Oppo DVD spillere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til Anfield

Hei!

Ja, jeg skjønner veldig godt at en spiller som koster 10x så mye vil vise sin styrke når man drar opp et lerret på 70-100 tommer og mere.

Jeg har to spørsmål til deg:
    a) nå har jeg fått til det med ekstern harddisk rett inn i spilleren med USB og i går satt jeg og skulle høre på den nye Elton John CD'n som jeg har rippet. Men jeg klarer ikke å høre forskjell på 192mbps og 320mbps. Lyden var i mine ører like god på begge to kvalitetene. Jeg kan vel da gå ut fra at mine ører og mitt anlegg har sine begrensninger og at jeg da like godt kan rippe CD'er i 192 kvalitet?

b) SACD: siden jeg ikke har HDMI receiver og Oppo DVD'n kjører SACD lyden på HDMI så må jeg ty til reserveløsningen fra Oppo med RCA kontakter: 3 par inn i receiver: front, surround og sub/center. Vil jeg få dårligere lyd med dette enn om jeg hadde hatt HDMI inngang på receiver?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg skal definitivt ikke påstå at jeg er noen guru på ripping, her bør andre legge ut sine betraktninger for å hjelpe deg mer. Hva er platen rippet som? På generelt grunnlag til jeg anbefale deg å bruke høyest mulig oppløsning. Kan jo være at ørene og utstyret ditt utvikler seg over tid, og da kan du fremdeles bruke platen.... ;-)

2. Aner ikke kvaliteten på lyddelen i den nye Oppoen, hverken på ren stereo eller multikanal, men forrige versjon sugde maks når det gjaldt å bruke de analoge utgangene på Oppoen. Når det gjelder Oppo og lyd er mitt inntrykk at du nesten uten untak bør bruke de digitale overføringsmulighetene du har fremfor de analoge. Sier seg egentlig selv, at for å holde spilleren så billig som mulig, har de nok ikke brukt tid, krefter eller penger på de analoge kretsene.

En relativt rimelig CD/SACD-spiller har nok ingen problemer med å overgå Oppoen, men test ut og hør selv. Hører du ikke forskjell, er du jo safe.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.
    Nå er jeg en gammel mann, halvveis til 90, så hørselen min har nok hatt sine beste år.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Anfield om at de analoge utgangene på Oppo'en neppe er særlig påkostet. Selv bruker jeg kun digital overføring over hdmi av både lyd og bilde fra min 981HD.

Lydmessig skal ikke Oppoen være noen match mot en dedikert CD-spiller. Men jeg tror du allikevel kan få ok resultat dersom kvaliteten på dac'en i receiver holder mål, evt tilkobler spilleren til en ekstern dac.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing testing

Nå har jeg fått testet dette.
    Elton John - SACD - Captain fantastic and the brown dirt cowboy

.......og jeg har bare ett ord: FANTASTIC

OK, jeg har ikke digert, dyrt anlegg; ei heller dedikert lydrom, men jeg har hørt denne utgivelsen (opprinnelig LP, senere kassett så CD) så mange ganger at jeg kjenner låtene, instrumenteringen og produksjonen veldig godt.
    Og nå får jeg DEN lydopplevelsen. HERRGUD!!!

Hvis det kan bli bedre enn dette så må jeg kjøpe meg nye ører - hehe

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte bare å plassere et spørsmål her siden jeg ikek fant svaret mitt ved å søke..

har en slik en oppo 971H? med dvi blir det vel...

Tenkte for morro skyld å prøve å bruke komponentkabelen i kveld isteden for dvi/hdmi for å se forskjell...
    Tven er koblet direkte til DVDspilleren..nå både med hdmi og komponent kabel..

tenkte da å switche mellom dem å se forskjell...
    men jeg får "out of range" hver gang jeg skifter over til komponent..og nothing vises...why?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, nå som jeg ble obs på det irriterer macroblockinga på Hobbit\Nazgul scenen meg noe grenseløst! Ser samme problemet på Jarre in China, i helt mørke områder. Dette er med 981-HD på PV-70, roughly kalibrert etter THX Optimizer på SW filmene.

Blir å kjøpe inn en skikkelig kalibrerings-DVD og forske mer på problemet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo og MP3

Jeg har lest litt omkring Oppo og Shuffle-funksjon av MP3-avspilling... noen som har et Oppo produkt pg kan si litt om dette?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •