Jitterstøy eller rusk i drevet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jitterstøy eller rusk i drevet?

Hei, jeg har en Rotel RVD-995 jeg kjøpte for et par måneder siden. I det siste har jeg merket at etter ca 10-15 minutters spilling dukker det opp en slags tikkelyd med et par sekunders mellomrom som fortsetter helt til jeg enten skrur enheten av og på, eller åpner å lukker drevet. Dette skjer uansett cd-plate og påvirker ikke avspillingsposisjon. Noen som har noe tanker om hva det kan være, og om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det? Har prøvd både rense-cd og qtips med jif vindu uten noen hell.

Enheten skal etterhvert erstattes av en htpc så reparasjon hos verksted er uaktuelt, men hvis noen vet om noen triks, tas de imot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om laseren kommer litt ut av posisjon når den skal lese spor lenger ut på platen. Da kan du få lesefeil som gir seg utslag i nevnte tikkelyder. Eneste løsning på dette er å få kalibrert laseren på nytt. Neppe noe du vil gjøre selv.

Jitterstøy er etter min mening en illusjon så lenge det ikke er noe feil med digitalkabelen din.

Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... ja det høres fornuftig ut. Regner med at dette ikke er noe man kan fikse selv? Er det noen som vet om noen som gjør en slik kalibrering til en billig penge evt?

Jeg bruker forresten analog ut fra dvd-spilleren og det gir kun utslag ved avspilling av musikk-cd'er.

Edit: Jeg prøvde for morro skyld å starte en cd på tredje siste spor og da spilte den ut uten denne tikkelyden. Dette fjerner ikke mistanken til Shogun, men kan være at den mister posisjonen over tid heller en akkurat hvor på platen den leser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •