Naim DVD-5 vs. Cary DVD-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naim DVD-5 vs. Cary DVD-7

Naim DVD-5 vs. Cary DVD-7 er begge å anse som "high-end" dvd-spillere og koster ca. 30K veil her i Norge. I følge flere utenlandske nettbrukere har de begge lyd og bildegjengivelse som gjenspeiler dette. Men er det noen her på forumet som har kjennskap/erfaring med en eller begge disse spillerne og eventuelt hvem som er "best"? Og hva med kvaliteten i forhold til Pioneer 989 og Denon DVD-A1XVi?

Noen som kan uttale seg om følgende parametre på de nevnte spillere?

1)Lyd (både som drivverk ved digital overføring og analog gjengivelse)
    2) Bilde (analogt og digitalt (dvs. HDMI/DVI, vs. komponent)
    3) Brukervennlighet (oversiktlige menyer, rask reaksjonsevne på oppstart, menynavigering, drivverkstøy, fjernkontroll o.l.).

Er takknemlig for alle synspunkter (også synsing )

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom bildekvalitet er noe du vektlegger, så finnes det andre spillere som gjør en langt bedre jobb. Siden du tydeligvis ønsker en kombinert CD/DVD-spiller skal jeg ikke foreslå Denon's 2930 (som er langt bedre enn de nevnte når det gjelder bildekvalitet), men Arcam DV139 burde være en svært het kandidat.

http://www.arcam.co.uk/downloads/FMJDV139Insert.pdf
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar. Det er helt riktig at jeg ønsker et felles drivverk for CD/DVD. Det perfekte hadde vært om nettopp Denon 2930 el. 3930 som begge gir et bra bilde, også hadde fungert som et bra drivverk, hvis eneste oppgave er å sende et digitalt signal til en Meridian 861.V3 prosessor. Men jeg fikk ikke tak på i testen til JF om de nye Denon-spillerne er blitt bedre som drivverk, dvs. lite støy, stabil avlesning, rask oppstart og tilsvarende rask meny-navigering m.m. At 2930 ikke fungerer veldig bra som CD-spiller, er selvsagt ingen overraskelse, men heller ikke så viktig for mange som sitter med gode hjemmekinoforsterker/dac`er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg glemte å skrive at jeg støtter din oppfatning av forholdet pris/kvalitet. De er neppe verdt merprisen, med mindre noen av dem kommer på brukbørsen. Men så vidt jeg har skjønt på britiske og svenske magasiner (jf. også JF i Hjemmekino nr.5, 2005) er Naim dvd5 både som drivverk og lydgjengiver særdeles bra, og bedre enn Denon dvd-A1. Da er det verre med bildegjengivelsen, selv om det sikkert er bra nok for min Pioneer 507-plasma.

Som om det dukker opp et tilbud på naim, så er det kanskje grunn til å slå til. Hvis ikke, får jeg prøve ut Denon 3930 som drivverk. Kanskje blir jeg positivt overrasket?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cary DVD7 er vel muligens den beste multispilleren til musik under 50k!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Kan du ikke dele med oss forumdeltagere hva slags erfaring du har med DVD-7? (skriv gjerne noen linjer om spilleren som analog formidler, som drivverk, bildegjengiver o.l.)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med Naim DVD-5 eller Cary DVD-7, men har lest flere anmeldelser av DVD-5 og har vel egentlig forstått det slik at spilleren kun kan forsvare sin pris i et Naim setup.
    Meridian slipper i disse dager en ny DVD spiller i sin G serie.
    Jeg tror den får modelbetegnelsen G95 og støtter oppscalering til 1080P
    ta en telefon til hifi huset i morgen. Meridian sine dvd og cd spillere har jo alltid fått gode skussmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian DVD-spillere er alltid aktuelle (jeg har hatt 596 og 598 fra før). Problemet er at enkelte av dem har en tendens til å krangle litt med enkelte CD og DVD-plater (dette gjelder til og med topp-modellen DVD-800), og i tillegg har lyden vært litt tilbakelent (særlig surround-prosessorene og DVD-spillerne i G-serien). Men de litt eldre surroundprosessorene 568/568.2 og 861.V2/V3 er ikke tilsvarende tilbakelente, ei heller de gamle effektforsterkerne i fem-serien (555, 556, 557, 558.2), så det er selvsagt håp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forresten, om du mener G95, så er vel det et DVD Receiver System (med forforsterker og effektforsterker og det hele)? Men det kommer jo alltid noe nytt, også fra den kanten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her kom det ikke mye svar. Jeg må vel anta at dette skyldes at spillerne er av liten interesse pga. høy pris, og at de heller ikke er verdt merprisen i forhold til glimrende spillere som Pioneer 989, Denon 3930, eventuelt også flere av modellene til Arcam.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •