp eller noe, har ikke spilleren selv enda så jeg veit ikke selv. Mulig dette er kun på den amerikanske versjonen, men ville ikke gitt opp å finne den. ;-)

kanskje dette hjelper:
    "The setting everyone is talking about is for black levels. You can get to it in the regular customize->video menu. You can also get to it via the 'mode' button on the remote."

"Found it, as you suggested, by pressing the Mode button during playback."

etter black level var satt til off var det lurt å sette gamma til -1, men dette varierte fra tv til tv...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...!
    Har sjekket menyene og Mode-knappen, men en slik "black level"-innstilling finner jeg bare ikke. Det står heller ikke et ord om det i bruksanvisninga. Jeg regner med det ikke er snakk om vanlig "brightness"...(?) Dette er det selvsagt mulig å justere, men da blir hele bildet og alle scenene unormalt mørke.

F.eks. er de horisontale feltene over og under bildet mørkegrå når man ser film, mens de på vanlige TV-sendinger er dønn sorte (i alle fall på min Panasonic-plasma)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...!
    Har sjekket menyene og Mode-knappen, men en slik "black level"-innstilling finner jeg bare ikke. Det står heller ikke et ord om det i bruksanvisninga. Jeg regner med det ikke er snakk om vanlig "brightness"...(?) Dette er det selvsagt mulig å justere, men da blir hele bildet og alle scenene unormalt mørke.

F.eks. er de horisontale feltene over og under bildet mørkegrå når man ser film, mens de på vanlige TV-sendinger er dønn sorte (i alle fall på min Panasonic-plasma)
    Har du prøvd å stille ned lysstyrken på Tvn når du ser film? På mitt oppsett har jeg lavere lysstyrke på film i forhold til Tv sendinger og Xbox bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en eller annen enhanced mode som trekker opp alle fargenivåene for å kunne vise BTB (sortere enn sort) på TV'er som ikke kan vise dette. Den mener jeg å huske stod med default på. Returnerte min denon 1930 grunnen synkroniseringstrøbbel mellom lyd og bilde så kan ikke sjekke. Gikk for 2930 istedenfor, angrer ikke et sekund. Forøvrig skal det legges til at jeg ikke hadde noen problem med sortnivå på 1930 mot PV60. Trekker du opp lysnivå på PV60 over ca 60% så blir det sorte grått uansett hvor bra dvd-spilleren din er. Dette kan du teste ved å velge en input på tv'en som ikke har signal og justere på lysnivå inntil det sorte blir grått (er en grense man kan stille opp til før dette skjer - muligens forskjell mellom hver enkelt tv på nøyaktig hvor denne grensen er?).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •