pioneer dv-989avi/ cd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer dv-989avi/ cd spiller

Hei! Jeg ser litt på dvd- spillere for tiden og lurer i den sammenheng på hvordan pioneer Dv-989avi vil fungere sammen med Dali mentor 6? Kan jeg bruke denne også som cd- spiller eller burde jeg kjøpe det også?

takk for svar!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting i veien for å bruke denne som en fullgod CD-spiller, men har du virkelige high-end ambisjoner må du nok se det rundt etter en dedikert løsning.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer sikkert helt greit helt til du får testet en skikkelig dedikert cdspiller

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere tester av denne rundt forbi. En av de grundigste er kanskje denne: XXL-TEST: Pioneer DV-989AVi-S (4/4) (28.02.2006)

Fasit "lyd-delen" fra denne testen:

Bewertung SACD/DVD-Audio-Wiedergabe
    Bemerkung: Mit seiner räumlich weitläufigen, dynamischen und exakt ausbalancierten Klangcharakteristik brilliert der DV-989AVi-S. Der Lohn: Exzellente neun Sterne!

Bewertung interner Dolby Digital/DTS-Decoder

Bemerkung: Der Decoder agiert ohne Abstriche gekonnt. Dafür vergeben wir 9,5 Sterne!

Bewertung Klang CD analog
    Greifen die Legato PRO Modi, ist kein Kraut gegen den DV-989AVi-S gewachsen. Souverän steht der Univeralplayer dann an der Klassenspitze.
    Vergeben wir 9,5 Sterne!

Bewertung Digitalton
    Bemerkung: Transparent, feinfühlig und räumlich auf Referenzlevel. Der Lohn: Neun Sterne.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Hei! Jeg ser litt på dvd- spillere for tiden og lurer i den sammenheng på hvordan pioneer Dv-989avi vil fungere sammen med Dali mentor 6? Kan jeg bruke denne også som cd- spiller eller burde jeg kjøpe det også?

takk for svar!
    Been there ;done that. Ikke tenk på det. solgte 989 nettopp fordi den ikke slår min gamle pds-06 som cd spiller. Treg er den også!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Been there ;done that. Ikke tenk på det. solgte 989 nettopp fordi den ikke slår min gamle pds-06 som cd spiller. Treg er den også!
    hehe.. ok.. det var bra å vite! Men da kommer jeg sikkert til å gå for denon 2930 som dvd- spiller og så kjøpe en cd- spiller. Er det noen som har erfaring med denne dvd- spilleren? Hvor mye burde jeg bruke på cd- spiller?? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. ok.. det var bra å vite! Men da kommer jeg sikkert til å gå for denon 2930 som dvd- spiller og så kjøpe en cd- spiller. Er det noen som har erfaring med denne dvd- spilleren? Hvor mye burde jeg bruke på cd- spiller?? :-D
    Hvor mye du burde bruke på CD spiller kommer selvsagt an på lommeboken din. Billigste bra CD spiller er kanskje Rega sin nye til 8000,- Ellers har vel Marantz og mange andre kurante spillere billigere enn det også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Her er jeg nødt til å si meg uenig med jan eriks påstand selv om vi residerer i samme by

Jeg synes 989 fungerer som en meget habil CD-spiller, og i tillegg mener jeg den er svært rask i forhold til sammenlignbare alternativer fra andre produsenter. Dette er også noe som har blitt understreket i mange tester..Jeg solgte en Denon DVD-A1XV til fordel for 989 - og det er flaggskipet til denon til dobbelt pris - så da for trådstarter tolke det dit han vil.

Har det vært noe galt med spilleren din jan erik? Hvordan har du hatt den tilkoblet resten av utstyret?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 989 selv og er svært fornøyd med den. Den fungerer utmerket som DVD-spiller, CD-spiller og SACD-spiller i tillegg. Min Post med den tyske testen var for å være "uhildet", men her er jeg ikke det.
    Spilleren er et "funn" og fungerer utmerket som en ren "multispiller".
    Har benyttet min "gamle" CD spiller som "master" mens 989'eren var inne til sonefrigjøring nå før jul. Kan ikke si at den leverte noe bedre - tvert imot.
    Så, mitt råd er dette: Lytt og hør før du "kaster" DVD-spilleren over bord som CD-spiller. Les testene av denne - og bli betenkt, her er det mange god-ord å lese. Pio'en er en meget bra spiller - uansett hvordan du ser eller hører på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Her er jeg nødt til å si meg uenig med jan eriks påstand selv om vi residerer i samme by

Jeg synes 989 fungerer som en meget habil CD-spiller, og i tillegg mener jeg den er svært rask i forhold til sammenlignbare alternativer fra andre produsenter. Dette er også noe som har blitt understreket i mange tester..Jeg solgte en Denon DVD-A1XV til fordel for 989 - og det er flaggskipet til denon til dobbelt pris - så da for trådstarter tolke det dit han vil.

Har det vært noe galt med spilleren din jan erik? Hvordan har du hatt den tilkoblet resten av utstyret?
    Heia Godset! Hehe. Trodde trådstarter mente 989 som cd spiller KONTRA en ordinær cd spiller?
    Ikke noe feil på 989 som DVD spiller nei. Den er glimrende !Brukte HDMI rett inn i min Philips 9831 42 lcd .Men jeg synes den er for dyr og dermed venter jeg heller på en ps 3 ellere en god HD kilde.Hadde håpet at min aldrende pds-06 kunne pensjoneres snart. Men dengang ei. Bruker kun pds -06 som drev rett inn i min Lyngdorf tda2200.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Da er jeg litt usikkker igjen hehe. Men hva villle dere valgt? denon 2930, eller pioneer 989. Er bildedelen bedre pioneeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treg? Er det noe som har kjennetegnet Denon-spillerne, så er det treghet. Treg til å finne riktig format og treg til å skifte spor. A11 var verstingen, brukte over 20 sekunder på å finne riktig format! DVD-3910 og DVD-A1XV var heller ikke bra, ihvertfall målt mot den gamle Denon DVD-3800 som faktisk bare bruker 5-6 sekunder fra du legger i plata til lyden kommer i høyttalerne.
    (Denons raskeste gjennom tidene, jeg har testet/eid godt over 10 dvd-spillere fra Denon siden 1997/98).

Du bør derfor sjekke om ikke også den nye serien; 2930 og 3930 har de samme utfordringene. Et hederlig (og positivt) unntak er 1920 som "bare" bruker 7-8 sekunder på å komme igang.

Men et annet spørsmål: Noen som vet hvordan 989 fungerer som rent drivverk, med ekstern prosessor/dac? Og er det mulig å kjøpe 989 i sort farge i Norge, eventuelt i UK?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Treg? Er det noe som har kjennetegnet Denon-spillerne, så er det treghet. Treg til å finne riktig format og treg til å skifte spor. A11 var verstingen, brukte over 20 sekunder på å finne riktig format! DVD-3910 og DVD-A1XV var heller ikke bra, ihvertfall målt mot den gamle Denon DVD-3800 som faktisk bare bruker 5-6 sekunder fra du legger i plata til lyden kommer i høyttalerne.
    (Denons raskeste gjennom tidene, jeg har testet/eid godt over 10 dvd-spillere fra Denon siden 1997/98).

Du bør derfor sjekke om ikke også den nye serien; 2930 og 3930 har de samme utfordringene. Et hederlig (og positivt) unntak er 1920 som "bare" bruker 7-8 sekunder på å komme igang.

Men et annet spørsmål: Noen som vet hvordan 989 fungerer som rent drivverk, med ekstern prosessor/dac? Og er det mulig å kjøpe 989 i sort farge i Norge, eventuelt i UK?
    Jeg har nettop denon 1920 fra før... Er veldig fornøyd med bildet på denne, men har ikke prøvd så mange andre dvd-spillere heller :P Men er bildet mye bedre på 2930 eller burde jeg bruke 1920 som dvd- spiller og kjøpe en cd- spiller istedenfor? Bråker denon 2930 like mye som 1920?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop denon 1920 fra før... Er veldig fornøyd med bildet på denne, men har ikke prøvd så mange andre dvd-spillere heller :P Men er bildet mye bedre på 2930 eller burde jeg bruke 1920 som dvd- spiller og kjøpe en cd- spiller istedenfor? Bråker denon 2930 like mye som 1920?
    Bildet er nok BETYDELIG bedre på 2930 enn 1920, skal vi tro alle de som har testet dette nye vidunderet. Når det gjelder drivverkstøy er denon en versting, jeg husker det var en av årsakene til at A1XV gikk ut vinduet hos meg. Pioneer DV-989 er LYDLØS i forhold. Det skal SVÆRT mye til før du hører noe i det hele tatt. For ikke å nevne raskere.

Det kan imidlertid hende at de nye denonspillerne har blitt bedre både på støynivå og loadingtid, men jeg er skeptisk i og med at de ikke har fjernet dette problemet flaggskipspilleren til 28k!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=J.
    Men et annet spørsmål: Noen som vet hvordan 989 fungerer som rent drivverk, med ekstern prosessor/dac? Og er det mulig å kjøpe 989 i sort farge i Norge, eventuelt i UK?[/QUOTE]

Drivverket skal være i topp klasse etter hva jeg leser på diverse fora. Jeg sjekket opp om denne kunne skaffes i sort - men uten hell. Å bestille deler for ombygging ville heller ikke komme særlig positivt ut rent økonomisk. Sjekk med importøren eller Kolbotn elektronikk, det er ett år siden jeg kjørte den løypa.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp denne spilleren selv,kom på ca 8000 via fyndbørsen(svensk nettsted)

Bare hatt den en ukes tid men den virker veldig lovende

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte forespørsel til Fyndbørsen, med fratrukket svensk moms og lagt til norsk moms + frakt ville det komme på ganske nøyaktig 9000,- Fikk du kanskje et bedre tilbud enn meg?

High Fidelity testet den for en god stund siden og var kritiske til kvaliteten som CD avspiller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Bildet er nok BETYDELIG bedre på 2930 enn 1920, skal vi tro alle de som har testet dette nye vidunderet. Når det gjelder drivverkstøy er denon en versting, jeg husker det var en av årsakene til at A1XV gikk ut vinduet hos meg. Pioneer DV-989 er LYDLØS i forhold. Det skal SVÆRT mye til før du hører noe i det hele tatt. For ikke å nevne raskere.

Det kan imidlertid hende at de nye denonspillerne har blitt bedre både på støynivå og loadingtid, men jeg er skeptisk i og med at de ikke har fjernet dette problemet flaggskipspilleren til 28k!
    Blir litt plaget av støy noen ganger ja:-? Jeg stikker ned på hifiklubben en dag og hører Men bildet er bedre på pioneeren? Jeg har familie i sverige så tror jeg kjøper pioneeren der hvis jeg velger den. Men Må jeg fortolle den??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Sendte forespørsel til Fyndbørsen, med fratrukket svensk moms og lagt til norsk moms + frakt ville det komme på ganske nøyaktig 9000,- Fikk du kanskje et bedre tilbud enn meg?

High Fidelity testet den for en god stund siden og var kritiske til kvaliteten som CD avspiller

Jeg hentet den på postkontor i sverige,da faller frakten bort..
    Sa oxo at jeg trengte kabel og sendte e-mail om hva de kunne tilby pakkepris.Da fikk jeg en hdmi kabel til ca 500 kr med på kjøpet..
    Må tenke på kursen og den flyr opp og ned,fks hadde man fått denne spilleren billigere i sommer pga kursforandriner
    Spilleren har holdt seg lenge på samme pris

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Altså;mitt poeng er at som CD spiller er den treg iforhold til en dedikert cd spiller. Samt at den IKKE er like bra til cd som en cd spiller. OG den duger altså ei heller kun som CD drev ettersom min pds06 (10år?) er bedre.

MEN som DVD spiller er den helt krem;stillle,vellbygd;nydelig bilde!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •