pioneer dv-989avi/ cd spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    High Fidelity testet den for en god stund siden og var kritiske til kvaliteten som CD avspiller
    Det var ikke spesielt overraskende. Med sitt erkekonservative hifi-grunnsyn kan jo ingen ting annet enn ultra-high end dedikerte CD-spillere gjøre en akseptabel jobb!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    ...Altså;mitt poeng er at som CD spiller er den treg iforhold til en dedikert cd spiller. Samt at den IKKE er like bra til cd som en cd spiller. OG den duger altså ei heller kun som CD drev ettersom min pds06 (10år?) er bedre.

MEN som DVD spiller er den helt krem;stillle,vellbygd;nydelig bilde!
    At den er like god som en god, dedikert CD-spiller til ren CD-avspilling er det heller ingen som har trukket i tvil, men at den gjør en god jobb også til det formålet sammenlignet med mange andre tilsvarende DVD-spillere må jo være hevet over enhver tvil.

Jeg har aldri hørt om en DVD-spiller som gjør en bedre jobb på CD-avspilling enn en dedikert CD-spiller til samme prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Jeg har aldri hørt om en DVD-spiller som gjør en bedre jobb på CD-avspilling enn en dedikert CD-spiller til samme prisen.
    Nei det stemmer det, Denon 3910 fikk mye skryt for lyden, men jeg tipper at Marantz CD 5001 til 2500,- ikke er noe dårligere på CD plater enn Denon DVD spilleren til 10 000,-

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan også lese testen i siste Lyd og bilde.
    Sitat:
    "Som CD-spiller fungerer også DV-989 meget bra, den tilsvarer en dedikert CD-spiller til omtrent 5-6.000 kroner."

Den har jo også kapasitet for DVD-A og SACD, noe ikke alle CD spillere i denne prisklassen har. Det er nok best å teste selv. Ellers så finnes det meget mye å lese om denne på forarer rundt forbi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det stemmer det, Denon 3910 fikk mye skryt for lyden, men jeg tipper at Marantz CD 5001 til 2500,- ikke er noe dårligere på CD plater enn Denon DVD spilleren til 10 000,-
    Nåja, både min gamle Denon 3800 og 3910 var bedre enn Marantz CD 5400 som CD-spiller på nesten alle parametre etter en sammenlikning (med bildekretsene avslått). Det eneste var at DVD-spillerne låt litt mer "mekaniske" og litt hardere i presensområdet. Men jeg er helt enig i påstanden, om vi snakker om dedikerte cd-spillere til 5000 og oppover.

Men dvd-spillere som drivverk, koblet til eksterne dac`er og prosessorer er kanskje mer undervurdert? Det finnes eksempler på comboer av dac/dvd-spillere som fungerer meget bra, kanskje vel så bra som en del cd-spillere og tilsvarende Dac`er. Hva kommer dette av?

Når det gjelder drivverkstøy er denon en versting, jeg husker det var en av årsakene til at A1XV gikk ut vinduet hos meg.
    Jepp. Igjen må jeg få fremheve den gamle DVD-3800 og den gamle DVD-A1. Helt lydløse (bare synd at bildet på disse gamle spillerne ikke kan måle seg med dagens spillere). Men så kom DVD-A11, DVD-3910, 2910, DVD-A1XV, 1920, som alle støyer, til dels mye om platene er ørlite ubalanserte. Vi får håpe at de nye er bedre på dette området.

Drivverket skal være i topp klasse etter hva jeg leser på diverse fora. Jeg sjekket opp om denne kunne skaffes i sort - men uten hell. Å bestille deler for ombygging ville heller ikke komme særlig positivt ut rent økonomisk. Sjekk med importøren eller Kolbotn elektronikk, det er ett år siden jeg kjørte den løypa.
    Ja, det skal jeg gjøre. Merkelig at Pioneer er så gjennomtenkte på Finishen til Plasma-TV`ene sine, altså sort pianolakk, men ikke klarer å frembringe noe tilsvarende på resten av utstyret (989/DV-79 finnes i sort i US, men da må det antakelig brukes strøm-omformer 110/220V).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som vet om jeg må fortolle Spilleren hvis jeg henter den i sverige? Det er noe galt med "tollen's" nettside :???:

Tror jeg blir nødt til å skaffe meg en dedikert cd-spiller senere ja Hvordan tror dere Marants SA- 7001 eller usher Cd-1, som ligger øverst på kjøpeguiden til bladet "hjemmekino" vil spille med mentor 6 og PS audio HC-2? Anbefaler dere noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så ble Pioneer DV-989AVi ikke uventet kåret til årets DVD-spiller i magasinet Lyd og bilde. Fortjent etter det jeg har sett til nå!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der ute med Dv-989 som har noen innstilling tips??

Selv har jeg kun endret bilde menyen til på pure cinema til auto 2 og prog motion til slow..Også satt jeg opp black level en knep til mot max

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Noen der ute med Dv-989 som har noen innstilling tips??

Selv har jeg kun endret bilde menyen til på pure cinema til auto 2 og prog motion til slow..Også satt jeg opp black level en knep til mot max
    Er du fornøyd med denne så langt? :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører identisk til "direct" over HDMI (12 bit component og 720p) bortsett fra at jeg har skrudd opp middels og høy skarphet fra medium til maks og pure cinema til "on".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Er du fornøyd med denne så langt? :-D

Det er jeg...
    Har bare følt meg fram med menyene og følgte at dette ble bedre en direct

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører identisk til "direct" over HDMI (12 bit component og 720p) bortsett fra at jeg har skrudd opp middels og høy skarphet fra medium til maks og pure cinema til "on".

Hva mener du med den første setningen din??
    Man kan vel ikke endre noe på direct?
    At du kun har endret på det du skrev på memory 1?
    Prøv å endre til auto 2,synes det ble bedre

Hva er forskjellen på 16:9 wide og compressed??
    Hvem kjører du?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hva mener du med den første setningen din??
    Man kan vel ikke endre noe på direct?
    At du kun har endret på det du skrev på memory 1?
    Prøv å endre til auto 2,synes det ble bedre

Hva er forskjellen på 16:9 wide og compressed??
    Hvem kjører du?
    Jeg mener det jeg skriver vel Kun endret det jeg skrev i forhold til direct ja..

Du skal kjøre 16:9 wide, compressed er for å vise sorte striper på sidene ved 4:3 materiale om jeg ikke husker feil. Du vil egentlig ikke se noen forskjell på anamorft 16:9 materiale.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Er det ingen som vet om jeg må fortolle Spilleren hvis jeg henter den i sverige? Det er noe galt med "tollen's" nettside :???:
    Det er ikke toll på den, men skal du ta den lovlig inn til Norge må du stoppe på grensen og betale norsk moms. Den svenske momsen får du vel tilbake etterpå så vidt jeg har skjønt. Har ikke handlet slik fra Sverige selv...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg mener det jeg skriver vel Kun endret det jeg skrev i forhold til direct ja..

Du skal kjøre 16:9 wide, compressed er for å vise sorte striper på sidene ved 4:3 materiale om jeg ikke husker feil. Du vil egentlig ikke se noen forskjell på anamorft 16:9 materiale.

Muligens jeg er litt treg i dag..:-D
    Men hvordan finner du innstillingene til direct?
    Eller er de det samme som memory 1?
    he he,begynner å gå litt surr i huet mitt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har justert i menyene er innstillingene på mem 1, 2 og 3 identiske til direct. Selv har jeg selvfølgelig forskjellige innstillinger på de tre, men det er den jeg beskriver over jeg benytter mest.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk enkelt og greit på video adjust-knappen, deretter velger du enten mem 1, 2 eller 3 og deretter "detailed settings". Under detailed settings kan du bla frem og tilbake mellom mem 1, 2, 3, natural, enhanced, direct osv og se innstillingene under alle. Veldig enkelt og greit :P

Men til alle med denne spilleren som kjører HDMI: Sjekk at dere kjører 12 bit component under HDMI-settings. Dette er klart bedre enn både component og RGB.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brente backup dvd'er på Pioneer DV-989

Hvor bra er Pioneer DV-989AVi til å spille brente dvd'er og cd'er ? Takler den det meste? Og tar den begge dvd-formatene (+ og -) ?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra spesifikasjonene til 989'eren:
    CD-R/RW Ja /Ja
    HD-CD Nei
    DVD-R/RW Ja /Ja
    DVD+R/RW Ja /Ja
    DVD-RAM Nei
    VCD/SVCD Ja /Ja
    Nettverk Nei
    Min erfaring (som andres) er at Pio'en kan være følsom på materialet.
    Jeg har egne DVD'er som jeg har brukt lenge (på denne spilleren) som plutselig ikke vil lenger. Men da jeg i 98 % av tilfellene alikevel kjører originale varer, så er ikke dette noe problem for meg.
    Konklusjon:
    Kjører du mye (mer enn 50 %) kopierte varer ville jeg ikke valgt Pioneer som spiller. Ikke på grunn av kvalitet, men på grunn av kompatibilitet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •