DVD spiller til 2-3000 til Samsung M71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller til 2-3000 til Samsung M71

Hei!

Jeg er ny på forumet og har ikke så masse peiling på TV og DVD. Lurer på om dere har noe tips til en god DVD-spiller som også kan spille CD'er med OK kvalitet. Denon 1930? Fikk den anbefalt av en kompis.

Samsungen har 768p, hvordan vil bildet bli hvis jeg kjøper en DVD-spiller som oppskalerer til 1080p? Må TV'en nedskalere igjen? Eller kan en stille inn DVD-spilleren til å bare oppskalere til 720p?

Flott, håper noen kan hjelpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å sjekke ut cambridge dv89.. den er kjent for å spille av cd-plater med god lyd, i tillegg til å være en god dvd-spiller med alle mulige tilkoblingsmuligheter.. denne kan du også stille inn oppskaleringen på. alt fra 576- 1080.. 720p er jo selvfølgelig å anbefale da i så fall slik at samsung slipper å nedskalere

CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller

tester ligger på høyresiden på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, så du vil si at den er et bedre kjøp enn Denon 1930?

Og det er sant at det blir bedre bilde når DVD'spilleren oppskalerer enn når TV'en gjør det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått Cambridge dvd89 i hus og er svært fornøyd. CD-lyden var over all forventning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha for svar! Da ser det kanskje ut som jeg tar 89'ern. Venter litt til for å se om noen svarer på det jeg spurte om.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en en m61 selv med marantz dv6400(component) spiller. har hatt med denon 1920 og nå nylig 1930 hjem(har også prøvd marantz 6600) og prøvd hdmi opp i mot min marantz spiller .Har også sett M71 med en 1930 spiller og det er jo knalle bilder. På min 40m61 ryddet denon opp i litt mylder i sterke farger(rødt/blått) samt at bakrunn holdt seg noe skarpere ved raske bevegelser.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tz-6600-a.html

Så om du skal kun tenke bilde er nok denon 1930 et godt valg, skal du bruke den til musikk samlingen også ville jeg kanskje(har ikke testet cd lyden opp mot hverandre denon/marantz) hatt litt ro noen uker til å ventet på den nye 6001 dvd spilleren fra marantz.(som koster litt mer men vil tro den tar denon på det musikalske)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg har forstått så kan man vel ikke velge oppskalering på projektor eller tv.. denne er allerede forhåndsinnstillt.. spank me if i`m wrong:twisted: .. poenget er at projektor eller tv skal ha et best mulig signal inn, da mener jeg ikke høyest mulig oppløsning, men en oppløsning nærmest den som er oppgitt for projektor/tv.. hvis du har 768 på tv`n, så vil det være gunstig å bruke 720 ut av dvd-spiller, slik at tv`n din slipper å legge til eller trekke fra "pixler" selv..

denon har jeg ikke prøvd, men de går jo for å være gode. marantz er jo også et hot navn, men jeg veit at cambridge alltid har lagd utstyr som er utrolig bra til prisen. så nå er det vel opp til deg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med litt mer info fra dere alle hjelpsomme folk her på forumet. Står nok nå mellom Cambridge og Denon, er ikke sikker. Er jeg mest opptatt av bildet, så blir det nok Denon, CD så Cambridge.

Takk!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem visst man skal si det sånn,

Men kommer til og gå for denon 1930 da denne leverer et bedre bilde.

Så da er det opp til deg, bilde eller lyd?

Så lykke til, og god jul til alle!

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DVD89 gir ett meget bra bilde på min Samsung LE40M61 via HDMI men spilleren gir fra seg en meget irriterende tikkelyd i drivverket (mekanisk)
    Dette høres meget godt ved CD avspilling. Skal levere den til rep. og hvis de ikke klarer å fikse det kommer jeg til å kreve å få legge i mellom til en Denon 1930.

tikkingen er ett kjent problem på minhembio.com sine diskusjonsforum

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den oppfatning, og ut ifra det jeg har prøvd og testet ut, at det er bedre å sende 576P ut enn 720P. Bildet som vises på en 768x-skjerm vil alltid være 768 linjer. Og det er mye vanskeligere for en skjerm og legge til 48 linjer, ved 720P, enn å legge til 192 linjer på 576P. Det kreves en hinsides bra bildeprosessor til å regne ut de 48 linjene, for å gjøre at dette ser bra ut.
    Jeg tviler vel dog på at man klarer å se så stor forskjell på 576P og 720P, men noe har jeg klart å spore.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem OPPO971H i dette beitet. Den er uslåelig til prisen !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •