Marantz dv6001 og dv7001

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz dv6001 og dv7001

hei

jeg har bestemt meg for å gå for en av disse når de kommer i jan/feb neste år, pris er 4495.-og 7990.- tror jeg, fant spec på dv6001 på de amerikanske marantz sidene og det ser ut som den faktisk blir en råere spiller enn 7600, gleder meg til å se hvor rå dv7001 blir da? separat strømforskyninger +++ snakcs, har marantz sr7001 receiver + klipsch rf 62+rc62 og rs 52+ sub fra før,
    har testet en audioquest hdmi kabel nå også, den var rå i forhold til supra sin, spesielt på detaljer og fargegjenngivelsen var den overlegen.

driver forsatt og spiller inn de nye høytalerne og receivereren og det er en glede.

på forhånd takk for tips om dv6001 og dv7001(de tar begge oppskalering til 1080p og bruker hdmi 1.2 ver)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet hvaslags teknologi 7001 vil bruke? ser 6001 satser på gode gamle faroudja, og da er vel 2930 et bedre kjøp på bildesiden skulle man tro. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funnet litt mer info om 7001, nemlig at den arver noe teknologi fra 9600. dette må vel bety at den ikke kan matche 2930/3930 på billedsiden, siden folk som har sett begge deler sier 2930 er bedre. ingenting som tyder på noen reon vx i 7100.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for opplysningen, men dv9600 er vel ikke en dårlig maskin å "arve" fra?
    kan nok hende denon da blir bedre på bildesiden ,men hva med lyddelen?
    skal nemmelig bruke den en del som cd spiller også og har oppfattet marantzz som langt mer musikalsk tidligere, vil vel ikke avskrive bildedelen heller for dv9600 har jo fantastisk bildekvalitet den.

godt nytt år

mvh
    jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dv7001 er også basert på farouja såvidt jeg vet, så om den blir en bedre spiller en dv7600 er jeg ikke helt sikker på. Kommer litt an på om utstyret ditt støtter 1080p tror jeg. DV7600 er blant de beste dvd spillere på musikk, så da tipper jeg arven videreføres til DV7001.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    takk for opplysningen, men dv9600 er vel ikke en dårlig maskin å "arve" fra?
    kan nok hende denon da blir bedre på bildesiden ,men hva med lyddelen?
    skal nemmelig bruke den en del som cd spiller også og har oppfattet marantzz som langt mer musikalsk tidligere, vil vel ikke avskrive bildedelen heller for dv9600 har jo fantastisk bildekvalitet den.

godt nytt år

mvh
    jostein
    DV9600 har fått kjempetester over alt den (bortsett fra Jørn i Hjemmekino som sikkert hadde en dårlig dag). Bl.a. kåret til årets DVD-spiller over £1300 i What Hi-Fi?

DVD Benchmark)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at DV-7001 ligger i produktlisten til Neby nå. Noen som har sett den ute i butikkene? Noen her som har fått testet den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Ser at DV-7001 ligger i produktlisten til Neby nå. Noen som har sett den ute i butikkene? Noen her som har fått testet den?
    heisann

den er nok kommet på nettsiden ja men ikke kommet til norge enda såvidt jeg vet, dv6001 kom siste uken i januar og dv 7001 skulle komme 3-4 uker etter denne til norge, det er ihvertfall det siste jeg har av info direkte fra marantz,
    noen som har testet dv6001?

mvh
    jk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med neby hifi 21.02 og de regnet med å ha Dv 7001 inne i løpet av 2-3uker . det er vist en nesten prefekt match med Sr 7001
    Så Dv 7001 skal jeg bestille så fort den er på lager

Runar
    Marantz SR7001 Nad t562 Klipsch RVX54,RVX42,RS-52,RW-10d

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusk31
    Snakket med neby hifi 21.02 og de regnet med å ha Dv 7001 inne i løpet av 2-3uker . det er vist en nesten prefekt match med Sr 7001
    Så Dv 7001 skal jeg bestille så fort den er på lager

Runar

hei

Det stemmer nok godt det ja, har nettopp fått dv 6001 selv og den er kjempegod til kinobruk sammen med sr 7001 men den klarer nok en bedre cd spiller enn dv6001, men dv 6001 er den dvd spilleren jeg har hatt som mest har lignet en cd spiller i lyden, kinomessig er den imponerende med både bilde og lyd og musikk messig er den om mulig enda mer imponerende men
    dv 7001 er nok en klasse bedre, har vurderert det dit at jeg skal kjøpe en løs cd spiller til 5000-6000 kr for å løfte den biten. hos jfs har de nå slg på en del vincent produkter, deriblandt cd spillere og de er gode, har bla en med rør til 6000 cd1.1 tror jeg de heter, med 25-30 % er de et godt, nei kjempegodt kjøp til prisen

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei

Det stemmer nok godt det ja, har nettopp fått dv 6001 selv og den er kjempegod til kinobruk sammen med sr 7001 men den klarer nok en bedre cd spiller enn dv6001, men dv 6001 er den dvd spilleren jeg har hatt som mest har lignet en cd spiller i lyden, kinomessig er den imponerende med både bilde og lyd og musikk messig er den om mulig enda mer imponerende men
    dv 7001 er nok en klasse bedre, har vurderert det dit at jeg skal kjøpe en løs cd spiller til 5000-6000 kr for å løfte den biten. hos jfs har de nå slg på en del vincent produkter, deriblandt cd spillere og de er gode, har bla en med rør til 6000 cd1.1 tror jeg de heter, med 25-30 % er de et godt, nei kjempegodt kjøp til prisen
    Hei !
    har du link til dette tilbudet? kunne ikke finne denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at han ikke har lagt det ut på nett enda men ring han så får du vite vilke spillere de har tilbud på De sender til hele landet .. var innom JFS her om dagen da de fikk inn et lass med vincent .
    jfssoundsystems.no
    lurer litt på om jeg også skal ha en cd spiller i tillegg . skal teste en brukt copland cd spiller i helgen viss ikke den er som den skal så kommer jeg nok til og gå for en vincent eller en Marantz cd spiller

Runar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusk31
    Ser at han ikke har lagt det ut på nett enda men ring han så får du vite vilke spillere de har tilbud på De sender til hele landet .. var innom JFS her om dagen da de fikk inn et lass med vincent .
    jfssoundsystems.no
    lurer litt på om jeg også skal ha en cd spiller i tillegg . skal teste en brukt copland cd spiller i helgen viss ikke den er som den skal så kommer jeg nok til og gå for en vincent eller en Marantz cd spiller

Runar

hei
    jeg kommer nok også til å gå for en separat cdspiller i tilleg til dv6001 selv om den takler cder godt, lysten på marantz sa7001 jeg, var å lyttet på den idag, ellers så står vincent cd 1.1 eller en av de større hybrid spillerne på ønskelisten også

mvh
    jk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jokris: Hva bruker du for å se bilde fra dv-6001, altså hvilken TV eller projektor?
    Hva slags kabling bruker du på bildesiden?

Driver og snuser litt på denne som en overgangsspiller til HD-markedet modner litt mer...

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    hvet du hva forskjellen på lydsiden på dv 7001 og sa 7001 er, og vil det eventuellt lønne seg og kjøpe en ren cd spiller.

mvh
    steinm

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er DV7001 på vei ut på det norske markedet, importøren forventer å ha dem inne om 14 dager, så det spørsmålet er veldig vanskelig å svare på.... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bildekabel

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    jokris: Hva bruker du for å se bilde fra dv-6001, altså hvilken TV eller projektor?
    Hva slags kabling bruker du på bildesiden?

Driver og snuser litt på denne som en overgangsspiller til HD-markedet modner litt mer...

heisann

jeg bruker en Audioquest hdmi kabel, heter hdmi X koster ca 930kr, testet en par andre kabler først, supra, kimber og en billigere audioquest, av de tre var audioquest den som var best, bruker faktisk den samme kabelen til lydoverføring (på film) fra dv6001 og inn på sr 7001, høres kanskje litt rart ut men jeg testet coaxiabel kabler i samme prisklasse og jeg kunne ikke høre noe klar forskjell i kvalitet, kjører en 42 tommer hitachi plasma tv foreløpig.
    tokanals kabling er Audioquest jaguar 0,7m rca, denne kjører jeg inn på den analoge 7.1 inngangen da det av en eller annen grunn spiller bedre enn cd inngangen. bare spør hvis du lurer på mer om den, kan ta med at jeg valgte dv6001 av samme grunn som du, ha en god spiller fram til hd-dvd/bluray krigen er lagt død eller ihvertfall til formatet har blitt bra.

god helg

mvh
    jk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret, jokris.

Som kabelskeptiker er det ikke så farlig for meg hvilke merker som er i bruk, men det er interessant at du mener at det er god lyd i tokanals stereo fra dv6001, og at du får glimrende bilde på hdmi på din plasmaskjerm. Hva slags signal kjører du over HDMI-kabelen (tenker da først og fremst om du gjør oppskalering og deinterlacing i spilleren, og hvor godt du synes den gjør den jobben).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Takk for svaret, jokris.

Som kabelskeptiker er det ikke så farlig for meg hvilke merker som er i bruk, men det er interessant at du mener at det er god lyd i tokanals stereo fra dv6001, og at du får glimrende bilde på hdmi på din plasmaskjerm. Hva slags signal kjører du over HDMI-kabelen (tenker da først og fremst om du gjør oppskalering og deinterlacing i spilleren, og hvor godt du synes den gjør den jobben).

heisann
    har vært kabelskeptiker selv også men har testet en del merker mot hverandre og funnet ut at det faktisk er en merkbar forskjell mellom de
    Angående stereolyden så er den faktisk overraskende god til å være dvd spiller til den prisen. når det gjelder bildeoverføringen så kjører jeg 1080 i og 726p, dette pga av at tv ikke takler 1080p(skal byttes på sikt) har testet noen andre spillere i samme pris segment men jeg fikk best resultat med dv6001, kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har hatt bedre bilde hjemme før ihvertfall, og til den nette sum av 4495.- anser jeg dv6001 for å være et røverkjøp av en spiller både som dvd og cd spiller, håper dette hjelper deg noe og at jeg har svart på det du lurte på.

ps det er vel dvd spilleren som tar seg av bildeprosseringen

mvh
    jk

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •