Hvilken CD-/DVD-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken CD-/DVD-spiller?

Er på jakt etter en ny spiller for avspilling av CD og DVD. Avspilling av CD er pri 1 mens avspilling av DVD er pri 2, men ønsker selvfølgelig best mulig bildekvalitet ved DVD-avspilling.

Hadde tenkt meg en prisklasse opp til 15-16.000,-. Hva tror dere gir det best resultatet av å kjøpe en dedikert CD-spiller og en billigere DVD-spiller, eller en dyrere DVD-spiller? Må vel kanskje opp en prisklasse eller to for å få i både pose og sekk?

Noen alternativer jeg har sett litt på:
    Marantz SA-7001 (KI) + DVD (Denon 2930 eller Oppo 971?)
    Abrahamsen v1.0 + DVD (Denon 2930 eller Oppo 971?)
    Denon 3930
    NAD M55
    Pioneer 989
    Marantz DV-7001
    Yamaha DVD-S2700
    Arcam ?

Hvordan klarer f.eks. Nad M55 seg mot Marantz SA-7001?

Hvilke andre forslag bør jeg kikke nærmere på?

Utstyr det skal brukes sammen med er
    Mirage OM-6
    HK AVR-5500 (Denne skal etterhvert byttes ut)
    Electrocompaniet AW-220

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam dvd spilleren er utrolig musikalsk og like god på musikk som på film. Siker på den selv tror den heter dv-137 eller noe. ellers har jeg bare hørt abrahamsen cd-spilleren. Den spiller veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble til at jeg bestilte en RME ADI-2 DAC. Så får vi høre hvordan resultatet blir når den kommer i hus. Når det skjer vil jeg benytte min nåværende DVD-spiller som drivverk.

Så får vi se hva det blir til med ny DVD-spiller. Denon 2930 er et aktuelt alternativ. Eller kanskje en Toshiba HD-XE1. Denne skal jo benytte samme Realta-chip som 2930, så da bør vel bildekvaliteten også på SD DVD være sikret. Får se ann erfaringene når denne kommer i handelen. Eller kanskje LG sin kommende HD kombispiller. Eller kanskje...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du 5-10k på cd-spiller, så får du bedre lyd enn noen dvd-spiller vil være i nærheten av! Hvis dvd er pri2, så er det bedre å ha en billig dvd-spiller (evt opptaker) ved siden av.

Jeg snakker av erfaring, for jeg her brent meg. Leste for et par år siden en test av en dyr dvd-spiller (Pioneer til 8000), som Lyd og bilde mente hadde også den beste cd-lyden i prisklassen. Solgte derfor min Marantz cd-spiller og fikk en lydmessig nedtur av dimensjoner. Kjøp seperat cd-spiller er mitt råd, og ikke si at du ikke var advart!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elcomp: Er nysgjerrig på den ADI-2 saken, så hadde satt pris på noen kommentarer om førsteinntrykket ditt, når du har fått lyttet litt.
    Gratulerer med ny duppeditt, btw!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •