DVD spiller/DVD opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller/DVD opptaker

Heisann.

Skal kjøpe Panasonic 42PV60 plasma om noen dager, og vil anskaffe meg en Dvd spiller i sammeslengen.

JEg vil da ha en dvd spiller som gir meg maksimal film kvalitet på panasonicen!=)
    Hva burde jeg gå for?

Har kikket på DvD opptakere også, er det bedre å kjøpe dvd opptaker?

Vil bruke maksimalt 4-5000kr ...

Gi meg forslag på hva jeg burde kjøpe!=)

Takk for tips!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er bra: DV-696AV-K Pioneer DVD-spillere - Hjemmeunderholdning

Den har 720p oppløsning og HDMI. Bedre får du det ikke til den prisen (ca. 1.400 på elkjøp)

Opptager kommer du aldri til å trenge...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kan gå helt opp i 4-5 000 kr.. er det noe som er dyrere enn den som er bedre? som kan gjøre film opplevelsen enda bedre på panasonicen...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hvis jeg kan gå helt opp i 4-5 000 kr.. er det noe som er dyrere enn den som er bedre? som kan gjøre film opplevelsen enda bedre på panasonicen...
    Du kan sikkert gå opp til 1 million kroner. Men er det noe vits? Hvis du ser forskjell så si ifra Den spilleren jeg fortalte om er en rein DVD avspiller med DivX i tillegg... Hvis du legger mere kroner til så får du mere tillegg som SACD og div. ting du antakelig ikke trenger. Derfor så er den pioneer spilleren god nok. Har fått masse bra kritikk også.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hva jeg skal kikke etter..

Hva er SACD og DIV. ting?

Men er vel bare en dvd spiller som får film kvaliteten bedre og kan spille av brente dvd plater som er for meg trur jeg... altså da hdmi inngang og divx etter det jeg har skjønt.

Men forklar gjerne hva alt det andre der brukes til=)

Med dvd opptaker lagrer du vel bare filmer du tar opp på tven osv? og serier..

P.S skal koble opp dette annlegget også Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal ta opp det jeg gjør på Tv`en.. Hvilken opptaker annbefaler dere? som leverer bra når det gjelder film kvalitet også..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en ting til... Hvorfor ikke vente til over nyttår og kjøpe en HD DVD spiller? Det er jo det aller beste. Kommer til å koste rundt 5-6 tusen og faller nok uttover våren og til høsten igjen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer allerede til våren altså?=) Ja da går jeg heller for det hvis det er mye bedre...? Har jo ihvertfall 5-6k ekstra å bruke, så har lyst på det da.

Hva er egentlig forskjellen mellom hd-dvd og dvd? Er det ting som Hd-dvd kan gjøre som ikke dvd kan?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer allerede til våren altså?=) Ja da går jeg heller for det hvis det er mye bedre...? Har jo ihvertfall 5-6k ekstra å bruke, så har lyst på det da.

Hva er egentlig forskjellen mellom hd-dvd og dvd? Er det ting som Hd-dvd kan gjøre som ikke dvd kan?
    Glemte helt HD-DVD siden du spurte om DVD i tråden.

Siden du har pv60 så har du HD ready tv. HD-DVD spiller av filmer i 720p som er HD. HD eller High Definition er dobbelt så bra som vanlig tv sendinger og DVD. Så bildet på en HD-DVD er dobbelt så bra/skarpt som vanlig DVD. Kan du vente så gjør du det. Skal komme inn på elkjøp snart. sjekk her: Elkjøp - Toshiba HD-spiller

Finner du litt info om HD DVD også

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja=) da blir det nok en sånn på våren=) Kommer det mange forskjellige på våren? Hva skal jeg se etter for å velge den beste av de som kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja=) da blir det nok en sånn på våren=) Kommer det mange forskjellige på våren? Hva skal jeg se etter for å velge den beste av de som kommer?
    Det vil nok bare være en håndfull HD-DVD spillere på markedet i første halvdel av 2007.
    Flere av disse sliter med barnesykdommer og bugs, så jeg anbefaler å sjekke seriøse tester. Finnes mange informative tester på nettet hvis du søker litt på HD-DVD. Fagblader som feks DVD & Hjemmekino er også kilder til god info.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal sjekke testene=) Men hvilken tekniske spesifikasjoner må man se etter for å få bra kvalitet?

Har satt meg inn i TV nå, men har ikke peil når det gjelder hd-dvd maskiner.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal sjekke testene=) Men hvilken tekniske spesifikasjoner må man se etter for å få bra kvalitet?

Har satt meg inn i TV nå, men har ikke peil når det gjelder hd-dvd maskiner.
    Man må ikke se seg blind på spesifikasjoner. Det som gjelder er bildekvalitet og det finner de fort ut på sånne tester som f.eks. lyd&bilde har osv. Uansett så tror jeg alle HD-DVD spillerne som kommer ut har kjempe bra bilde, så er som sagt tilleggs utstyr man må finne ut om man trenger. Skal du kun se HD DVD, så kjøp den billigste eller den som passer inn i anlegget. Eneste som er viktig er at de har HDMI.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er og kjøpe sony PS3 dette er en blu-ray spiller som også kjører HD oppløsning, fungerer utmerket også på DVD og i tillegg er en utmerket spillekonsoll, prislapp ca 5000 tror jeg, lanseres trolig i mars. Blu ray er et konkurrerende medie til HD dvd.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et annet alternativ er å kjøpe xbox360 og så kjøpe HD-DVD addon til xboxen. Billigere enn ps3, dessuten så kommer BlueRay til å gå dukken om et par år.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min DV-490 idag
    En kompis har den samme og den leverer syyylskarpt bilde, også kostern bare rundt 1000-lappen + at den har HDMI...

hardisk er vel egentlig ikke nødvendig (om du ikke bare måååå ha en med engang)... når det digitale bakkenettet er oppe så får man jo ditigalboks med hardisk og om du skaffer feks en HTPC så kan du jo ha så stor harddisk du vil... så hardisk på DVD er vel dabbet litt ned etter den store lykkerusen for 2år siden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke BD går dukken om et par år xdim, vi trenger egentlig Blu-ray..
    Bare tenk på LOST eller PrisonBreak feks.. istedefor 200 DVD'er eller 10 HD-DVD'er så trenger man bare én BD-DVD deiiilig... så når det gjelder serier så er jeg meget positiv til gigantisk lagringskapasitet på DVD'er

(vet at ikke 200 DVD'er går opp med 10 HD-DVD'er mot 1 BD, men bare prøvde å forklare lett )

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Håper ikke BD går dukken om et par år xdim, vi trenger egentlig Blu-ray..
    Bare tenk på LOST eller PrisonBreak feks.. istedefor 200 DVD'er eller 10 HD-DVD'er så trenger man bare én BD-DVD deiiilig... så når det gjelder serier så er jeg meget positiv til gigantisk lagringskapasitet på DVD'er

(vet at ikke 200 DVD'er går opp med 10 HD-DVD'er mot 1 BD, men bare prøvde å forklare lett )
    Trenger vi virkelig ett helt nytt format? DVD har jo nettopp kommet egentlig. Syntes det blir feil å bytte til noe helt nytt. dessuten så selges mye mer HD DVD enn blueray. Hvorfor skal du ha lost eller pb på 200 DVD'er ??? Kan du ikke bare laste ned HD versjonen på harddisken din da? Ingen som gidder å ha serier på dvd når det ligger klart på HTPC'en...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. har lastet dem ned.. :P bare prøvde et lite eksempel.. feks ringenes herre da... "please insert disc 2" midt i filmen :s

Men enig, vi trenger egentlig ikke å bytte ut DVD ennå.. DVD vil nok leve i hvertfall 5år til... så vi må nok leve med 3 formater leeeeenge...

Til spill så blir kanskje BD en hit etter 10år.. når GTA 10 kommer ut... med hele verden åpen men men....

Dessuten er jo ikke DVD HD-kvalitet.. vi får jo snart bedre kvalitet på NRK enn på DVD... sikkert også en av grunnene til utbytting... men til film støtter jeg opp mot HD-DVD... men som lagring er jeg mer BD... altså ingen fanboy hvertfall

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    hehe.. har lastet dem ned.. :P bare prøvde et lite eksempel.. feks ringenes herre da... "please insert disc 2" midt i filmen :s

Men enig, vi trenger egentlig ikke å bytte ut DVD ennå.. DVD vil nok leve i hvertfall 5år til... så vi må nok leve med 3 formater leeeeenge...

Til spill så blir kanskje BD en hit etter 10år.. når GTA 10 kommer ut... med hele verden åpen men men....

Dessuten er jo ikke DVD HD-kvalitet.. vi får jo snart bedre kvalitet på NRK enn på DVD... sikkert også en av grunnene til utbytting... men til film støtter jeg opp mot HD-DVD... men som lagring er jeg mer BD... altså ingen fanboy hvertfall
    Er enig med deg der ja. Film = HD-DVD og lagring kan være blueray. Men kommer til å bli som med VHS og betamax (eller hva det var). En vinner, men vinneren er ikke nødvendigvis den beste. Vinneren har mest penger i ryggen.... Slik vår rettferdige verden er

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •