DVD spiller/DVD opptaker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Betamex var vist bedre, men mer kronglete.. slik sony altid liker å gjøre det.. så vanskelig som mulig
    Det mest geniale formatet er vel egentlig DVD... billig å kjøpe brennbare grei lagrings kapasitet og egentlig ganske bra bilde også... Ser ikke mye forskjell på HD og DVD jeg hvertfall.. men man kan jo late som...
    Tror ikke jeg stiller meg opp for å kjøpe en HD-DVD eller BD spiller først hvertfall.. føler ikke at de er verdt det, 6-8000kr.. usjj.. Husker jeg kjøpte en av de flrste DVD'ene... Pioneer DV-717 til 8585kr.. Da var jeg happy!!!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Betamex var vist bedre, men mer kronglete.. slik sony altid liker å gjøre det.. så vanskelig som mulig
    Det mest geniale formatet er vel egentlig DVD... billig å kjøpe brennbare grei lagrings kapasitet og egentlig ganske bra bilde også... Ser ikke mye forskjell på HD og DVD jeg hvertfall.. men man kan jo late som...
    Tror ikke jeg stiller meg opp for å kjøpe en HD-DVD eller BD spiller først hvertfall.. føler ikke at de er verdt det, 6-8000kr.. usjj.. Husker jeg kjøpte en av de flrste DVD'ene... Pioneer DV-717 til 8585kr.. Da var jeg happy!!!
    Ja betamax var mye bedre. Ser egenetlig ikke så veldig stor forskjell på DVD og HD-DVD nei, men litt klarere blir det jo... Litt mere data aktig liksom. Blir jo bare mer og mer kunstig bilde.

Du kjøpte pioneer-717 du også ja!!!! kult! Husker jeg skulle ha meg DVD med en gang. Ga nesten 10.000 for den jeg... men da kosta det jo 1000 kroner å gjøre den sonefri. hehehe. Var sinnsykt happy jeg oxo... Alle kompissene måpte vettu. Har den enda faktisk, med masse støv på og har slutta å ta vanlige CD'er. Noen som vil kjøpe ? hehe.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen mellom blue ray og HD - DVD ?

Vil DvD filmer selges som Blue ray DVD og HD DVD ? kan man da kjøpe blue ray dvd`er og spille av på en HD DVD maskin?

Etter det jeg har skjønt, så er HD DVD og DVD nesten det samme, bare litt forskjell på bildekvalitet...

Blue ray`en er noe for seg selv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd opptaker

Har selv vurdert å kjøpe meg dvd/hard disk opptaker. Er ikke så lenge til det digitale bakkenettet blir åpna og når de analoge tv signalene blir borte er vel disse harddisk opptakerne ubrukelige ? Slik sett hadde nok mediasenter pc og tilsvarende mere fornuftig da disse lettere kan oppgraderes.. så å investere i en dyrere hard disk opptaker vil etter min mening være å kaste pengene ut av vinduet...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehhee.. ja, dv-717 var noe for seg selv, og en av de første til å vinne den prestisjefulle EISA-prisen veldig happy,... men spilleren er fortsatt genial den dag idag.. så angrer ikke.. eller litt.. 8585kr var vel litt i det meste laget, hehehhe....

Forskjellen mellom blu-ray og HD-DVD er så og si ingenting...
    blu-ray (BD) bruker en syyyyk form for kopisperre, noe sikkert HD-DVD vil benytte seg av med tiden også.. desverre..

Forskjellen er vel mer på antall GB (gigabyte) man kan lagre.. BD kan lagre mye større, men BD er også mye dyrere å produsere (hvertfall den dag idag) og dvs. dyrere spill/filmer... men forskjell er d ikke.. begge deler er ekte HD så d vil nok bli mye kriging framover... men å satse på DVD 2-3år til er nok ikke dumt...

Om man trenger en dvd optager med engang er d jo like greit å kjpe en dvd-spiller med opptaker.. men siden d er så utrolig mange andre alternativer for de som virkelig vil gjøre mer ut av kino-opplevelsen som HTPC og superdeilig digitalboks, så ville jeg nok heller kjøpt en fin dvd-spiller uten opptaker...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Har selv vurdert å kjøpe meg dvd/hard disk opptaker. Er ikke så lenge til det digitale bakkenettet blir åpna og når de analoge tv signalene blir borte er vel disse harddisk opptakerne ubrukelige ? Slik sett hadde nok mediasenter pc og tilsvarende mere fornuftig da disse lettere kan oppgraderes.. så å investere i en dyrere hard disk opptaker vil etter min mening være å kaste pengene ut av vinduet...
    De har ikke startet byggingen enda, så bakenttet tar tid. De slukker sikkert ikke analognettet før om 5 år. De som har kabel fra feks UPC kan sikkert "nyte" analogsendinger enda lenger.
    Det blir nok ikke tvang som driver dette skiftet, men snarere kundenes ønske om bedre lyd og billedkvalitet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    De har ikke startet byggingen enda, så bakenttet tar tid. De slukker sikkert ikke analognettet før om 5 år. De som har kabel fra feks UPC kan sikkert "nyte" analogsendinger enda lenger.
    Det blir nok ikke tvang som driver dette skiftet, men snarere kundenes ønske om bedre lyd og billedkvalitet.
    Utbyggningen er i gang den. Her oppe på tv tårnet har de begynt å sette opp utstyr. Vi (her i buskerud) får digitalt bakkenett ca. oktober 2007. Sjekk denne siden: Når - www.ntv.no

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Enda et annet alternativ er å kjøpe xbox360 og så kjøpe HD-DVD addon til xboxen. Billigere enn ps3, dessuten så kommer BlueRay til å gå dukken om et par år.
    Blir vel en ganske drøy påstand og påstå at HD DVD vinner denne formatkrigen allerede nå, selvfølgelig selges det flere HD dvd nå fordi de var først ute med sitt produkt. Tror dette endrer seg når PS3 kommer til våren, men det vil vi først se når den tiden kommer.

Forskjellen på formatene DVD- HD DVD og blu ray er i hovedsak lagringsplassen på plata, de ser alle ut som en cd plate men på grunn av måten laseren leser plate har de forskjellig kapasitet, dette gjør at man kan lagre feks filmer og lyd med større oppløsning. Blu ray er det formatet som tar mest kapasitet ca 50GB, HD DVD ca 25Gb og DVD ca 8,5GB understreker at dette er ca.

Skulle jeg komme med et råd så ville jeg kjøpt en billig DVD med HDMI utgang(ca 1000-1500kr) og avventet kjøp av HD DVD –Blu ray litt senere i 2007.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Blir vel en ganske drøy påstand og påstå at HD DVD vinner denne formatkrigen allerede nå, selvfølgelig selges det flere HD dvd nå fordi de var først ute med sitt produkt. Tror dette endrer seg når PS3 kommer til våren, men det vil vi først se når den tiden kommer.

Forskjellen på formatene DVD- HD DVD og blu ray er i hovedsak lagringsplassen på plata, de ser alle ut som en cd plate men på grunn av måten laseren leser plate har de forskjellig kapasitet, dette gjør at man kan lagre feks filmer og lyd med større oppløsning. Blu ray er det formatet som tar mest kapasitet ca 50GB, HD DVD ca 25Gb og DVD ca 8,5GB understreker at dette er ca.

Skulle jeg komme med et råd så ville jeg kjøpt en billig DVD med HDMI utgang(ca 1000-1500kr) og avventet kjøp av HD DVD –Blu ray litt senere i 2007.
    Hvorfor skulle format krigen endre seg når PS3 kommer??? Folk vil ha stilige enkle avspillere til å spille film ikke en ps3 spillekonsoll som koster skjorta. Og får å ta det litt videre... Hvor mange bruker PS2 til å spille av DVD filmer? Tviler på at onkel og tante og foreldre osv osv kjøper seg en ps3 liksom.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hvorfor skulle format krigen endre seg når PS3 kommer??? Folk vil ha stilige enkle avspillere til å spille film ikke en ps3 spillekonsoll som koster skjorta. Og får å ta det litt videre... Hvor mange bruker PS2 til å spille av DVD filmer? Tviler på at onkel og tante og foreldre osv osv kjøper seg en ps3 liksom.
    har du eller jeg misforstått her, PS3 koster mindre en en HD DVD spiller har langt flere funksjoner og den er enkel og bruke som avspiller. Jeg mener du får mer for pengene om du kjøper en slik i stedenfor en dedikert spiller til 5000-10000, for de mer kresene har vel ikke hi end HD DVD/ Blu ray kommet enda.

Onkel tante etc klarer seg sikkert med en billig DVD foreløpig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være bedre å kjøre filmene på blue ray spilleren til PS3 istedenfor den vanlige pioneer dvd spilleren? DV-696AV-K Pioneer DVD-spillere - Hjemmeunderholdning

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Vil det være bedre å kjøre filmene på blue ray spilleren til PS3 istedenfor den vanlige pioneer dvd spilleren? DV-696AV-K Pioneer DVD-spillere - Hjemmeunderholdning
    Ja selvfølgelig. Blue ray = HD 1080p oppløsning.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit det er 1080p oppløsning på den, men den Tv`en jeg bestilte nå har ikke 1080p, bare 720p,1080i... er blue ray det beste forde da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    greit det er 1080p oppløsning på den, men den Tv`en jeg bestilte nå har ikke 1080p, bare 720p,1080i... er blue ray det beste forde da?
    er 1080p på HD-DVD også forresten. hehe. Ikke heng deg opp i hva som er det beste. Bare kjøp deg HDDVD eller blueray, du kommer til å bli fornøyd uansett. Hvis du ikke skal ha HD, så gå for den pioneeren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •