Hjelp med bilde til Samsung 860

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med bilde til Samsung 860

Jeg har anskaffet Samsung 860 pga HDMI, men det har oppstått et lite problem. Det skal nevnes at jeg ikke er veldig inne i gamet når det gjelder hi-fi, men liker store bilder og høy lyd. Kan vel betraktes som en nybegynner

Jeg har en noe gammel PJ, og hadde lyst til å bytte ut den gamle dvd-spilleren med en ny for å kunne koble til PJ via dvi/hdmi. Dvd-spilleren er koblet opp til en infocus 4805 med en grei 10m hdmi-kabel via et infocus dvi-adapter. Alt gikk som smurt i starten og oppstartsbildet kom opp med en gang, men så når disken er satt i og loading i oppstartsbildet går bort blir skjermen bare lys blå ved 720 og det kommer i tillegg opp for høy oppløsning ved 1080.

Kommer dette av mellomleddet hdmi og dvi sammen med at avstanden er lang, eller er det mine innstillinger som er galt satt opp. Har forsøkt mye kombinasjoner der, med samme eller dårligere resultat om mulig

Har bare kunnet forsøke med s-video med samme lengde og det går uten problem, men kan se på oppstartsbildet at det er bedre med hdmi der. Så hadde virkelig håpet at dette skulle gå i orden.

Takker for mange hjelpende tråder tidligere og håper at mitt spørsmål kan besvares..

You can't see me!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå fått forsøkt med en kortere kabel, men den er noe dårligere i kvalitet med samme resultat som tidligere. Ingen som har noen formening om hva som kan være galt?

Prøver med komponent i morgen, og regner med at dette vil gå bra. Har sett en del rundt, og det er mange forskjellige meninger rundt spillere med lav kvalitet i forholdet hdmi-komponent. Noen her som vet om komponent-tilkoblingen vil gi like bra bilde som hdmi-tilkobling evt. mot den PJ jeg har?

You can't see me

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •