Phillips DVD737

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer superreven sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips DVD737

Hei!

Ønsker meninger og deres erfaringer med denne dvd spilleren, vurderer å kjøpe en slik da jeg er interressert i en spiller med muligher for DivX avspillning...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv denne spilleren tidligere pga. divx kompabilitet. Den er basert på ESS chippen. Dette er den dårligste chippen med divx/xvid støtte. Dvs. fordi FS (Fullscreen) filmer blir på TV'en vist som en WS (Widescreen) film, og en WS film blir enda smalere. En WS film tar bare opp ca 1/3 av skjermen din. Også hvis du har for høy bitrate på divx/xvid filmer så "forringes" kvaliteten på filmen (pixelfeil, farge feil osv.) I verste fall så fryser bildet. Det jeg snakker om nå er seff codecene divx 3.11a og xvid. Divx 4.xx og divx 5.xx funker meget bra, men er også bitrate avhengig. Den støtter heller ikke Qpel / B frames og gmc (forskjellige kode alternativer for divx/xvid film som høyner kvaliteten).
    Mener også at den sliter med VBR mp3, men kan ikke selv bekrefte det. Zoomen på ESS spillere er også mye dårligere. Du kan bare zoom'e x2 og x4.

Hadde selv tidligere også en Lite On LVD 2001. Syntes den var mye bedre når jeg oppdaterte til FW (firmware) 3,10 beta (tror jeg det var. ) Den er basert på Sigma chippen, som har mer støtte for forskjellige codec's. Zoomen funker MYE bedre (Du zoomer linje for linje..) Filmer med for høy bitrate spilles av med mindre artifacts (feil i bilde.) + at den støtter flere codec's.

Kiss sine siste spillere skal også være meget bra, men har ingen erfaring om dem. De er også basert på Sigma chippen.

Det er også kommet en helt ny spiller på markedet som skal være enda bedre. (takler høyere bitrate). Det er en ELTA 8883 som er basert på en helt ny chip, mediatek.

Du kan finne masse interesant lesestoff om Hardware divx/xvid standalone's på : http://forums.divx.com/viewforum.php?forum=21

Her skrives det meste om divx/xvid dvd spillere.

Min annbefaling pr. idag er enten en Kiss 508 eller nyere og Lite On LVD 2001.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.. Jeg har sikkert solgt bortimot 100 stykker av DVD737 uten å få noen klager. Den er billig og har generelt sett bra bilde- og lydkvalitet tatt prisen i betraktning.
    Du får fortløpende g r a t i s firmwareoppgradering via www.philips.no
    Ta en tur på følgene adresse for produktarket: http://www.p4c.philips.com/files/d/d...02_pss_eng.pdf

Video: 12bit/54Mhz
    Audio: 192kHz/24bit

Hilsen

Kjetil

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg sier ikke at den er en dårlig dvd spiller, men en dårlig divx spiller. Og det er jo en billig spiller 1700+, så det er jo forstålig at du har solgt 100+ stk. Men et faktum er at den er langt i fra god nok på formater som divx/xvid, hvis det er hovedkriteriet for ditt kjøp av dvd spiller. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •