Dårlig bilde med LG RH188H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dårlig bilde med LG RH188H

Heisann.

Jeg fikk nylig en LG RH188H opptaker fra Netshop, men sliter fælt med å få bra bilde på den. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men ansikter er gjerne tydelige, mens litt på sidene blir fargene "smudgy" eller ser ut som man ser pixler. Prøvde inntil nylig en Panasonic DMR-E65, men siden jeg slet med å gjøre den sonefri (samt at den ikke spilte all verdens formater) villle jeg gjerne bytte. Denne var det derimot knall bilde på. Kjører HDMI mot en Toshiba 37WL66Z LCD. Har prøvd med alle mulige skaleringer siden jeg er ganske grønn, men har samme problem hele tiden. :? Er det noen som har noe tips? Alt mottas med takk!

Bonez

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med komponent kabel istedet å sett spilleren til å kjøre denne utgangen med progressive scan. Toshiba'en er ganske surrete på HDMI fra enkelte kilder og kan gjøre bildet ganske merkverdig til tider, dog via komponent gir den ofte kjempe bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bonez
    Heisann.

Jeg fikk nylig en LG RH188H opptaker fra Netshop, men sliter fælt med å få bra bilde på den. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men ansikter er gjerne tydelige, mens litt på sidene blir fargene "smudgy" eller ser ut som man ser pixler. Prøvde inntil nylig en Panasonic DMR-E65, men siden jeg slet med å gjøre den sonefri (samt at den ikke spilte all verdens formater) villle jeg gjerne bytte. Denne var det derimot knall bilde på. Kjører HDMI mot en Toshiba 37WL66Z LCD. Har prøvd med alle mulige skaleringer siden jeg er ganske grønn, men har samme problem hele tiden. :? Er det noen som har noe tips? Alt mottas med takk!

Bonez
    Har du løst det? Har gjort samme innkjøp fra samme sted, men ikke mottat den ennå (henter den i dag). Skal kjøre hdmi mot en PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer hos meg

Hei!

Jeg kjøpte samme opptaker for etpar dager siden, og har ingen problemer. HDMI mot Panasonic LCD-TV funker fint i alle oppløsninger t.o.m. 1080i.

Har ikke noen ide om hva problemet kan være hos deg.

Mvh. Balle

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på om det rett og slett var feil på den.

Jeg fant ikke ut av dette dessverre. Prøvde alt mulig rart, inklusiv tipset jeg fikk om ikke å bruke HDMI. Så jeg benyttet meg av angrefristen og har allerede sendt den tilbake. Litt kjipt siden jeg har hørt mye bra om denne. Har en kompis med samme spiller, og vi lurer på om det rett og slett var feil på den. Oh well, da får vi se hvilken jeg ender opp med til slutt. Takk for hjelpen og god jul

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gode erfaringer med Sony opptaker. Har forrige modell med 250GB harddisk og synes den er veldig intuitiv å bruke, og gir gode bilder. Har benyttet den til vanlige TV-opptak, og til å lage backup DVDer fra DV kamera. Har nesten ikke åpnet bruksanvisningen, og min bedre halvdel har funnet ut nesten på egenhånd hvordan hun bruker basisfunksjoner rundt opptak og rydding på disken.

Happy hunting !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke opptagerens feil ser det ut til

Har nå forsøkt med LG RH200MHS og Pioneer DVR-545H og har samme problem, så nå konsentrerer jeg meg om tv'n. Har tråklet gjennom manualen, menyene og justert bare verre, men ingenting ser ut til å påvirke dette problemet. Det er bare merkelig. Det ser ut som bildet står og justerer seg konstant. Kornete bilde rett og slett.

Leste i en test at bildet fra LG-spilleren skulle være bedre enn med Panasonic opptageren jeg hadde først. Kjøpte LG-opptageren fra Hi-Fi Center kjeden og fikk låne Pioneer-opptageren samt nye kabler for å teste. God service

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •